AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Ewa Anna Zabielska, 2010-05-17
Łomża

Biologia, Konspekty

Gradacje – masowe pojawy szkodników - konspekt lekcji biologii.

- n +



Cel lekcji : Poznanie przyczyn i skutków gradacji

Cele szczegółowe lekcji :
Uczeń – wymienia i rozpoznaje znane szkodniki lasów i upraw
- zna metody walki ze szkodnikami
- wie , który sposób walki ze szkodnikami jest skuteczny
- wyjaśnia na czym polega biologiczne zwalczanie szkodników
- udowadnia , że stosowanie chemicznych środków ochrony roślin zagraża wielu innym organizmom , w tym człowiekowi
Klasa - III gimnazjum

Czas trwania lekcji - 45 minut

Metody i formy pracy : Problemowa , pogadanka słowna, drzewko decyzyjne, praca z tekstem , grupowa

Pomoce : Okazy owadów w gablotkach , ilustracje szkodników, arkusze papieru z narysowanym schematem drzewa decyzyjnego , flamastry, materiały źródłowe, podręczniki

Przebieg lekcji;
I Zaangażowanie

Nauczyciel podaje uczniom temat. Informuje o celu lekcji i sposobie jego realizacji . Uczniowie obserwują okazy szkodników i odpowiadają na pytania nauczyciela:
1. Jakie znasz szkodniki i w jakim środowisku żyją?
2. Czy znasz metody walki z nimi ?
Po uzyskaniu odpowiedzi na pytania nauczyciel prosi uczniów o uzupełnienie
tabeli (której wzór jest narysowany na tablicy ) zapisując w niej nazwy szkodników zgodnie z miejscem ich masowego występowania .

Magazyn z żywnością Pole Las

II Badanie i przekształcanie

Uczniowie przystępują do pracy . Uzupełnianie tabeli odbywa się wspólnie z klasą pod kierunkiem nauczyciela .


Następnie nauczyciel dzieli klasę na trzy grupy, przydziela zadania grupom oraz materiały pomocnicze. Przypomina zasady pracy w grupie.



I grupa Czy trzeba zwalczać szkodniki ?

Argumenty za : przeciw :
- -
- -
WNIOSEK

II grupa Czy powinno się stosować chemiczne środki ochrony roślin przed szkodnikami?

III grupa Czy należy niszczyć szkodniki w sposób biologiczny ?

Nauczyciel czuwa nad pracą trzech grup , podsuwa wskazówki do formułowania wniosków .

III Prezentacja

Sprawozdawcy z poszczególnych grup prezentują prace swojej grupy, uzasadniając przyjęty wniosek . Nauczyciel aktywnie słucha przewodniczących grup .

IV Refleksja
W podsumowaniu nauczyciel ocenia pracę wszystkich grup przy pomocy całej klasy . Następnie zwraca się do uczniów z pytaniami :
1. Czy mieli trudności z analizą problemu ?
2. Czy wystąpiły kłopoty z uzasadnieniem swojego wyboru ?
Notatką z lekcji jest wypełniona tabela i sformułowane wnioski .

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 1950


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 1



Ilość głosów: 1

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.