AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Janina Mikos
Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

"Moje miasto" - opracowanie przewodnika po Dąbrowie Tarnowskiej.

- n +

Cele: przygotowanie do samodzielnego poszukiwania potrzebnych informacji (biblioteka, archiwum, wywiady). Poznanie historii miejscowości, położenia geograficznego.

Poznanie tradycji regionu i wytworów twórczości ludowej. Stworzenie pomocy dydaktycznej w formie interdyscyplinarnego przewodnika po okolicy, który uzupełniałby szkolne programy. Celem dodatkowym jest stworzenie platformy współpracy nauczycieli w szkole, oraz kształtowanie samodzielnego rozwiązywania problemów badawczych.

Forma realizacji: indywidualnie i w grupach.

Efekty końcowe zrealizowanego projektu:
  • wiedza na temat swojego miasta
  • umiejętność dociekania i poszukiwania potrzebnych informacji
  • umiejętność podziału pracy i współpracy w grupie
  • zgromadzenie ciekawych materiałów na wystawę (dokumenty, zdjęcia, mapy, wydawnictwa regionalne, czasopisma, foldery).
  • wykonanie (powielenie, wydanie katalogu).
Zadania: Praca w grupach:
  • mapka zabytków i pomników przyrody, afisz z rysem historycznym, prezentacja twórczości regionalnej, mapa położenia miejscowości z informacją o regionie, przygotowanie utworów muzycznych związanych z regionem, sylwetki twórców związanych z naszym miastem, legendy związane z miastem.
Prace indywidualne:
  • fotografie wykonane przez uczniów, prace plastyczne, zbieranie materiałów archiwalnych, fotografie, pamiątki, wywiady.
Przedmioty: historia, język polski, sztuka, przyroda, informatyka.

Mapa zasobów: eksponaty z izby regionalnej i izby pamięci, instytucji pozaszkolnych, pamiątki rodzinne.

Ocena: ocenie podlegają wszystkie formy działalności uczniów przez nauczycieli poszczególnych przedmiotów.

Harmonogram zajęć: poszczególne zadania uczniowie wykonują pod kierunkiem nauczycieli przedmiotów jw.

Zadania dla uczniów: zadania przydzielamy zgodnie z zainteresowaniami uczniów, np.:

I GRUPA: opracowuje historię regionu (tekst będzie wykorzystany do katalogu jako wstęp).

II GRUPA: opracowuje zabytki architektoniczne (zdjęcia, opisy, itd.).

III GRUPA: opracowuje inne zabytki regionu (kapliczki, pomniki przyrody, cmentarze, sztuka regionalna, rękodzieło).

IV GRUPA: opracowuje graficzny projekt mapy regionu z naniesionymi obiektami (zabytkami).

Po zrealizowaniu projektu uczeń:

wie
  • zna najważniejsze zabytki miasta
  • zna zarys historii miasta i jego problemy współczesne
  • potrafi określić położenie geograficzne i charakterystyczne cechy lokalnej przyrody
umie
  • korzystać z różnych źródeł informacji
  • sporządzać notatki i selekcjonować zdobyte informacje
  • prezentować sposoby realizacji wykonanej pracy (różne formy, różne techniki np. katalog w formie stron internetowych).
  • sporządzać zestawienia tematyczne
  • współdziałać w grupie, komunikować się,
  • korzystać z zasobów bibliotek i innych źródeł informacyjnych
rozumie
  • rolę i specyfikę swojego miasta
  • zmiany jakie dokonują się na przestrzeni lat
  • rozumie, że oblicze miasta zależy od jego mieszkańców

Opracowanie: Janina Mikos

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 1802


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 2



Ilość głosów: 1

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.