AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Andrzej Saferna, 2010-05-25
Wieprz

Wychowanie fizyczne, Konspekty

Konspekt lekcji wychowania fizycznego. Rzuty piłki do kosza z biegu.

- n +

KONSPEKT LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO


KOSZYKÓWKA


TEMAT LEKCJI: Rzuty piłki do kosza z biegu.




I. CZĘŚĆ INFORMACYJNA.
Prowadzący: Andrzej Saferna
Miejsce zajęć: sala gimnastyczna ZSS Nidek
Klasa: I/II Gimnazjum
Czas trwania zajęć: 45 minut
Przybory dydaktyczne: piłki, materace


II. CELE GŁÓWNE LEKCJI.
1. Cel w zakresie umiejętności: nauka rzutu piłki do kosza z biegu po
kozłowaniu i wykonaniu dwutaktu z prawej strony kosza.
2. Cel w zakresie motoryczności: kształtowanie skoczności.
3. Cel w zakresie wiadomości: przepisy gry w koszykówkę ( zasada dwóch kroków możliwych do wykonania bez kozłowania piłki, błąd podwójnego kozłowania, błąd kozłowania obiema rękami )
4. Cel wychowawczy: dbałość o bezpieczeństwo własne oraz współćwiczących podczas gier oraz w czasie wykonywania ćwiczeń, współdziałanie w grupie.



III.PRZEBIEG LEKCJI.


Elementy toku lekcyjnego. Zadania szczegółowe. Dozowanie. Uwagi organizacyjno – metodyczne.
1.Zorganizowanie grupy i sprawdzenie gotowości do zajęć. 1. Zbiórka w dwuszeregu.2. Powitanie.3.Sprawdzenie obecności oraz kontrola stanu gotowości do zajęć. 2 minuty - ubiór ćwiczących – stroje sportowe.- osoby niećwiczące zajmują miejsce na ławce.
2.Motywacja do udziału w zajęciach. 1.Informacja o temacie lekcji i motywacja do aktywnego uczestnictwa w zajęciach. 1 minuta - nauka rzutu do kosza z biegu - element techniki ważny w technice gry każdego dobrego koszykarza.
3.Rozgrzewka. 1. Zabawa ożywiająca – „ Berek z kozłowaniem piłki”.2. Ćwiczenia ramion – bieg z naprzemianstronnym krążeniem RR w przód i w tył.3. Ćwiczenia tułowia w płaszczyźnie strzałkowej w przód – trucht, na sygnał i wykonanie trzech skłonów T w przód z pogłębieniem.4. Ćwiczenia nóg – trucht, na sygnał przysiad i wyskok w górę.5.Ćwiczenia tułowia w płaszczyźnie czołowej – Pw- rozkrok: skłony boczne T z pogłębieniem.6.Ćwiczenia ramion i nóg równocześnie- Pw- klęk podparty: 1. wznos LN w górę, równocześnie wznos PR w górę, 2. równoczesny opust LN i PR w dół, 3. wznos PN w górę, równocześnie wznos LR w górę, 4. równoczesny opust PN i LR w dół. 7. Ćwiczenia tułowia w płaszczyźnie strzałkowej w tył- Pw- leżenie tyłem:1.skłon T w tył do wyprostu ramion, 2,3. pozostać w bezruchu, 4. wyprost do Pw. 8. Ćwiczenia mięśni brzucha – Pw- leżenie tyłem: skłony T w przód.9. Ćwiczenia tułowia w płaszczyźnie złożonej- Pw- rozkrok: krążenia T.10.Ćwiczenia równoważne: „walka kogutów” .12.Ćwiczenia skoczności: podskoki obunóż. 10 minut - ćwiczące ustawione w kole.- każdą zabawę, czy ćwiczenie zaczynamy i kończymy na sygnał prowadzącego
4.Kształtowanie umiejętności i doskonalenie sprawności. 1. Ćwiczenia rytmu dwóch kroków wykonywane bez piłki – uczennice przeskakują materac wskazaną przez prowadzącego nogą po czym wykonują dwa kroki. 2. Ćwiczenie jak wyżej lecz z piłką, którą uczennice rzucają do kosza po wykonaniu dwóch kroków.3. Ćwiczenie jak wyżej lecz bez materaca - dwutakt bez kozłowania.4. Ćwiczenie jak wyżej lecz dwutakt poprzedzony zostaje pojedynczym kozłem.5. Wykonanie rzutu z prawej strony kosza po dwutakcie w pełnej formie poprzedzonego kozłowaniem piłki. 27 minut - przed każdym ćwiczeniem następuje ustne objaśnienie zasad oraz pokaz.- ćwiczące podzielone na dwie grupy, ustawione w dwóch rzędach wykonują ćwiczenie jedna za drugą.- rozłożenie materaców- zebranie materacówW wypadku szybkiego opanowania rzutu do kosza z biegu w pełnej formie możliwe jest zakończenie niniejszej części lekcji grą.
5.Uspokojenie fizjologiczne i emocjonalne organizmu. - swobodny marsz dookoła sali.- marsz na palcach z unoszeniem RR w górę, następnie na całych stopach.- zabawa uspakajająca – „Minutka”. 2 minuty
6.Czynności organizacyjne i wychowawcze. 1.Zbiórka w szeregu.2.Sprawdzenie obecności.3.Pochwała za zaangażowanie w zajęcia. 2 minuty
7.Nastawienie ucznia do samodzielnych działań na polu kultury fizycznej. Zachęta do regularnych ćwiczeń. 1 minuta - tylko systematyczne ćwiczenia przynoszą dobre efekty.



Opracował:
Andrzej Saferna



Zgłoś błąd    Wyświetleń: 2963


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.