Katalog

Olga Pankiewicz, 2010-05-17
Płock

Język angielski, Scenariusze

Scenariusz lekcji "Schools in the UK and Poland".

- n +

Imię i nazwisko nauczyciela: Olga Pankiewicz
Data: 24.02.2010
Przedmiot: język angielski
Klasa: II gimnazjum
Temat: Schools in the UK and Poland.
Materiały dydaktyczne:
-karteczki z tekstem do tłumaczenia
-ćwiczenie słownikowe - kserokopie
-podręcznik

Cele lekcji: celem zajęć jest zapoznanie uczniów z typami szkół w Wielkiej Brytanii oraz podstawowymi informacjami nt. systemu szkolnictwa oraz porównanie go z nauką w Polsce.
Uczeń zna:
- nazwy przedmiotów szkolnych w j. angielskim
- typy szkół w j. angielskim
- wiek w jakim rozpoczyna się naukę w Anglii oraz podstawowe egzaminy państwowe

Uczeń potrafi:
- opisać system edukacyjny w Wielkiej Brytanii lub w Polsce w j. angielskim
-stworzyć angielski plan lekcji

Etap pierwszy: wprowadzenie/forum
Po sprawdzeniu obecności oraz zapisaniu tematu w dzienniku lekcyjnym nauczyciel zapisuje na tablicy temat lekcji. Następnie prosi uczniów o przypomnienie znanych im nazw przedmiotów szkolnych w j. angielskim. Zwraca uwagę na poprawną wymowę.
Przewidziany czas wykonania: 5 min.

Etap drugi: lekcja właściwa/ czytanie ze zrozumieniem
Uczniowie czytają tekst w podręczniku dotyczący systemu szkolnego w Wielkiej Brytanii. Wraz z nauczycielem starają się odgadnąć znaczenie poszczególnych słów kluczowych, które zostają zapisane na tablicy oraz w zeszytach. Słownictwo poszerzone jest o dodatkowe typy szkół.
Następnie uczniowie pracują indywidualnie – wykonują zadanie polegające na określeniu czy podane zdania są zgodne lub niezgodne z treścią tekstu (zadanie opracowane jest zgodnie ze standardami egzaminacyjnymi, na co nauczyciel zwraca uwagę uczniów)
Przewidziany czas wykonania: 10 min.

Etap trzeci: lekcja właściwa/tłumaczenie tekstu/praca w grupach
Podczas tego etapu początkowo nawiązuje się dyskusja w j. polskim o różnicach i podobieństwach systemów szkolnych w Polsce i Anglii. Następnie uczniowie zostają podzieleni na 3 grupy. Każda z nich otrzymuje fragment tekstu dotyczący szkolnictwa w Polsce. Zadaniem grup jest przetłumaczenie tekstów w oparciu o słownictwo poznane w czytance. Każda z grup zapisuje na tablicy swój fragment. W ten sposób tworzy się opis, który uczniowie zapisują w zeszytach
Przewidziany czas wykonania: 12 min.

Etap czwarty: lekcja właściwa/konwersacje
Każda z wcześniej utworzonych grup otrzymuje kartkę z nazwami 3 przedmiotów w j. angielskim. Zadaniem grupy jest opisanie lekcji przymiotnikami lub rzeczownikami bez podawania jej nazwy. Pozostałe grupy odgadują, o jakim przedmiocie jest mowa.
Następnie nauczyciel zadaje pytania dotyczące planu lekcji obowiązującego uczniów klasy lub przykładowego planu z podręcznika. Pytania dotyczą godzin rozpoczęcia lub zakończenia lekcji, przedmiotów konkretne dni, przerw lekcyjnych itp. Uczniowie pytani są wyrywkowo.
Przewidziany czas wykonania: 10 min.

Etap piąty: słownictwo/podsumowanie
Na tym etapie uczniowie wykonują ćwiczenie polegające na dobraniu do zdań właściwych słów zgodnych z kontekstem. Zadanie przygotowane przez nauczyciela.
Przewidziany czas wykonania: 5 min.

Etap szósty: praca domowa
Praca domowa składać się będzie z 2 części. Pierwsza – stworzenie własnego planu zajęć w języku angielskim (istotna szata graficzna i poprawność). Druga – opowiadanie o systemie szkolnym w wybranym kraju. Termin realizacji: 1 tydzień.
Wyświetleń: 1815


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.