Katalog Emilia Augustynowicz, 2010-05-24 Kutno Język angielski, Scenariusze English Adventure 1- My body. Scenariusz lekcji języka angielskiego.Konspekt lekcji języka angielskiego Przedmiot: język angielski Podręcznik: English Adventure 1 Data: 08 luty 2010r. Klasa: I Czas: 45 minut Temat lekcji: Revision Unit 5- My body. Powtórzenie rozdział 5-Moje ciało. CELE NAUCZANIA: Cele nauczania ogólne: - powtórzenie oraz utrwalenie słownictwa związanego z nazwami części ciała - utrwalenie nazw kolorów - powtórzenie nazw podstawowych figur geometrycznych - utrwalenie liczebników od 1 do 15 - powtórzenie oraz utrwalenie nazw części twarzy Cele nauczania szczegółowe Uczeń : - zna słownictwo związane z częściami ciała oraz twarzy - wymienia nazwy kolorów - podaje nazwy podstawowych figur geometrycznych - rozumie proste polecenia nauczyciela i właściwie na nie reaguje - uczeń poprawnie wymawia przypomniane słownictwo - przy pomocy nauczyciela śpiewa piosenkę Pomoce dydaktyczne: - materiały kserograficzne przygotowane przez nauczyciela - karty obrazkowe - zeszyt ćwiczeń (strona: 130,139, 140) - magnetofon, płyta CD (nagranie 29) Techniki pracy lekcyjnej: -praca z nagraniem (śpiewanie piosenki), - mówienie-odpowiadanie na pytania, - słuchanie wykonywanie poleceń, - czytanie pojedynczych wyrazów, - pisanie po śladzie, - ćwiczenia w mówieniu, - indywidualna praca Przebieg lekcji: 1. Czynności organizacyjne: 2 min. 2. Rozgrzewka 5 min. 3. Ćwiczenia powtórzeniowe 28 min. 4. Ćwiczenia utrwalające 8 min. 5. Podanie pracy domowej 2 min. ad. 1 - Powitanie klasy, - Sprawdzenie obecności, - Zapisanie tematu lekcji w dzienniku ad.2 - Uczniowie w ramach rozgrzewki śpiewają piosenkę z rozdziału 5 dotyczącą słownictwa związanego z częściami ciała. Nagranie odtwarzane jest dwukrotnie.(5 min) ad. 3 - Uczniowie powtarzają liczebniki od 1 do 15. Nauczyciel wskazuje kolejno dzieci w klasie, samodzielnie lub z pomocą nauczyciela uczniowie wymawiają odpowiednie liczebniki(1 min) - W ramach powtórzenia liczebników nauczyciel pyta uczniów np.: How many legs have you got? (Ile masz nóg?) itp. (2 min) -Praca z kartami obrazkowymi: Nauczyciel unosi kartę z nazwą części ciała oraz twarzy do góry i wspólnie z dziećmi odczytuje umieszczone na nim słowo. W tym samym czasie dzieci wskazują odpowiednie części swoich ciał. (3 min) - Zabawa: Dotknij...- Nauczyciel wydaje dzieciom polecenia do wykonania- mówi: Touch your head. (Dotknij swojej głowy) itp. (2 min.) Zabawa: Czego brakuje? Nauczyciel przymocowuje karty z nazwami części ciała do tablicy. Uczniowie patrzą na nie przez chwilę, po czym zamykają oczy. Nauczyciel zdejmuje jedną kartkę- uczeń który zna odpowiedz zgłasza sie i udziela poprawnej odpowiedzi. (4 min) - Zabawa: Przeczytaj lub powiedz: Każdy z uczniów losuje kartkę (obrazek lub wyraz). Zadaniem ucznia jest odpowiednio przeczytać lub powiedzieć podany wyraz. (3 min) - Figury+ kolory. Nauczyciel unosi do góry kartki przedstawiające figury geometryczne. Uczniowie chóralnie lub indywidualnie wymawiają wyraz. Dodatkowo nauczyciel wprowadza nazwy kolorów. Każdy z uczniów otrzymuje jedną kolorową kredkę oraz kartę przedstawiającą figurę geometryczną. Zadaniem ucznia jest udzielić odpowiedzi typu: a red square- czerwony kwadrat. (2 min.) - uczniowie wykonują ćwiczenia na stronie 130. Ich zadaniem jest policzyć oraz pokolorować (zgodnie z poleceniami nauczyciela) figury geometryczne. (5 min) ad.4 Uczniowie wykonują ćwiczenia z zeszyt ćwiczeń strona 139,140. -Zadaniem uczniów jest napisać ‘po śladach’ wyrazy związane z częściami ciała oraz połączyć je z obrazkiem. (2 min) - Kolejne dwa ćwiczenie polegają na samodzielnym napisaniu wyrazów w odpowiednich miejscach.(4 min) - uczniowie mają za zadanie przeczytać a następnie zakreślić wyraz, odpowiadający obrazkowi.(2 min) ad. 5 Nauczyciel zadaje uczniom prace domową. Ich zadaniem jest narysować potwora zgodnie z podanymi wskazówkami. Po lekcji nauczyciel podsumowuje pracę uczniów na lekcji, motywuje ich do dalszej pracy, stawiając plusy za aktywność lub ocenę. Wyświetleń: 7981
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |