Katalog

Emilia Augustynowicz, 2010-05-24
Kutno

Język angielski, Scenariusze

English Adventure 1- My body. Scenariusz lekcji języka angielskiego.

- n +

Konspekt lekcji języka angielskiego

Przedmiot: język angielski
Podręcznik: English Adventure 1
Data: 08 luty 2010r.
Klasa: I
Czas: 45 minut
Temat lekcji: Revision Unit 5- My body. Powtórzenie rozdział 5-Moje ciało.

CELE NAUCZANIA:
Cele nauczania ogólne:
- powtórzenie oraz utrwalenie słownictwa związanego z nazwami części ciała
- utrwalenie nazw kolorów
- powtórzenie nazw podstawowych figur geometrycznych
- utrwalenie liczebników od 1 do 15
- powtórzenie oraz utrwalenie nazw części twarzy

Cele nauczania szczegółowe
Uczeń :
- zna słownictwo związane z częściami ciała oraz twarzy
- wymienia nazwy kolorów
- podaje nazwy podstawowych figur geometrycznych
- rozumie proste polecenia nauczyciela i właściwie na nie reaguje
- uczeń poprawnie wymawia przypomniane słownictwo
- przy pomocy nauczyciela śpiewa piosenkę

Pomoce dydaktyczne: - materiały kserograficzne przygotowane przez
nauczyciela
- karty obrazkowe
- zeszyt ćwiczeń (strona: 130,139, 140)
- magnetofon, płyta CD (nagranie 29)
Techniki pracy lekcyjnej: -praca z nagraniem (śpiewanie piosenki),
- mówienie-odpowiadanie na pytania,
- słuchanie wykonywanie poleceń,
- czytanie pojedynczych wyrazów,
- pisanie po śladzie,
- ćwiczenia w mówieniu,
- indywidualna praca


Przebieg lekcji:
1. Czynności organizacyjne: 2 min.
2. Rozgrzewka 5 min.
3. Ćwiczenia powtórzeniowe 28 min.
4. Ćwiczenia utrwalające 8 min.
5. Podanie pracy domowej 2 min.

ad. 1
- Powitanie klasy,
- Sprawdzenie obecności,
- Zapisanie tematu lekcji w dzienniku

ad.2
- Uczniowie w ramach rozgrzewki śpiewają piosenkę z rozdziału 5 dotyczącą słownictwa związanego z częściami ciała. Nagranie odtwarzane jest dwukrotnie.(5 min)

ad. 3
- Uczniowie powtarzają liczebniki od 1 do 15. Nauczyciel wskazuje kolejno dzieci w klasie, samodzielnie lub z pomocą nauczyciela uczniowie wymawiają odpowiednie liczebniki(1 min)
- W ramach powtórzenia liczebników nauczyciel pyta uczniów np.: How many legs have you got? (Ile masz nóg?) itp. (2 min)
-Praca z kartami obrazkowymi: Nauczyciel unosi kartę z nazwą części ciała oraz twarzy do góry i wspólnie z dziećmi odczytuje umieszczone na nim słowo. W tym samym czasie dzieci wskazują odpowiednie części swoich ciał. (3 min)
- Zabawa: Dotknij...- Nauczyciel wydaje dzieciom polecenia do wykonania- mówi: Touch your head. (Dotknij swojej głowy) itp. (2 min.)
Zabawa: Czego brakuje? Nauczyciel przymocowuje karty z nazwami części ciała do tablicy. Uczniowie patrzą na nie przez chwilę, po czym zamykają oczy. Nauczyciel zdejmuje jedną kartkę- uczeń który zna odpowiedz zgłasza sie i udziela poprawnej odpowiedzi. (4 min)
- Zabawa: Przeczytaj lub powiedz: Każdy z uczniów losuje kartkę (obrazek lub wyraz). Zadaniem ucznia jest odpowiednio przeczytać lub powiedzieć podany wyraz. (3 min)
- Figury+ kolory. Nauczyciel unosi do góry kartki przedstawiające figury geometryczne. Uczniowie chóralnie lub indywidualnie wymawiają wyraz. Dodatkowo nauczyciel wprowadza nazwy kolorów. Każdy z uczniów otrzymuje jedną kolorową kredkę oraz kartę przedstawiającą figurę geometryczną. Zadaniem ucznia jest udzielić odpowiedzi typu: a red square- czerwony kwadrat. (2 min.)
- uczniowie wykonują ćwiczenia na stronie 130. Ich zadaniem jest policzyć oraz pokolorować (zgodnie z poleceniami nauczyciela) figury geometryczne. (5 min)

ad.4
Uczniowie wykonują ćwiczenia z zeszyt ćwiczeń strona 139,140.
-Zadaniem uczniów jest napisać ‘po śladach’ wyrazy związane z częściami ciała oraz połączyć je z obrazkiem. (2 min)
- Kolejne dwa ćwiczenie polegają na samodzielnym napisaniu wyrazów w odpowiednich miejscach.(4 min)
- uczniowie mają za zadanie przeczytać a następnie zakreślić wyraz, odpowiadający obrazkowi.(2 min)

ad. 5
Nauczyciel zadaje uczniom prace domową. Ich zadaniem jest narysować potwora zgodnie z podanymi wskazówkami.

Po lekcji nauczyciel podsumowuje pracę uczniów na lekcji, motywuje ich do dalszej pracy, stawiając plusy za aktywność lub ocenę.












Wyświetleń: 7981


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.