Katalog Beata Dudziak, 2010-05-12 Korsze Edukacja czytelnicza, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Dane osobowe Imię i nazwisko: Beata Dudziak Stopień awansu: nauczyciel mianowany Posiadane kwalifikacje: wyższe studia magisterskie w zakresie wczesnej edukacji, podyplomowe studia w zakresie bibliotekoznawstwa i informacji naukowej. Pełniona funkcja: nauczyciel bibliotekarz i nauczania zintegrowanego Terminarz Termin rozpoczęcia stażu: 1 września 2007r. Okres stażu: 2 lata i 9 miesięcy Termin zakończenia stażu: 31 maja 2010 r. W związku z ubieganiem się o stopień nauczyciela dyplomowanego podjęłam się napisania planu rozwoju zgodnego z obowiązującymi aktami prawnymi: • Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. • Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982r. Cel główny: • doskonalenie jakości pracy opiekuńczo-wychowawczej ze szczególnym ukierunkowaniem na rozwijanie i kształtowanie u dzieci i młodzieży aktywnych postaw społecznych Cele szczegółowe • podniesienie efektywności działań wychowawczych i dydaktycznych, • tworzenie warunków umożliwiających odkrywanie przez uczniów własnych możliwości i talentów, • podniesienie jakości pracy szkoły Realizowanie zadań zmierzających do uzyskania stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego 1.Poznanie procedury awansu zawodowego: -analiza dokumentów prawnych w zakresie prawa oświatowego/wrzesień 2007r. - opracowanie planu rozwoju zawodowego 2. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego: - gromadzenie informacji o realizacji zadań/ na bieżąco 3. Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego: - opracowanie zgromadzonej dokumentacji’ czerwiec 2010r. - sformułowanie wniosków. § 8 ust 1. pkt 1 Podejmowanie działań mających na celu doskonalenie warsztatu pracy w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej; Zadania; -Formy realizacji/Termin/Sposób dokumentacji 1. Budowanie własnego warsztatu pracy: -pozyskiwania funduszy na rzecz biblioteki szkolnej/ w miarę możliwości/bibliografia nowości, lektur i publikacji nauczycieli; -współpraca z księgarniami/ na bieżąco; - promowanie biblioteki jej zasobów i usług w środowisku szkolnym; -gromadzenie odpowiedniej literatury; -aktualizacja księgozbioru zgodnie z zapotrzebowaniem czytelników; -tworzenie elektronicznej bazy danych (Multimedialnego Centrum Informacyjnego)/ na bieżąco; -dbanie o pomoce szkolne, czytelnię, wypożyczalnię ( dekorowanie, wystawy tematyczne)/ustawicznie w okresie stażu. 2. Cykliczna obserwacja i analiza poziomu czytelnictwa oraz preferencji uczniów i nauczycieli -przeprowadzenie cyklicznego konkursu czytelniczego/ V2008,2009,210/-roczne podsumowanie konkursów czytelniczych; -analizowanie stanu wypożyczeń/ II i VI2008,2009,2010r./ zestawienia miesięczne, śródroczne i roczne; - pogadanki i zajęcia propagujące czytelnictwo/ w miarę potrzeb/scenariusze zajęć; - opracowanie i przeprowadzenie ankiety dotyczącej preferencji czytelniczych uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum/ X 2007r.Gim.i IV 2008 SP/-raporty z ankiet. 3. Rozwijanie zainteresowań czytelniczych. Biblioterapia: - Opracowanie projektu zajęć czytelniczych prowadzonych nieodpłatnie (1 godz.w tygodniu)/ od I-II 2008r./ projekt, ewaluacja. 4. Opracowanie programu edukacji czytelniczej dla uczniów klas I – III szkoły podstawowej: -przygotowanie odpowiednich scenariuszy i materiałów dydaktycznych/ od XI 2007r./program na I poziom edukacyjny. 5. Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami: - współpraca z nauczycielami realizującymi w ramach zajęć edukacyjnych wybrane zagadnienia z „Edukacji czytelniczej i medialnej” klas IV-VI SP i I– III Gim/ na bieżąco/ materiały pomocnicze, scenariusze. 