Katalog

Joanna Gradomska, 2010-05-19
Wrocław

Zajęcia przedszkolne, Konspekty

Zabawy z wiatrem - scenariusz zajęć dla dzieci pięcioletnich.

- n +

Cel główny:
- doskonalenie percepcji wzrokowej i koordynacji wzrokowo – ruchowej.
Cele operacyjne - dziecko potrafi:
- określić słownie za pomocą zdań prostych jak wygląda wiatr;
- nazwać elementy poruszane wiatrem;
- dopasować przedmioty do ich odpowiedników w formie cieni;
- dostrzegać podobieństwa i różnice;
- współpracować z nauczycielem i rówieśnikami.
Metody:
- czynna: zadania stawiane do wykonania;
- słowne: pogadanka, objaśnienia;
- oglądowa: obserwacji i pokazu;
- ruchowa: zabawy z elementami metody KLANZA
Pomoce:
Płyta CD, obrazki, piórko, bańki mydlane, kartki A4, słomki do napojów, farby, piłka, chusta animacyjna KLANZA
Przebieg zajęć:
1. Zabawa na powitanie: Iskierka
Dzieci stojąc w kole, chwytają się za ręce. Nauczyciel lekko ściska dłoń dziecka znajdującego się po jego prawej stronie. Dziecko odbiera Iskierkę i podaje w ten sam sposób następnej osobie. Zabawę kończymy, gdy Iskierka dojdzie do nauczyciela.
2. Zagadka słuchowa: „Co słyszę?” – wysłuchiwanie odtwarzanych odgłosów wiatru.
Jak wygląda wiatr ?
Po czym można poznać wiatr ?
Co możemy wykorzystać, aby zrobić wiatr ?
3. „Co porusza wiatr?” – oglądanie i wskazywanie właściwych obrazków i przedmiotów.
„Czym mogę bawić się na wietrze?” – co będzie się poruszać na wietrze? – eliminatka z wykorzystaniem powyższych elementów.
Łączenie obrazków z odpowiadającymi im cieniami.
4. Zabawy z chustą animacyjną
- tworzenie różnych rodzajów wiatru; zabawa „Sztorm” - na chustę wrzucamy lekkie przedmioty (piłeczki, zabawki). Podczas wachlowania nie mogą one spaść z chusty.
- „Bilard” - grupa wachluje chustą, na której jest piłeczka. Ma ona wpaść do otworu znajdującego się na środku chusty.
- zabawa „Kogo brakuje?” - uczestnicy stoją w kręgu z zamkniętymi oczami trzymając chustę na wysokości pasa. Prowadzący wybiera osobę, która wchodzi pod chustę. Następnie wszyscy otwierają oczy i odgadują, kto jest pod chustą.
5. Wykonanie pracy plastycznej z wykorzystaniem farb plakatowych i słomek do napojów: stawianie kleksów farby dużą ilością wody i rozdmuchiwanie ich przez słomkę po całej płaszczyźnie karki.
Wspólne oglądanie wykonanych prac.
6. Zakończenie zajęć, porządkowanie sali.


Opracowała
Joanna Gradomska
Wyświetleń: 6140


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.