Katalog Hanna Kurjara, 2010-05-24 Gdynia Biologia, Scenariusze Jak postępuje przyjaciel Ziemi? Scenariusz lekcji biologii.Temat: Jak postępuje przyjaciel Ziemi? Cele: A: uczeń zna: • datę obchodów Dnia Ziemi • rodzaje odpadów B: uczeń rozumie: • potrzebę ochrony Ziemi C: uczeń potrafi: • przestrzegać zasad ochrony środowiska • podzielić odpady na metal, papier, plastik i szkło Metody pracy: - praca z tekstem - słowne - rozmowa ukierunkowana - indywidualna, grupowa Środki dydaktyczne: - puszki - papier - butelka - bateria - pręt metalowy - karty pracy - zeszyty Przebieg lekcji: 1. Część wstępną: - powitanie - sprawdzenie obecności uczniów - swobodna rozmowa na temat –co to są śmieci 2. Część zasadnicza - wspólne oglądanie śmieci i zastanawianie czy i jak szybko ulegają naturalnemu rozpadowi - poganka nauczyciela na temat obchodów Dnia Ziemi na świeci i w Polsce - rozmowa ukierunkowana jakie rodzaje śmieci występują i jak należy segregować śmieci - podział klasy na grupy, rozdanie dzieciom kartonów z napisami metal, papier, plastik i szkło oraz przedmiotów zaliczających się do tych grupa następnie segregacja do odpowiednich pojemników - przedstawienie przez grupy swoich śmietników i wspólne ocenienie czy śmieci znalazły się w odpowiednim pojemniku - ocena pracy zespołów - ustalanie zasad postępowania przyjaciela Ziemi- łączenie zdań : Segreguje Nie łamie Unika kupowania produktów Nie pozwala aby kapała Wyłącza światło, gdy ostatni Nie wyrzuca papieru, tylko Nie zaśmieca Kupuje produkty w plastikowych opakowaniach. wychodzi z pokoju. śmieci przed wyrzuceniem. woda z kranu. gałęzi z drzew i krzewów. ekologiczne. ulicy ani trawników. oddaje go na makulaturę. - uzupełnianie zdań w karcie zadań 3. Część podsumowująca - podsumowanie zajęć: przeczytanie wiersza : Twój świat za sto lat” - ocena pracy uczniów - pożegnanie Wyświetleń: 1418
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |