AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Iwona Gawkowska, 2010-05-17
Zambrów

Zajęcia artystyczne, Scenariusze

KARTKI WALENTYNKOWE – DOSKONALENIE SPRAWNOŚCI MANUALNEJ I WRAŻLIWOŚCI ESTETYCZNEJ W TRAKCIE WYKONYWANIA PRAC.

- n +

TEMAT: KARTKI WALENTYNKOWE – DOSKONALENIE SPRAWNOŚCI MANUALNEJ I WRAŻLIWOŚCI ESTETYCZNEJ W TRAKCIE WYKONYWANIA PRAC.


CELE:
- doskonalenie sprawności manualnej
- ośmielanie do mówienia i okazywania własnych uczuć
- poznanie sposobu wykonania KARTY WALENTYNKOWEJ
- wdrażanie do zachowania ładu i porządku podczas zajęć
- kształtowanie wrażliwości estetycznej


METODY: słowna, oglądowa, czynna

FORMY: indywidualna jednolita i zróżnicowana, zbiorowa

CZAS I MIEJSCE: 60 minut, świetlica grupy VIII

UCZESTNICY: grupa VIII

POMOCE: blok techniczny kolorowy, bibułka, papier kolorowy, mazaki, nożyczki, KARTKI WALENTYNKOWE , kolorowe czasopisma ;

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

I Sprawy organizacyjno-porządkowe.
1. Przygotowanie sali i potrzebnych do zajęć materiałów.
2. Sprawdzenie obecności
3. Zajęcie miejsc przez wychowanki.

II Wprowadzenie do tematu.

1. Aktualizacja tematu.
2. Rozwiązanie KRZYŻÓWKI zdradzającej temat zajęć.
Hasło – KARTKI WALENTYNKOWE
3. Swobodne wypowiedzi dziewcząt na temat roli miłości w życiu człowieka.
- ośmielenie do mówienia i okazywania uczuć

4. Różne sposoby okazywania sympatii, miłości i przywiązania.
- mówienie o uczuciach
- obdarowywanie upominkami
- życzenia słowne
- życzenia pisemne
- świadczenie pomocy
- szacunek

III Zasadnicze opracowanie tematu.

1. Uświadomienie celu zajęć.

Należy innym okazywać nasze uczucia zwłaszcza miłości , przywiązania, szacunku, przyjaźni . Na dzisiejszych zajęciach spróbujemy wykonać rzecz, która pozwoli nam to uczynić – KARTKĘ WALENTYNKOWĄ

2. Prezentacja gotowych kart .
3. Prezentacja wykonania KART WALENTYNKOWYCH z wykorzystaniem motywu serca.
- prezentacja kartki w kształcie serca przez nauczyciela
- zwrócenie uwagi na symbolikę serca
4. Omówienie sposobu wykonania.
- wskazanie niezbędnych pomocy
- omówienie kolejnych etapów pracy
5. Rozdanie pomocy przez dyżurnych.
6. Przypomnienie o potrzebie zachowania ładu i porządku podczas zajęć.
7. Praca indywidualna wychowanków
- zwrócenie uwagi na staranne wykonanie, estetykę
8. Zapoznanie wychowanek z wybranymi wierszami okolicznościowymi.
9. Zachęcenie do samodzielnego redagowania życzeń.
- praca indywidualna wychowanków
- pomoc nauczyciela w redagowaniu treści, sprawdzenie poprawności ortograficznej i gramatycznej
10. Wpisanie życzeń do przygotowanych KART WALENTYNKOWYCH.
11. Wykonanie wystawki prac.

IV Podsumowanie zajęć – omówienie prac dzieci.

V Porządkowanie miejsca pracy.



Opracowała i przeprowadziła: Iwona Gawkowska


Zgłoś błąd    Wyświetleń: 3917


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.