AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Renata Kudłaszyk, 2010-05-19
Tarnowo Podgórne

Religia, Konspekty

KONSPEKT LEKCJI RELIGII W TYGODNIU MISYJNYM.

- n +

Data: październik – tydzień misyjny.
Temat: Mogę pomagać jak misjonarz
Klasa: IV, V, VI
Cele:-przypomnienie wiadomości o działalności misyjnej Kościoła,
-budzenie empatii, współczucia oraz pragnienia niesienia pomocy ludziom znajdującym się w potrzebie,
-doskonalenie umiejętności posługiwania się komputerem.
Metody: pogadanka, oglądanie folderów, zdjęć, wyszukiwanie stron www
Środki dydaktyczne:
·czasopisma o treści misyjnej np.„Misyjne drogi”, ”Młodzi Światu”, „Anioł Stróż”, kalendarze misyjne, zdjęcia i artykuły z ”Małego Przewodnika Katolickiego”,
·książka ks. Piotra Andrzejewskiego pt.„W dżungli też jest szlak”,
·plakat z adresami stron www dotyczących niesienia pomocy,
·małe karteczki z w/w dla uczniów, aby wkleili je do zeszytów,
·komputery spięte w sieć - z dostępem do internetu (najlepiej aby ta katecheza odbywała się w pracowni komputerowej).
Przebieg katechezy:
1)Powitanie, modlitwa, sprawdzenie obecności.
2)Wprowadzenie. Uczniowie wypowiadają się na temat: czym są misje, gdzie, po co, kto może być misjonarzem i dlaczego itp. Wpisanie plusów uczniom, którym udało się zdobyć i przynieść materiały dotyczące misji.
3)Wzbogacenie posiadanej wiedzy o informacje z przyniesionych materiałów, artykułów z czasopism i książki , oglądanie zdjęć
4)Refleksja - jak my możemy włączyć się w wielkie dzieło misyjne? Pomysły zapisywane są na tablicy i w zeszytach. Z pewnością padnie też propozycja modlitwy – zatem czas na dziesiątkę różańca w intencji misji. Wszyscy wstają, chętni uczniowie rozpoczynają Zdrowaś Maryjo, reszta klasy dokańcza modlitwę śpiewając. Po modlitwie uczniowie siadają.
5)Nauczyciel nawiązuje do wyboru tej sali na dzisiejszą katechezę i tłumaczy czemu to ma służyć?
Otóż dlatego, że istnieje również nowoczesna możliwość niesienia pomocy innym, tak jak czynią misjonarze. Co ciekawe - bez konieczności ruszania się z miejsca... Czy ktoś domyśla się o co chodzi?
Na plakacie wypisane są adresy stron na które można zajrzeć by pomóc ludziom w potrzebie. Gdy klikniemy we wskazane tam miejsca, poszczególne firmy sponsorujące (ciesząc się, że mogą zrobić sobie przy okazji reklamę i wyświetlić swoje logo) dorzucą na konta tych fundacji 5, 10 groszy lub nawet złotówkę. Każda osoba może kliknąć tylko raz
w ciągu dnia, natomiast dla wytrwałych informacja jest taka, że można to robić codziennie! To co - spróbujemy pomóc? (Uczniowie oczywiście chętnie się zgadzają ).
6)W pasku wyszukiwarki Google wpisujemy kolejno adresy z planszy,czytamy informacje i klikamy myszką we wskazanym miejscu:

www.pajacyk.pl
www.okruszek.org.pl
www.zmilosciserc.pl
www.habitat.pl
www.polskieserce.pl

7) Podsumowanie
Wszyscy skończyli? Zatem gotowe, drodzy misjonarze! No i popatrzcie,ile dobrego udało nam się dziś wspólnie zrobić! Komu się spodobało, niech zaprosi też innych do włączenia się w tę formę niesienia pomocy.
Proszę wkleić sobie te kartki z wypisanymi stronami www do zeszytów. W domu opowiedzcie o tym rodzicom, może komuś uda się zaprosić ich do współpracy? Powodzenia! Zachęcam wszystkich. Tyle na dziś. Do zobaczenia. Z Panem Bogiem!

Opracowała: Renata Kudłaszyk

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 2859


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.