Awans Informacje Forum Dla nauczyciela Dla ucznia Korepetycje Sklep
  [ Zaloguj się ]   [ Załóż konto ]
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Monika Gerlich, 2010-04-29
Piasek

Zajęcia przedszkolne, Konspekty

Scenariusz dla dzieci sześcioletnich: Co czujemy? - nazywanie uczuć .

- n +

Scenariusz dla dzieci sześcioletnich

Temat: Co czujemy?- nazywanie uczuć.

Cele ogólne:
- Uświadomienie dzieciom, co to są uczucia oraz nazywanie ich
- Nabywanie umiejętności wyrażania ich w formie plastycznej
- Rozpoznawanie swoich uczuć oraz dostrzeganie ich u innych ludzi

Cele operacyjne:
Dziecko:
- Umie rozpoznawać i nazywać swoje uczucia
- Rozróżnia uczucie radości, smutku, złości, zdziwienia
- Werbalizuje własne stany emocjonalne
- W grupie wykonuje pracę plastyczną

Pomoce:
- Kartki papieru
- Odtwarzacz CD
- Kartoniki z obrazkami różnych min ( smutek, radość, złość, zdziwienie, przestraszenie)
- Kolorowe gazety, mazaki, kredki, klej
- Kolorowe balony, chusta animacyjna



Przebieg zajęć:
1. Powitanie ,,Echo imion”
Dzieci stoją w kole. Jedno z nich wchodzi do środka, mówi swoje imię, łącząc z jakimś specjalnym ruchem. Inni uważnie obserwują i możliwie jak najdokładniej wszystko naśladują.
2. Rozmowa w kręgu na temat z różnych min zaprezentowanych przez nauczycielkę na kartonikach .
Przekazanie dzieciom informacji na temat różnych emocji: radość, smutek, złość, zdziwienie, przestrach.
3.Praca plastyczna w zespołach.
Dzieci dostają karton papieru i losują karteczkę z napisem określającym jakiś stan emocjonalny. Ich zadaniem jest zilustrować za pomocą wycinków z gazet tą emocje.
4.Prezentacja i omówienie prac.
5.Zabawa ruchowa „Taniec radości”
Ilustracja ruchowa uczucia radości, szczęścia, zadowolenia.
6. Zabawa „Baloniki”
Dzieci otrzymują nadmuchane balony i flamastry ich zadaniem jest namalowanie na baloniku dowolnej miny następnie dzieci wrzucają je do worka.
7. Zabawa „Losujemy baloniki”
Dziecko wyjmuje z worka dowolny balon, mówi, jakie uczucie jest na nim namalowane i mówi, kiedy tak się czujemy.
8. Zabawa z chustą animacyjną „Kołyszemy balonik”
Dzieci ilustrują za pomocą kołysania balonika, na chuście takie emocje jak: radość, złość, smutek
11. Ćwiczenie relaksacyjne „W jedności siła”
Dzieci kładą się na plecach na podłodze i tworzą krąg. Ich głowy leżą na środku kręgu, a stopy na zewnątrz. Słuchają spokojnej muzyki. Po chwili nauczycielka mówi: ,, Zamknijcie oczy, rozluźnijcie wasze mięśnie i zróbcie głęboki wdech i wydech. Obydwa ramiona połóżcie z boku tak daleko od ciała iż możecie schwytać ręce waszych sąsiadów. Teraz wspólnie wyciągnijcie ręce do góry.

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 2098
 
   Komentarze
Jeszcze nie ma żadnych komentarzy, Twój może być pierwszy!

Dodaj komentarz
  Barometr
1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0
  Publikacje

Nowe zasady publikacji
Szukaj autora i tytuł
Ostatnio dodane materiały
Ranking publikacji 
Najczęściej zadawane pytania
  Twoje konto
Zaloguj się
Załóż konto
Zapomniałem hasła
  Forum
Nauczyciel - awans zawodowy
Matura
Korepetycje
Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam


O Profesorze - Napisz do Nas - Reklama - Polityka prywatności - Najczęściej zadawane pytania - Zgłoś błąd

2000-2014