Katalog

Dominika Bąbała, 2010-05-28
Poznań

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

„Przygotowanie do balu” – scenariusz zajęć otwartych dla rodziców.

- n +

„Przygotowanie do balu” – scenariusz zajęć otwartych dla rodziców

Temat: Przygotowanie do balu
Cele operacyjne:
• Dziecko poznaje tradycję organizowania zabaw i balików karnawałowych,
• Dziecko cieszy się ze wspólnego strojenia sali przygotowanymi ozdobami,
• Dziecko poznaje słowa piosenki , wykonuje interpretację ruchową do piosenki,
• Dziecko rozwija zmysł dotyku podczas zabawy „Zaczarowany worek,
• Dziecko rozwija spostrzegawczość i logiczne myślenie rozwiązując zagadki słowne i wzrokowe,
• Dziecko rozwija zdolności plastyczne malując karnawałowego balonika,
• Dziecko cieszy z udziału w zajęciach wspólnie z rodzicami,
Materiały dydaktyczne – piosenki o tematyce karnawałowej, sylwety postacie z bajek, plakat do zabawy „Za kogo przebrały się dzieci?, baloniki, serpentyny, ozdoby karnawałowe, farby, pędzle, odtwarzacz CD, naklejki – nagrody,
1. Rozpoczęcia zajęć, piosenka na powitanie,
„Witam wszystkich zgromadzonych oto tu w tej sali, zaraz wszyscy zatańczymy będziemy śpiewali, hej hop, hej hop, zabawmy się w piosence hej , hop, hej hop, podajmy sobie ręce”
2. Powitanie zgromadzonych rodziców (płyta: od butelki nr 4)
zabawa na dobry początek,
„krasnoludki dzień dobry” – powitanie przy muzyce, taniec po sali
Dzień dobry dzień dobry – podajemy ręce, witamy się
Obchodzimy teraz się – idziemy w parze w kółko,
Całusek – cmok, całusek cmok – pokazujemy buziaki,
I żegnamy pięknie się – machamy na pożegnanie
Po zaśpiewanej zwrotce idziemy po Sali i szukamy kolejnej osoby do powitania.
3. Słuchania wierszyka - „Przebierańcy” B. Forma
Bal przebierańców w przedszkolu
Wszyscy zbierają się w koło
Każdy strój swój zakłada
Zaraz się zacznie zabawa
Słychać już dźwięki walczyka
Wszędzie rozbrzmiewa muzyka
Do Sali tanecznym krokiem
Rusza królewna ze smokiem
idą piraci, rycerze
Misie, pajace, żołnierze
Cieszą się dzieci i pani
Jeśli chcesz zostań dziś z nami!

Rozmowa prowadzona przez nauczyciela, za kogo przebrały się dzieci?, jak spędziły czas na balu?,
4. W celu przygotowania się do baliku karnawałowego nauczycielka zaprasza zebranych do wspólnego tańca „Dwóm tańczyć się zachciało” – dobieramy się w pary i tańczymy przy muzyce.
5. „Za co przebrały się dzieci?” – dzielimy zebranych na dwie drużyny, w każdej z drużyn są rodzice którzy przybyli na zajęcia otwarte, nauczyciel zadaje zagadki dla każdej z drużyn:
• Jest ubrana jak na bal:
W długą suknię w piękny szal
Rozpuściła jasne włosy
Rąbek sukni już unosi,
Tańczy lekko, na paluszkach.
Czy królewna to czy wróżka?
Trzewiczek jej z nóżki spadł,
Czy już teraz każdy zgadł? (Kopciuszek)
• Kto to buty wdział czerwone?
Chodzi w jedną w drugą stronę?
To „miau”! – woła, oczy mruży,
To poprawia but zbyt duży
Lub przy bucie sznurowadło…
Któż to taki? trudno zgadnąć? (Kot w butach)
• Kukułeczka kuka w lesie,
Kto to wchodzi koszyk niesie.
A na głowie ma czapeczkę
Zawiązana na wstążeczkę.
Niesie koszyk, w tym koszyku,
Pełno różnych smakołyków. (Czerwony kapturek)
• Z płatka róży kołderka
A kołyska z orzecha.
Taka mała drobinka
Tyle przygód ją czeka. (Calineczka)
• Jakie imiona mają braciszek i siostrzyczka,
Którzy w lesie spotkali chatkę zrobioną z pierniczka? (Jaś i Małgosia)
• Jaka osoba z dawnych bajek z
Miotłą się nigdy nie rozstaje? (czarownica)
• Jakie to zwierzę z bajek
Ma takie zwyczaje:
Gdy chce połknąć wnuczkę,
To babcię udaje? (wilk)
• Każda królewna, a tym bardziej ona
Winna uważać na wrzeciona? (Śpiąca Królewna)
• W chatce krasnoludków mieszka
Prześliczna królewna…….. (Śnieżka)
• Kto listy pisać chciał drobnym maczkiem
I po to kupił raz maczku paczkę? (Kaczka Dziwaczka)

6. Zabawa ruchowa - „Baloniku nasz malutki…”
7. „Kto przyszedł na bal?” – rozwiązujemy zagadki wzrokowe, nazywamy odgadnięte postacie oraz wymieniamy bajkę z jakiej pochodzą?
8. Zabawy oddechowe z balonikiem – dmuchamy balony, rodzice pomagają nadmuchać balonika dzieciom:
• Wprawiamy balonika w ruch poprzez dmuchanie – dobieramy się w pary, siadamy na dywanie dmuchamy do kolegi naprzeciwko,
9. „Deszcz balonów” – utrzymujemy jak najdłużej swojego balonika w powietrzu, podrzucamy go dowolnymi częściami ciała podanymi przez nauczycielkę, improwizacja do muzyki.
10. „Dziwny balon” – nauczycielka zaprasza wszystkich i do wspólnego koła, podajemy balonika jak coś: ciężkiego, lekkiego, gorącego, zimnego, coś cennego, klejącego,
11. „Jedziemy na bal” – zaproszenie do tańca z balonem, dobieramy się parami, balonik zamienia się w karetę którą trzeba dowieźć na bal, taniec do muzyki, (płyta butelka guzik, nr 9).
12. Nauczyciel zaprasza dzieci i rodziców do pracy plastycznej.
Wasze baloniki przyjechały . lecz są bardzo smutne zapraszam je teraz do pracowni plastycznej w której też będą mogły się zmienić w wesołe baloniki karnawałowe,
Nauczycielka zaprasza dzieci i rodziców do stolików na których przygotowane są farby , pędzle, zadaniem dzieci jest namalowanie im wesołych buzi.
13. Dekorowanie sali – nauczycielka zaprasza dzieci i rodziców do zawieszenie namalowanych balonów na przygotowanych sznurkach, zawieszamy również serpentyny, kolorowe łańcuchy i wesołe ozdoby.
14. Pożegnanie gości i podziękowanie za wspólną zabawę. Wręczenie wszystkim zebranym naklejkowych nagród.

Wyświetleń: 9842


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.