Katalog

Agnieszka Krzyzańska-Stanko, 2010-05-17
Międzychód

Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju na nauczyciela dyplomowanego.

- n +

mgr Agnieszka Krzyżańska- Stańko
nauczyciel mianowany
w Specjalnym Ośrodku Szkolno- Wychowawczym
w Międzychodzie


PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ
O STOPIEŃ ZAWODOWY
NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

Okres trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy
Data rozpoczęcia: 01.09. 2007 r.
Data zakończenia stażu: 31.05.2010 r. Zatwierdzam do realizacji

..........................................................

podpis i pieczęć Dyrektora


Organizacja pracy związanej z awansem zawodowym

1. Poznanie znowelizowanych przepisów oświatowych oraz procedury awansu zawodowego. - analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego
- analiza Karty Nauczyciela i Ustawy o Systemie Oświaty sierpień – wrzesień 2007r. Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu.
Sporządzenie planu rozwoju zawodowego.
2. Opracowanie własnego planu rozwoju. - analiza przepisów prawa oświatowego
- tworzenie planu rozwoju zawodowego wrzesień 2007 Plan rozwoju zawodowego
3. Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego. Opis przebiegu dorobku zawodowego. maj 2010 Dokumenty związane z przebiegiem stażu: świadectwa, sprawozdania, zdjęcia, podziękowania i inne dokumenty.
4. Złożenie wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego. - napisanie wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego
- zaprowadzenie wymaganej dokumentacji czerwiec 2010 Wniosek o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego.
5. Zapoznanie się ze zmianami w dokumentach określających zasady funkcjonowania szkoły. - analiza dokumentów obowiązujących w Ośrodku na bieżąco, w miarę potrzeb Potwierdzenie dyrektora szkoły

(§ 8 ust. 2 pkt 1)
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, w związku z zajmowanym stanowiskiem i pełnioną funkcją
Lp. Zadania do realizacji Formy i sposoby realizacji Termin wykonania Dowody
Realizacji
1. Pogłębianie wiedzy, umiejętności. Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej. Poszukiwanie nowości wydawniczych dotyczących wychowania, pracy z dziećmi niepełnosprawnymi umysłowo. okres stażu Zestawienie bibliografii i recenzje wybranych pozycji.
2. Udział w formach doskonalenia adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły. Aktywny udział w kursach, szkoleniach, warsztatach. okres stażu Świadectwa, zaświadczenia, opis i analiza uczestnictwa w realizowanych działaniach.
(§ 8 ust. 2 pkt 2)
Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej

1. Zastosowanie technologii komputerowej i informacyjnej w pracy przy prowadzeniu Samorządu Uczniowskiego. Pisanie Planu Pracy Samorządu Uczniowskiego. - prowadzenie gazetki Samorządu Uczniowskiego z wykorzystaniem technologii komputerowej,
- gromadzenie materiałów na bieżąco, w miarę potrzeb Ogłoszenia, zadania na poszczególne miesiące, regulamin pełnienia dyżurów, plan pracy Samorządu Uczniowskiego
2. Wykonywanie pomocy dydaktycznych. Opracowanie narzędzi do nauczania przyrody oraz prowadzenia godzin wychowawczych. - opracowanie testów, sprawdzianów, kartkówek, pomocy dydaktycznych, scenariuszy , Wzory testów, sprawdzianów, kartkówek, pomocy dydaktycznych.
3. Opracowanie materiałów do prowadzenia zajęć korekcyjno- kompensacyjnych dla dzieci upośledzonych w stopniu lekkim (zestawy ćwiczeń) oraz indywidualnych planów nauczania dzieci z upośledzeniem umiarkowanym. - pisanie planów edukacyjnych, planów wychowawczych
- pisanie planów nauczania uczniów z orzeczeniem o nauczaniu indywidualnym na bieżąco, cały okres stażu Zestawy ćwiczeń do prowadzenia zajęć korekcyjno- kompensacyjnych zamieszczone na stronie internetowej Ośrodka.
4. Opracowanie materiałów przebiegu stażu poprzez wykorzystanie technologii komputerowej. - dokumentowanie przebiegu stażu okres stażu Dokumentacja związana z przebiegiem stażu.
5. Wykorzystanie Internetu. - publikowanie referatów na stronach portali edukacyjnych
- korzystanie z wiedzy i doświadczenia innych nauczycieli
- śledzenie zmian w przepisach prawa oświatowego, korzystanie ze stron MEN i KO okres stażu Adresy stron internetowych, sprawozdanie
(§ 8 ust. 2 pkt 3)
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć
1. Prowadzenie rady szkoleniowej dla Rady Pedagogicznej. - opracowanie materiałów szkoleniowych
- przeprowadzenie szkolenia
- ewaluacja jeden raz w roku szkolnym 2007/2008
2008/2009 Scenariusz z rady szkoleniowej, pakiet materiałów szkoleniowych, wyciąg z Protokołów Rad Pedagogicznych
2. Aktywny udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu nauczycieli.
- udział w szkoleniach w ramach WDN okres stażu
4. Pełnienie funkcji przewodniczącego zespołu matematyczno- przyrodniczego.
- opracowanie planu pracy zespołu
- dyskusje, wymiana poglądów
okres stażu Sprawozdanie, plan pracy zespołu
5. Pełnienie funkcji opiekuna praktyk studenckich. - przeprowadzenie zajęć otwartych dla praktykantki
- zorganizowanie zajęć u innych nauczycieli wrzesień 2007 Opinia o osobie odbywającej praktykę studencką, sprawozdanie z przebiegu praktyki.


