AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Przemysław Czernek, 2010-05-13
Jastrzębie Zdrój

Lekcja wychowawcza, Konspekty

GDDW + Matematyka (lekcja między przedmiotowa). Konspekt lekcji.

- n +

Jestem nauczycielem w szkole średniej. Prezentowany przeze mnie konspekt lekcji wychowawczej jest propozycją, która świetnie sprawdzi się również na niższych poziomach kształcenia. Ankieta po modyfikacjach może być przeprowadzana zarówno
w szkole podstawowej, jak też w gimnazjum.
Uwaga!
Ankieta powinna być przeprowadzona i opracowana wcześniej tzn. przed lekcją wychowawczą.
W szkole średniej analizą ankiet zajmują się uczniowie, a w szkole podstawowej wyniki ankiet może opracować nauczyciel.


Konspekt lekcji wychowawczej z elementami matematyki dla klasy 4a TE
Temat lekcji: Wykorzystanie metod statystycznych do badania jakości nauki i sposobów spędzania wolnego czasu uczniów..

Cel główny:
- Pokazanie, że uczenie matematyki (statystyki) pozwala lepiej poznać klasę i samego siebie

Cele operacyjne. Uczeń:
- umie wykorzystać wiedzę matematyczną (elementy statystyki) do analizy ankiet,
- potrafi współpracować w grupie – podział zadań na poszczególnych członków grupy,
- potrafi wyciągać wnioski z obliczeń statystycznych,
- potrafi zaprezentować wynik swojej pracy na forum klasy,
- potrafi wesprzeć swoją prezentację przygotowanymi wcześniej diagramami, tabelami,

Metody: eksponująca (prezentacja wyników), problemowa (analiza danych statystycznych, diagramów), praktyczna (ćwiczenia techniczne – wykonywanie diagramów)

Pomoce dydaktyczne: wykresy na brystolu lub foliogramie, rzutnik multimedialny

TOK LEKCJI

Faza przygotowawcza
1. Czynności porządkowo - organizacyjne.
2. Nauczyciel matematyki omawia elementy statystyki konieczne do analizy ankiety (dominanta, średnia, odchylenie standardowe)
3. Wychowawca omawia tematykę ankiety i zadania jakie miały do wykonania poszczególne grupy po czym zaprasza lidera grupy 1 do prezentacji wyników


Faza realizacji
4. Prezentacja wyników.
a) Grupa 1 prezentuje wyniki 1 części ankiety oraz przedstawia nasuwające się wnioski
b) Konfrontacja wyników z opinią pozostałych uczniów
c) Komentarz wychowawcy
Prezentacja przebiega podobnie dla pozostałych grup

Faza podsumowująca
5. Podsumowanie wychowawcy.

Przykładowe pytania do ankiety:

1. Podaj czas od poniedziałku do piątku jaki poświęcasz na: (suma odpowiedzi = 24 godziny)
a. sen
b. naukę w domu
c. dojazd i powrót ze szkoły
d. odrabianie zadań domowych
e. pomoc rodzicom
f. telewizja i komputer
g. hobby
h. inne

2. Podaj czas w weekend jaki poświęcasz na: (suma odpowiedzi = 24 godziny)
a. sen
b. spotkania z rodziną
c. spotkania z rówieśnikami
d. naukę w domu
e. pomoc rodzicom
f. telewizja i komputer
g. hobby
h. inne

3. Na co przeznaczasz czas wolny? (odpowiedzi zaznacz w skali 1 – 10)
a. komputer
b. dyskoteka
c. sport
d. telewizja
e. książki i czasopisma
f. wycieczki
g. hobby
h. inne
4. Ile godzin w tygodniu przeznaczasz na naukę z przedmiotów szkolnych: (suma <= 168 godzin)
a. język polski
b. język angielski
c. język niemiecki
d. historia
e. wiedza o społeczeństwie
f. wiedza o kulturze
g. matematyka
h. ekonomika przedsiębiorstw
i. rachunkowość przedsiębiorstw
j. kultura zawodu
k. pracownia ekonomiczno-informatyczna
l. specjalizacja

5. Napisz w skali 1 – 10 źródła zdobywania i poszerzania wiedzy z przedmiotów szkolnych:
a. podręcznik
b. literatura dodatkowa
c. Internet
d. korepetycje
e. czasopisma
f. korzystam tylko z notatek
g. inne, jakie


Zgłoś błąd    Wyświetleń: 1865


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.