AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Dominika Bąbała, 2010-05-28
Poznań

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

„W AFRYKAŃSKIM RYTMIE” scenariusz Baliku Karnawałowego.

- n +

„W AFRYKAŃSKIM RYTMIE”
scenariusz Baliku Karnawałowego

Tematyka tegorocznego Baliku związana jest z gorącym egzotycznym lądem afrykańskim. Wszystkie przygotowane zabawy i konkursy związane są z charakterystyką Afryki, jej kulturą, ludnością, tradycjami które poprzez wspólną zabawę chcemy przedstawić i przybliżyć dzieciom.
Wspólnie z dziećmi wyruszamy w afrykańską podróż, podczas wspólnej podróży poszukujemy zwierząt afrykańskich które uciekły nam z Safari.
Uczestnicząc w zabawach będziemy szukać tropów zwierząt egzotycznych. Po ukończeniu zabawy będziemy mieli możliwość otrzymania kolejnego zwierzęcia.
Sylwety zwierząt ułożymy z przygotowanych puzzli.
W baliku uczestniczą przedszkolacy występujący w różnorodnych strojach i przebraniach przygotowanych przez rodziców.


1. Rozpoczęcie zabawy.
Nauczycielka wita wszystkie dzieci oraz rodziców przybyłych na zabawę karnawałową.
W ramach powitania wszyscy próbujemy odgadnąć postacie za które przebrane są dzieci oraz wspólnie zastanawiamy się z jakich bajek pochodzi dana postać lub gdzie ją możemy spotkać. Dzieci zgadują również za co przebrana jest nauczycielka. Odgadnięcie jej postaci czyli AFRYKAŃSKIEGO MURZYNKA wprowadza dzieci w tematykę dzisiejszej zabawy karnawałowej.

2. „Jedziemy do Afryki”
opis zabawy: nauczycielka zaprasza dzieci do wspólnej podróży do Afryki,
Witam was, witam was, witam was
Do Afryki wyruszyć już czas – tymi słowami zaprasza do tańca na bazie muzyki afrykańskiej podczas tańca podajemy dłonie napotkanym podczas drogi uczestnikom.

Prowadzenie narracji – dotarliśmy na stację kupujemy bilety i wsiadamy do pociągu.
Dzieci tworzą wagony ustawiając się jedno za drugim. Pierwsza osoba otrzymuje chustkę (motorniczy), chustka podawana jest stale do tyłu jak dotrze do ostatniego uczestnika przechodzi on na początek pociągu i zostaje motorniczym, zakończenie piosenki oznacza dotarcie na miejsce.

Prowadzenie narracji – po dotarciu do Afryki rozglądamy się uważnie i rozpoczynamy zabawę karnawałową.

3. „Afrykańskie powitanie”
opis zabawy: wspólna nauka wierszyka przewodniego
Afryka, Afryka – to gorący ląd
Afryka, Afryka – jest daleko stąd
W Afryce, Afryce – żyją krokodyle
W Afryce, Afryce – spędzę miłe chwile.
Powtarzamy rymowankę siedząc, następnie dobieramy gesty do poszczególnych wersów rymowanki.

4. „Taniec zwierząt”
opis zabawy: naśladujemy sposób poruszania oraz zachowanie zwierząt które spotkaliśmy podczas afrykańskiego spaceru. Naśladujemy taniec:
małp, słoni, żyraf.

PIOSENKA - „Tu stoją krokodyle…”

5. „Uwaga lew”
Dzieci chcą przegonić lwa który nie pozwala im jechać dalej, ugniatają z gazety papierowe kule i rzucają w papierową sylwetę lwa aby uciekł, rzuty do celu.
Muzyka afrykańska

6. „Daleko gdzieś w Afryce”
Nauka piosenki, odwzorowywanie ruchem słów piosenki.

7. „Granie na instrumentach ”
opis zabawy: dzieci otrzymują instrumenty perkusyjne 9grzechotki) na których wspólnie całe plemię odegra murzyńską melodię, wszyscy wspólnie siadamy w kole i powtarzamy za przewodnikiem afrykański pląs:
Sum gali gali gali, sum gali gali, sum gali gali, sum gali gali (cały czas z różnym natężeniem) śpiewamy grając na instrumentach.
Materiały: instrumenty perkusyjne dla każdego z dzieci.

8. „Afrykańskie ozdoby”
opis zabawy: zadaniem dzieci jest wykonanie afrykańskiego naszyjnika, naszyjnik wykonujemy poprzez nawleczenie przygotowanych makaronowych korali na kawałki wełny, każde dziecko które wykona naszyjnik zawiesza go jako pamiątkę z dalekiej podróży,
materiały: wełna, makaron z dużymi dziurkami, afrykańskie melodie.

9. „Słoniowy berek”
opis zabawy: wszystkie dzieci przybierają postawę słonia: lewa ręka trzyma za prawe ucho, prawa ręka wysunięta jest do przodu, osoba którą dotknął berek musi iść za słoniem matką (berkiem) dotykając trąbą jej pleców, z czasem, kiedy będzie dużo słoni będą stanowić zagrodę dla reszty.

10. „Przewozimy banany”
materiały: nadmuchany balonik
opis zabawy: dzieci dobierają się parami, każda z par otrzymuje balonik czyli kosz z bananami, dzieci odwracają się twarzami do siebie, a balonik wkładają między siebie trzymając go bez używania rąk, podczas tańca balonik nie może spaść na podłogę, para która nie upuści bananów zostanie nagrodzona po jednym bananie,
muzyka: współczesna, rozrywkowa


11. „Pożegnanie z Afryką”
Na zakończenie afrykańskiej zabawy dzieci przeliczają zdobyte banany. Oklaskami oraz słodkim upominkiem nagradzany wszystkich uczestników zabawy. Na zakończenie wspólnie śpiewamy „Bananową piosenkę”
Płyną statki z bananami w siną dal,
Łabi du , daj daj, ładi du daj,
A stary ładowacz śpiewa tak:
Łabi du , daj daj, ładi du daj,
Podaj, podaj podaj mi podaj bananów kosz
Podaj, podaj podaj mi podaj bananów kosz !

12. Zakończenie zabawy,
Nauczycielka dziękuje wszystkim dzieciom i przybyłym rodzicom za wspólny udział w baliku karnawałowym, kończąc zabawę prosi dzieci o zajęcie miejsc w samolocie którym dzieci wracają z podróży po Afryce.

13. Po zakończonej zabawie wszystkie dzieci sprzątają i porządkują stoliki i salę.








Zgłoś błąd    Wyświetleń: 10155


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.