(§ 8 ust. 2 pkt 4 a)
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych, związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich
1. Opracowanie i wdrożenie programu kółka przyrodniczego ,,Podgrzybek”- zajęcia pozalekcyjne. - zawiązanie koła przyrodniczego
- opracowanie programu działań koła
- prowadzenie zajęć z dziećmi klas 4-6 szkoły podstawowej okres stażu Program koła przyrodniczego ,,Podgrzybek”, sprawozdania, scenariusze, dziennik zajęć pozalekcyjnych

2. Opracowanie planu pracy zespołu matematyczno- przyrodniczego. Opracowanie programów wynikających z potrzeb szkoły- plan naprawczy. - analiza wyników sprawdzianu klas szóstych
- opracowanie programu naprawczego z przyrody

okres stażu Program naprawczy z przyrody, zestawy ćwiczeń, sprawozdanie z pracy zespołu


3. Wdrożenie programu aktywnej edukacji dla dzieci i młodzieży podnoszący wiedzę na temat ochrony grzybów w Polsce.
- opracowanie materiałów
- prowadzenie zajęć zgodnie z programem październik 2007 - Scenariusze zajęć
- film edukacyjny
- ankiety ewaluacyjne
4. Nabywanie umiejętności autorskiego projektowania własnych działań. - opracowanie i wdrożenie planu pracy wychowawczej dla klasy VI zgodnego z Programem Wychowawczym Ośrodka.
wrzesień 2007 Plan pracy wychowawczej
5. Prowadzenie zajęć wychowawczo- profilaktycznych w oparciu o Program Profilaktyczny Ośrodka. - opracowanie i przeprowadzenie zajęć wychowawczo- profilaktycznych
- wykonywanie potrzebnych pomocy dydaktycznych. w miarę potrzeb
(raz w miesiącu) Scenariusze zajęć


6. Współtworzenie Projektu ,,Trzymaj Formę”. - aktywna pomoc przy realizacji projektu okres stażu Scenariusze przeprowadzonych zajęć, program projektu

(§ 8 ust. 2 pkt 4 c)
Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych
1. Rozwijanie zainteresowań młodzieży. - organizowanie wyjazdów do kina; wycieczek dydaktyczno- krajoznawczych mających na celu zapoznanie z dziedzictwem kulturowym regionu i kraju
- koordynacja akcją ,,Sprzątanie świata”
- zapoznanie z pracą leśników, znaczenie szkółek leśnych poprzez wyjazdy do Szkółki Leśnej w Kaplinie: ścieżka ekologiczna
- opracowanie i koordynacja przebiegu działań dotyczących ochrony środowiska: akcja ,,Wielkie Kasztanobranie”; sadzenie drzew i krzewów ozdobnych na terenie Ośrodka oraz ich całoroczna pielęgnacja.
okres stażu Sprawozdania, zdjęcia, podziękowania, zaświadczenia
2. Sprawowanie opieki nad Samorządem Uczniowskim przy szkole podstawowej. - opracowanie planu pracy Samorządu Uczniowskiego
- opracowanie regulaminu SU
- organizacja apeli organizacyjno- porządkowych
- przeprowadzanie wyborów do SU
- opracowanie regulaminu dyżurów pełnionych przez uczniów
okres stażu Plan pracy SU, regulamin, sprawozdania, zdjęcia
3. Przeprowadzanie konkursów przyrodniczych:
a) wewnątrzszkolnych
b) zewnętrznych - opracowanie tematyki konkursu
- opracowanie kryteriów oceny konkursu
- przeprowadzenie konkursu, wyłonienie zwycięzcy
- przygotowanie dyplomów, zorganizowanie nagród okres stażu zadania konkursowe, regulamin, wyniki konkursów, zdjęcia, sprawozdanie, potwierdzenie dyrektora.


