Awans Informacje Forum Dla nauczyciela Dla ucznia Korepetycje Sklep
  [ Zaloguj się ]   [ Załóż konto ]
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Maja Cysewska, 2010-05-19
Główczyce

Język polski, Plany pracy

Plan pracy koła polonistycznego.

- n +

KOŁO POLONISTYCZNE
PLAN PRACY NA ROK SZKOLNY 2009/2010


Zajęcia w ramach koła polonistycznego odbywać się będą w wymiarze 1 godziny tygodniowo. Głównym założeniem spotkań jest skupienie się na pracy z uczniem uzdolnionym, na rozwijaniu jego zdolności humanistycznych oraz motywowaniu ucznia do samokształcenia zgodnie z jego zainteresowaniami.

CELE:
poszerzanie wiedzy i umiejętności zdobytych na lekcjach języka polskiego
literatura – teatr ; przygotowywanie inscenizacji fragmentów utworów literackich omawianych na zajęciach języka polskiego
gromadzenie materiałów i tekstów dotyczących życia szkoły
przygotowywanie do konkursów literackich, recytatorskich, ortograficznych
doskonalenie umiejętności redagowania tekstów literackich, użytkowych, dziennikarskich
obcowanie z dziełem literackim; rozwijanie i pogłębianie zainteresowań czytelniczych (literatura, prasa młodzieżowa)
edukacja czytelnicza i medialna w ramach przysposobienia bibliotecznego
korelacja literatury i sztuki; analiza utworów malarskich i muzycznych, elementy komparatystyki
realizacja wybranych założeń programu "Moja mała ojczyzna" (podania i legendy regionu, miejscowość, w której mieszkam)

FORMY PRACY:

○ praca indywidualna i zespołowa
○ praca z tekstem literackim oraz dziełem malarskim
○ redagowanie form wypowiedzi pisemnej
○ gromadzenie informacji, artykułów, grafik, zdjęć etc.
○ korzystanie ze źródeł multimedialnych, sprzętu audio

METODY PRACY:
○ podająca (elementy wykładu, prezentacja)
○ poszukująca (dyskusja, heureza)
○ aktywizująca (elementy dramy, ruch sceniczny, burza mózgów)

TEMATYKA ZAJĘĆ

1. Z tą książką nie rozstaję się.. Nasze fascynacje czytelnicze.
2. Czasopismo godne uwagi. Co czyta dzisiejsza młodzież?
3. Rodzaje i gatunki literackie, jakie to proste...
4. Redagujemy pisma użytkowe: podanie, zaproszenie, dedykacja, ogłoszenie, reklama.
5. Literackie formy wypowiedzi pisemnej. List, autocharakterystyka, rozprawka, opowiadanie.
6. Gimnazjalista – reporter. Wywiad, recenzja, sprawozdanie.
7. A. Mickiewicz, Dziady II (fragmenty); warsztaty inscenizacyjne.
8. Miejscowość, w której mieszkam..Co wiem o swoim regionie? Podania, legendy.
9. Z życia szkoły. Wyszukiwanie materiałów, redagowanie tekstów.
10. Bibliofile..Tajemnice opisu bibliograficznego książki .
11. Czym są inkunabuły? Historia książki w zarysie.
12. Tropy stylistyczne w poezji - ćwiczenia
13. Ćwiczenia leksykalno-ortograficzne
14. Przygotowania do konkursu z języka polskiego
15. Recytacja – zasady, kryteria oceniania
16. Gimnazjalisty twórczość własna
17. Analiza i interpretacja dzieła malarskiego w kontekście utworu literackiego
18. Literatura w muzyce.Poezja Stachury, Baczyńskiego i in. w wykonaniu zespołów muzycznych. Porównanie.

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 7690
 
   Komentarze
  • rodä, 2013-08-30

    bardzo obszerny plan pracy kola dzieki pani maju dalej tak.



  • Dodaj komentarz
      Barometr
    1 2 3 4 5 6  
    Średnia ocena: 3.5



    Ilość głosów: 2
      Publikacje

    Nowe zasady publikacji
    Szukaj autora i tytuł
    Ostatnio dodane materiały
    Ranking publikacji 
    Najczęściej zadawane pytania
      Twoje konto
    Zaloguj się
    Załóż konto
    Zapomniałem hasła
      Forum
    Nauczyciel - awans zawodowy
    Matura
    Korepetycje
    Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam


    O Profesorze - Napisz do Nas - Reklama - Polityka prywatności - Najczęściej zadawane pytania - Zgłoś błąd

    2000-2014