Katalog Małgorzata Nieścior, 2010-05-24 Białystok Zajęcia przedszkolne, Scenariusze Scenariusz zabawy tematycznej dla 3-4 - latków pt.: "Urodzinki Misia Kudłatka”.Autor: mgr Małgorzata Nieścior Przedszkole Niepubliczne nr 6 im. Bł. Bolesławy Lament Zgromadzenia Sióstr Misjinarek Św. Rodziny w Białymstoku CELE ZAJĘCIA: tworzenie radosnej atmosfery w grupie, kształtowanie prawidłowych postaw społecznych, rozwijanie wyobraźni ruchowej, kształtowanie uwagi i skupienia, próby samodzielnego składania życzeń, podejmowanie twórczych działań podczas zajęć. MATERIAŁY I ŚRODKI DYDAKTYCZNE – maskotka Miś Kudłatek, balonik, czapeczka urodzinowa, ilustracja tortu, zapakowane pudełka – prezenty, fotelik przedszkolny, 10 obrazków z tortem, 10 obrazków z talerzykiem i kubeczkiem, 10 obrazków z klockami, ilustracje do wiersza lub rekwizyty: lalka, sweterek, zajączek, marchewka, kaczuszka, dwa piórka, piłka, konewka, ciężarówka, klocki, dzbanek miodu, odtwarzacz płyt CD. PRZEBIEG ZAJĘĆ: 1.Przywitanie dzieci rymowanką (nauka rymowanki) i prezentacja przedszkolnej maskotki – Misia Kudłatka (maskotka wybrana wśród zabawek przedszkolnych, który dziś będzie obchodził urodziny: „Wszystkie dzieci mają radosne minki, bo Miś Kudłatek ma dziś urodzinki” M. Nieścior Nauczyciel: „Drogie dzieci! Dziś jedna z naszych zabawek – Miś Kudłatek obchodzi urodzinki. Co szczególnego dzieje się w takim dniu, gdy ktoś obchodzi swoje urodziny?”. 2.Podczas, gdy dzieci podają różne pomysły: prezenty, składanie życzeń, przyjęcie, baloniki, tort,śpiewanie „sto lat”, czapeczka urodzinowa, itp. nauczyciel dokonuje prezentacji powyższych przedmiotów. 3.Dzieci ubierają Misiowi czapeczkę, sadzają go w foteliku, nauczyciel przywiązuje do łapki misia kolorowy balonik. 4.Nauczyciel: „Kiedy ktoś w naszej grupie obchodzi urodzinki, to często śpiewamy solenizantowi (wyjaśnić dzieciom, kto to jest) różne piosenki. Jakie piosenki chciałybyście zaśpiewać Misiowi?” – dzieci podają tytuły (2 lub 3) ulubionych piosenek, poznanych w przedszkolu. „Sto lat śpiewamy Ci! Sto lat życzymy Ci! Uśmiechnij do nas się, bo bardzo kochamy cię! x2 M. Nieścior 5.Nauczyciel: „Teraz przygotujemy Misiowi urodzinowe przyjęcie” – w tle zabawy gra wesoła muzyka, a dzieci dzielą się na 3 grupy losując karteczki z obrazkami: tortu (dzieci kolorują elementy tortu, które następnie naklejamy na kartkę), klocków (dzieci budują tort z klocków), kubeczka i talerzyka (dzieci przygotowują przyjęcie z wykorzystaniem zabawek z kuchenki). 6.Nauczyciel: „Przygotowałyście piękne przyjecie urodzinowe Misiowi Kudłatkowi. Jak myślicie? Jest zadowolony?” – dzieci udzielają odpowiedzi „tak, nie” – nauczyciel pyta, dlaczego „tak” lub „nie”? 7.Nauczyciel: „Wydaje mi się, że nasz Miś jest trochę smutny. Czego może mu jeszcze brakować?” – dzieci podają pomysły, a nauczyciel naprowadza dzieci do udzielenia odpowiedzi „goście i prezenty”. 8.Nauczyciel recytuje wiersz pt. „Urodziny Misia” – pomoce do wiersza – ilustracje albo rekwizyty (lalka, sweterek, zajączek, marchewka, kaczuszka, dwa piórka, piłka, konewka, ciężarówka, klocki, dzbanek miodu): „Dziś Miś ma urodziny, wiedzą o tym wszystkie zabawki. Spieszą wszyscy z prezentami, niosą niespodzianki i kwiatki. Lalka podaruje sweterek, zajączek marchewkę, kaczuszka dwa piórka, piłka kolorową konewkę. Ciężarówka wiezie klocki i miodu cały dzbanek, więc Miś Kudłatek dostanie dziś wiele niespodzianek”. M. Nieścior 9.Nauczyciel zadaje pytania: „Co przyniosła lalka? Do czego może przydać się Misiowi Lalka?” – analogicznie pytamy o resztę gości i przydatność prezentów z wiersza. 10.Nauczyciel: „Widzę, że Miś Kudłatek jest już bardzo zmęczony, zatem pożegnajmy się z nim, niech sobie odpocznie” – Miś Kudłatek siedzi w widocznym miejscu. 11.Dzieci wraz z nauczycielem odkładają przedmioty – zabawki na miejsce. Chętne dzieci kontynuują zabawę tematyczną w organizowanie przyjęcia urodzinowego innym zabawkom. Wyświetleń: 8001
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |