Katalog

Emilia Augustynowicz, 2010-05-24
Kutno

Język angielski, Scenariusze

English Adventure 3. What do you like? - Co lubisz? I have hot long hair. – Ja mam długie włosy. Scenariusze lekcji języka angielskiego.

- n +

Data 24.09.2009
Klasa III (2 godziny)

Topic: What do you like? - Co lubisz?
Topic: I have hot long hair. – Ja mam długie włosy.
Cele lekcji:
- Powtórzenie, utrwalenie oraz poszerzenie słownictwa związanego z nazwami artykułów spożywczych
- Utrwalenie formy has got, have got
uczeń potrafi:
- zadać pytanie- What is your favourite food?- Jakie jest twoje ulubione jedzenie? oraz udzielić odpowiedzi na nie posługując się czasownikiem like
- wymienić wszystkie produkty znajdujące się w tym rozdziale
uczeń zna:
- znaczenie czasownika like i don`t like
- słownictwo z działu- nazwy zabawek
Metody: praca z podręcznikiem oraz zeszytem ćwiczeń
Formy: indywidualna, zbiorowa
Środki dydaktyczne: materiały kserograficzne przygotowane przez nauczyciela, karty obrazkowe
Przebieg zajęć: Lekcja 1/2
Część wstępna (0-5)
- Nauczyciel wita się z uczniami i sprawdza listę obecności
- Zapisuje temat na tablicy
Część główna (5-85)
- krótkie powtórzenie wiadomości z zeszłej lekcji
- sprawdzenie pracy domowej
- pogadanka z uczniami- przy pomocy nauczyciela wymieniają wszystkie znane już im wcześniej nazwy produktów. Pojedynczo podchodzą do tablicy. Wypisują je. Na koniec przepisują do zeszytu.
- Podręcznik strona 4. Uczniowie rozmawiają na temat obrazka. Kogo widzą?, Co ta osoba robi?, Gdzie się znajduje?- przy okazji utrwalają sobie imiona bohaterów podręcznika.
- Nauczyciel czyta dwukrotnie zdania. Uczniowie chóralnie powtarzają. Następnie czytają oraz tłumaczą wspólnie
- Nauczyciel zapisuje dwie formy na tablicy: have got i has got oraz tłumaczy różnice między nimi na podstawie podanych zdań.
- Zadanie 7 strona 4. Zadaniem uczniów jest rozszyfrować co dana osoba ma za jedzenie- produkt. Zadaniem uczniów jest zapisać pełne zdania według wzoru w podręczniku.
- Nauczyciel prezentuje formy like i don`t like na tablicy. Podaje przykładowe zdania.
- Każdy z uczniów ma za zadanie ułożyć 4 zdania i zapisać je w zeszycie. Musi uwzględnić dwa produkty, które lubi oraz dwa, krórych nie lubi. np. I like pizza.- Lubię pizze.
- wprowadzenie do kolejnej lekcji: nazwy części twarzy- wygląd
Część końcowa (85-90)
- nauczyciel żegna się z uczniami, podaje pracę domową. Zeszyt ćwiczeń strona 76 i 77

Wyświetleń: 2250


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.