(§ 8 ust. 2 pkt 4 e)
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami
1. Podejmowanie działań na rzecz tworzenia tradycji szkolnej. - organizowanie uroczystości szkolnych
- udział w różnych imprezach organizowanych na terenie Ośrodka okres stażu Scenariusze uroczystości szkolnych, sprawozdania
2. Pogłębianie wiedzy na temat problemów uczniów, ich sytuacji rodzinnej . - prowadzenie zebrań
- spotkania indywidualne z rodzicami
-prowadzenie wywiadów środowiskowych poprzez rozmowy z rodzicami w szkole lub w domach rodzinnych. okres stażu Plany zebrań, zapisy kontaktów indywidualnych w dziennikach klasowych
3. Przeprowadzenie akcji ,,Góra grosza” - przeprowadzenie na terenie Ośrodka akcji charytatywnej ,,Góra Grosza” okres stażu Zaświadczenia
4. Współpraca z:
- pedagogiem szkolnym
- psychologiem
- Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną
- kuratorium - kontakty z pedagogiem, psychologiem szkolnym w sprawach wychowawczych
- kontakty z kuratorami uczniów okres stażu Sprawozdania, zaświadczenia
5. Współpraca ze Starostwem Powiatowym w Międzychodzie, Międzychodzkim Domem Kultury, Nadleśnictwem Międzychód, Muzeum Regionalnym w Międzychodzie. Przygotowanie uczniów do zawodowo, imprez, spotkań, akcji organizowanych przez te instytucje:
- konkursy ekologiczne
- akcja ,,Sprzątanie świata”
- Dzień Ziemi
-Kampania Antynikotynowa
- konkursy plastyczne związane ze świętami Bożego Narodzenia i Wielkanocy okres stażu Dyplomy uczestników konkursów, sprawozdania
7. Współpraca z Powiatową Komendą Policji w Międzychodzie. Udział w akcjach:
- ,,Bezpieczne ferie”
- ,,Bezpieczne wakacje” okres stażu Sprawozdania, potwierdzenia dyrektora
8. Współpraca z Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Międzychodzie.
- wnioskowanie o pomoc dla dzieci z rodzin najuboższych okres stażu Sprawozdania, potwierdzenia dyrektora
9. Współpraca z Nadleśnictwem Międzychód. - systematyczna współpraca
- pozyskiwanie ozdobnych krzewów i drzewek na rzecz Ośrodka, pielęgnowanie ich przez uczniów
okres stażu Sprawozdanie, zdjęcia
(§ 8 ust. 2 pkt 4f)
Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej.
1. Opracowanie innych materiałów związanych z wykonywaną pracą. - opracowanie przedmiotowego systemu oceniania z przyrody
- opracowanie kryteriów oceniania
okres stażu Przedmiotowy system oceniania z przyrody

2. Opracowanie i wdrożenie planu wychowawczego klasy. - opracowanie planu wychowawcy klasowego
- zapoznanie z planem rodziców
okres stażu Plan pracy wychowawczej
Sprawozdanie z realizacji
3. Opracowanie regulaminu powoływania Rady Rodziców i jej kompetencji w SOSzW w Międzychodzie
wrzesień 2007 Regulamin
4. Opracowanie zestawu ćwiczeń do zajęć korekcyjno- kompensacyjnych dla dzieci z upośledzeniem w stopniu lekkim. - opracowanie ćwiczeń usprawniających zaburzone funkcje u dzieci upośledzonych w stopniu lekkim
- umieszczenie ich na stronie internetowej Ośrodka wrzesień 2007 Zestawy ćwiczeń
5. Opracowanie planu indywidualnego nauczania dla dziecka z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym.
- opracowanie planu pracy indywidualnej dla ucznia z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym
2007/2008 Plan pracy, sprawozdanie z realizacji
6. Opublikowanie planu rozwoju w Internecie.

- zamieszczenie planu na stronie internetowej


okres stażu Adres strony internetowej
(§ 8 ust. 2 pkt 5)
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły
1. Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych lub wychowawczych. Opis i analiza przypadków. okres stażu Opracowany opis i analiza.

2. Przygotowywanie opinii o uczniach.
- opracowywanie opinii o danym uczniu dla innych instytucji ( opieka społeczna, sądy ). okres stażu Przykłady przygotowanych opinii.


Plan rozwoju zawodowego jest otwarty i może ulec zmianom.
Wyświetleń: 6242


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.