Awans Informacje Forum Dla nauczyciela Dla ucznia Korepetycje Sklep
  [ Zaloguj się ]   [ Załóż konto ]
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Monika Szyndler, 2010-05-13
Augustów

Technika, Scenariusze

Produkcja, gatunki i wykorzystywanie papieru. Scenariusz lekcji techniki.

- n +

I. Temat lekcji: Produkcja, gatunki i wykorzystywanie papieru.
Klasa: IV
II. Cele edukacyjne:
a) kształcenia
Uczeń:
- poznaje pojęcia: papirus, pergamin, papier czerpany
- poznaje surowce, z których produkowany jest papier czerpany
- poznaje etapy produkcji papieru
- kształci umiejętność własnoręcznego wykonania papieru
b) wychowawcze
Uczeń:
- rozumie znaczenie odzyskiwania makulatury
- racjonalnie i oszczędnie korzysta z papieru
- dba o estetykę i dokładność wykonywanych prac
III. Metody i formy pracy:
- praca z tekstem
- działanie praktyczne
- rozmowa
- wykład
IV. Środki dydaktyczne:
- podręcznik
- plansze z definicjami pojęć papirusu, pergaminu, papieru czerpanego
- gazety, klej szkolny, mikser, żelazko


1. Uczniowie wypowiadają się o roli papieru w życiu codziennym.
2. Na-l prowadzi rozmowę o sposobach porozumiewania się ludzi ze sobą. Nawiązuje do wcześniejszych lekcji o piktogramach.
3. Na-l omawia sposoby zapisywania wiadomości na różnych nośnikach. Omawia zagadnienia związane z pergaminem, papirusem, papierem czerpanym.
4. Uczniowie, w oparciu o podręcznik, wypisują na tablicy poszczególne etapy produkcji papieru.
5. Na-l rozdaje uczniom czarnobiałe gazety i prosi ich, aby je rozdrobnili.
6. Kawałki gazet na-l zbiera do miksera, dodaje klej, wodę i miksuje na gładką masę.
7. Gotową masę wykłada na ściereczkę i prasuje do momentu wyparowania wody.
8. Po wyparowaniu wody Na-l tnie gotowy papier na kawałeczki i rozdaje uczniom.
9. Uczniowie przypominają znaczenia pojęć pergamin, papirus, papier czerpany.
10. Podkreślają zbieżne etapy produkcji papieru, który wykonywali z wypisanymi na tablicy.
11. Na-l prosi uczniów o podanie propozycji zastosowania papieru czerpanego.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 4643
 
   Komentarze
Jeszcze nie ma żadnych komentarzy, Twój może być pierwszy!

Dodaj komentarz
  Barometr
1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 3.5



Ilość głosów: 4
  Publikacje

Nowe zasady publikacji
Szukaj autora i tytuł
Ostatnio dodane materiały
Ranking publikacji 
Najczęściej zadawane pytania
  Twoje konto
Zaloguj się
Załóż konto
Zapomniałem hasła
  Forum
Nauczyciel - awans zawodowy
Matura
Korepetycje
Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam


O Profesorze - Napisz do Nas - Reklama - Polityka prywatności - Najczęściej zadawane pytania - Zgłoś błąd

2000-2014