6. Opracowanie i wdrożenie programu zajęć pozalekcyjnych „Przyjaciele biblioteki”: -przeprowadzenie cyklicznych spotkań aktywu bibliotecznego/ X 2007r./program zajęć pozalekcyjnych „Przyjaciół Biblioteki”. - organizowanie imprez przy pomocy członków PB. 7. Stosowanie technologii komputerowej w opracowaniu dokumentacji, narzędzi badawczych i pomocy dydaktycznych: -przygotowanie kart, testów na zespół wyrównawczy w nauczaniu zintegrowanym/ IX 2007r/ przykładowe dokumenty i pomoce dydaktyczne wykonane technologią komputerową; -opracowanie scenariuszy zajęć bibliotecznych, materiałów na gazetki, dyplomów konkursowych i dyplomów pasowania na czytelników/ na bieżąco/testy konkursowe, wzory dyplomów; - przygotowanie za pomocą komputera własnych publikacji i teczki awansu zawodowego. 8. Wykorzystanie Internetu: -opublikowanie swojego planu rozwoju zawodowego na stronach portalu edukacyjnego/ X 2009r; -korzystanie z wiedzy i doświadczenia innych nauczycieli. Śledzenie zmian w przepisach prawa oświatowego/ na bieżąco. 9. Prowadzenie zajęć zespołu wyrównawczego z wykorzystaniem komputerów: -korzystanie z programów edukacyjnych, encyklopedii multimedialnych/-na bieżąco/scenariusze zajęć. 10. Umiejętne rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych -opis i analiza dwóch problemów edukacyjnych/okres stażu/pisemny opis z analizą. § 8 ust 1. pkt 2 Realizowanie zadań służących podniesieniu jakości pracy szkoły 1.Aktywna praca w zespole wychowawczym i nauczania zintegrowanego: -współudział w przygotowaniu planów pracy zespołów, konkursów, ankiet, ewaluacji/ od IX 2007, 2008,2009r/wzory ankiet, scenariusze konkursów. 2. Współpraca z pedagogiem szkolnym: -organizowanie wystaw, gazetek, pogadanek pt.„Nie przemocy, nie uzależnieniom”. 3.Współpraca z nauczycielami: -gromadzenie i udostępnianie materiałów metodycznych opracowanych przez nauczycieli (programy, raporty, scenariusze itp.) oraz opracowań własnych(imprez bibliotecznych)/ na bieżąco; - gromadzenie scenariuszy, imprez w teczkach tematycznych)/ustawicznie w czasie trwania stażu /teczki tematyczne; - prowadzenie zajęć otwartych i lekcji koleżeńskich/na bieżąco/scenariusze zajęć, imprez. 4. Udzielanie informacji dotyczących awansu zawodowego nauczycielom odbywającym staż : -udostępnianie materiałów, gromadzenie w teczce „Awans zawodowy”/ na bieżąco. 5. Organizowanie konkursów szkolnych i międzyszkolnych: - opracowanie i przeprowadzenie konkursów szkolnych z zakresu wiedzy polonistycznej, ekologicznej, regionalnej, plastycznej, zdrowotnej/przykładowe scenariusze, sprawozdania, notatki. 6. Promowanie szkoły w środowisku, prowadzenie imprez ogólnoszkolnych: -współorganizowanie imprez ogólnoszkolnych/ w miarę potrzeb/scenariusze imprez, opis, notatki. 7. Promocja biblioteki wśród społeczności szkolnej: - prowadzenie kroniki biblioteki/na bieżąco/potwierdzenie dyrektora; - organizowanie kiermaszów książek/IV 2009, 2010. 8. Współpraca z Biblioteką Publiczną i Biblioteką Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Reszlu: - wymiana doświadczeń w pracy i przy komputeryzacji zasobów biblioteki/w miarę potrzeb. 9. Współpraca z rodzicami: -pogadanki skierowane do rodziców podczas spotkań w bibliotece/ notatki. § 8 ust 1. pkt 3 Pogłębianie wiedzy i umiejętności służącej podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego 1. Podnoszenie wiedzy i umiejętności z zakresu bibliotekoznawstwa i nauczania zintegrowanego: - samokształcenie , studiowanie literatury fachowej/ ustawicznie w czasie trwania stażu; -gromadzenie materiałów związanych z wykonywaną pracą; -poszukiwanie nowości wydawniczych dotyczących pracy w nauczaniu zintegrowanym i pracy bibliotekarza. 2. Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego i wykorzystanie zdobytej wiedzy w podnoszeniu jakości pracy szkoły: - uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego, szkoleniach, kursach adekwatnych do potrzeb własnych i szkoły/ustawicznie w czasie trwania stażu/zaświadczenia z ukończonych form doskonalenia i opis przydatności szkolenia w pracy. 3 .Opracowanie materiałów promujących bibliotekę Zespołu Szkół w Korszach w środowisku lokalnym: -umieszczenie informacji na temat działalności biblioteki na szkolnej stronie internetowej/ od XII 2007r ; - opracowanie teczki tematycznej dotyczącej miasta Korsze/ od IX 2007r./ teczka tematyczna. Wyświetleń: 12375
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |