AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Małgorzata Nieścior, 2010-05-24
Białystok

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

„Wesoła podróż” – scenariusz opowieści ruchowej.

- n +

Autor: mgr Małgorzata Nieścior
Przedszkole Niepubliczne nr 6 im. Bł. Bolesławy Lament Zgromadzenia Sióstr Misjonarek Św. Rodziny w Białymstoku

CELE ZAJĘCIA:
integracja grupy we wspólnym działaniu,
nauka piosenki „Pingwinki”,
rozwijanie wyobraźni przestrzennej i ekspresji ruchowej,
wykonywanie poleceń nauczyciela,
kształtowanie poczucia rytmu i interpretacji muzyki gestem,
rozpoznawanie różnych pojazdów występujących w zabawie ruchowej (samolot, pociąg, autobus, rower),
rozróżnianie innych pojazdów powietrznych, morskich i lądowych (statek, samochód, rakieta, łódź, itp.),

MATERIAŁY I ŚRODKI DYDAKTYCZNE – czerwony kapelusz dla każdego dziecka, odtwarzacz CD, naklejki (w dwóch kolorach) – bilety, koła gimnastyczne, płyta CD „Muzyczna pedagogika zabawy”, płyta CD „Muzyczne warsztaty”, gazety, ilustracje rożnych pojazdów – lądowych, morskich i powietrznych, rysunki pojazdów do kolorowania, kredki.

PRZEBIEG ZAJĘĆ:
1.Wszystkie dzieci zakładają czerwone kapelusze.

2.Nauczyciel: „Zapraszam wszystkie dzieci do wesołej podróży do różnych miejsc na świecie. Proszę zakupić bilety”.

3.Dzieci ustawiają się w rzędzie przed nauczycielem, który nakleja nalepki(w dwóch kolorach) – bilety na ubrania.

4.Nauczyciel rozdaje dzieciom kółka gimnastyczne: „Każde z was ma w ręku kierownicę. Zamieniamy się w kierowców autobusów” – płyta CD „Muzyczna pedagogika zabawy” nr 21) –dzieci wykonują zakręty, hamowanie, jazdę do tyłu, reagują na zielone i czerwone światło, reagują na zielone i czerwone światło.

5.Przystanek I – „Afryka”.
Nauczyciel: „Niestety, skończyło się nam paliwo. Musimy przesiąść się na wielbłądy, a wielbłądy zaprowadzą nas do lotniska” – dzieci dobierają się parami, jedno klęka na kolana i opiera dłonie o podłogę, a drugie dziecko przenosi je na plecach przez kilka kroków, zamiana dzieci.

6.Lot na Antarktydę. Nauczyciel: „A teraz polecimy samolotem”. Dzieci w rytm muzyki naśladują czynności pilota (tankowanie, uruchamianie silników, zapinanie pasów, ryk silników).

7.Przystanek II – „Ameryka”.
Nauczyciel: „Przybyliśmy do Ameryki, a tu czekają na nas kowboje” – dzieci tańczą taniec kowbojski – płyta CD „Muzyczne warsztaty” nr 5.

8.Podróż pociągiem – dzieci ustawiają się w dwóch rzędach (według kolorów naklejek) i przy śpiewie piosenki „Jedzie pociąg z daleka” poruszają się po sali.

9.Przystanek III – „Antarktyda”.
Nauczyciel: „I choć na Antarktydę nie kursują żadne pociągi, to my w naszej zabawie właśnie pociągiem się tu dostaliśmy. Dzieci, ale tu zimno, brrrr! Naciągamy kapelusze na głowę, podskakujemy do góry i rozgrzewamy się”. Przy dźwiękach muzyki nauczyciel przeprowadza małą rozgrzewkę.
Nauczyciel: „A jakie zwierzęta mieszkają na Antarktydzie?”
Dzieci: „Pingwiny”.
Nauczyciel: „Nauczmy się zatem pingwinkowej piosenki”:
„O jak przyjemnie i jak wesoło,
w pingwinka bawić się, się, się.
Raz nóżka w lewo, raz nóżka w prawo,
do przodu, do tyłu i raz, dwa, trzy!”
Nauczyciel: „Pingwinki lubią pływać na krach. Kra to kawał zamarzniętego lodu, który pływa po oceanie”. Nauczyciel rozkłada na dywanie gazety.
Nauczyciel: „Uwaga! Teraz poruszamy się jedynie po gazetach. Spróbujcie nie wpaść do oceanu!”.
Nauczyciel: „Każde dziecko wybiera sobie gazetę, składa ja na pół (tu pomaga nauczyciel). Spróbujcie usiąść na niej, odpychajcie się nóżkami. Pojeździmy sobie po śniegu”.
Nauczyciel: „Ściśnijcie gazetę w rękach i zróbcie z niej kulę śnieżną. Można ją podrzucać i turlać, jesteśmy przecież w kraju wiecznej zimy”.
Następnie gazetowe kulki lądują w pojemniku.

10.Przejażdżka rowerem – dzieci kładą się na ziemi i „pedałują” nogami w powietrzu.

11.Przystanek IV – „Przedszkole”.
Nauczyciel: „Szczęśliwie dotarliśmy do przedszkola. Odłóżcie kapelusze do pojemnika. Przypomnijcie, jakimi pojazdami poruszaliśmy się podczas naszej zabawy” (ilustracje).
Nauczyciel: „Jakie inne pojazdy widzicie na ilustracjach?” – dzieci podają nazwy pojazdów, zaznaczają, czy dany pojazd lata, pływa czy jeździ.
12.Zakończenie zajęć, uporządkowanie sali. Chętne dzieci kolorują wybrany pojazd.



Zgłoś błąd    Wyświetleń: 10451


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.