Katalog Joanna Gradomska, 2010-05-19 Wrocław Zajęcia przedszkolne, Konspekty Zabawy z wiatrem - scenariusz zajęć dla dzieci pięcioletnich.Cel główny: - doskonalenie percepcji wzrokowej i koordynacji wzrokowo – ruchowej. Cele operacyjne - dziecko potrafi: - określić słownie za pomocą zdań prostych jak wygląda wiatr; - nazwać elementy poruszane wiatrem; - dopasować przedmioty do ich odpowiedników w formie cieni; - dostrzegać podobieństwa i różnice; - współpracować z nauczycielem i rówieśnikami. Metody: - czynna: zadania stawiane do wykonania; - słowne: pogadanka, objaśnienia; - oglądowa: obserwacji i pokazu; - ruchowa: zabawy z elementami metody KLANZA Pomoce: Płyta CD, obrazki, piórko, bańki mydlane, kartki A4, słomki do napojów, farby, piłka, chusta animacyjna KLANZA Przebieg zajęć: 1. Zabawa na powitanie: Iskierka Dzieci stojąc w kole, chwytają się za ręce. Nauczyciel lekko ściska dłoń dziecka znajdującego się po jego prawej stronie. Dziecko odbiera Iskierkę i podaje w ten sam sposób następnej osobie. Zabawę kończymy, gdy Iskierka dojdzie do nauczyciela. 2. Zagadka słuchowa: „Co słyszę?” – wysłuchiwanie odtwarzanych odgłosów wiatru. Jak wygląda wiatr ? Po czym można poznać wiatr ? Co możemy wykorzystać, aby zrobić wiatr ? 3. „Co porusza wiatr?” – oglądanie i wskazywanie właściwych obrazków i przedmiotów. „Czym mogę bawić się na wietrze?” – co będzie się poruszać na wietrze? – eliminatka z wykorzystaniem powyższych elementów. Łączenie obrazków z odpowiadającymi im cieniami. 4. Zabawy z chustą animacyjną - tworzenie różnych rodzajów wiatru; zabawa „Sztorm” - na chustę wrzucamy lekkie przedmioty (piłeczki, zabawki). Podczas wachlowania nie mogą one spaść z chusty. - „Bilard” - grupa wachluje chustą, na której jest piłeczka. Ma ona wpaść do otworu znajdującego się na środku chusty. - zabawa „Kogo brakuje?” - uczestnicy stoją w kręgu z zamkniętymi oczami trzymając chustę na wysokości pasa. Prowadzący wybiera osobę, która wchodzi pod chustę. Następnie wszyscy otwierają oczy i odgadują, kto jest pod chustą. 5. Wykonanie pracy plastycznej z wykorzystaniem farb plakatowych i słomek do napojów: stawianie kleksów farby dużą ilością wody i rozdmuchiwanie ich przez słomkę po całej płaszczyźnie karki. Wspólne oglądanie wykonanych prac. 6. Zakończenie zajęć, porządkowanie sali. Opracowała Joanna Gradomska Wyświetleń: 6140
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |