Katalog Monika Gerlich, 2010-04-29 Piasek Zajęcia przedszkolne, Konspekty Scenariusz dla dzieci sześcioletnich: Co czujemy? - nazywanie uczuć .Scenariusz dla dzieci sześcioletnich Temat: Co czujemy?- nazywanie uczuć. Cele ogólne: - Uświadomienie dzieciom, co to są uczucia oraz nazywanie ich - Nabywanie umiejętności wyrażania ich w formie plastycznej - Rozpoznawanie swoich uczuć oraz dostrzeganie ich u innych ludzi Cele operacyjne: Dziecko: - Umie rozpoznawać i nazywać swoje uczucia - Rozróżnia uczucie radości, smutku, złości, zdziwienia - Werbalizuje własne stany emocjonalne - W grupie wykonuje pracę plastyczną Pomoce: - Kartki papieru - Odtwarzacz CD - Kartoniki z obrazkami różnych min ( smutek, radość, złość, zdziwienie, przestraszenie) - Kolorowe gazety, mazaki, kredki, klej - Kolorowe balony, chusta animacyjna Przebieg zajęć: 1. Powitanie ,,Echo imion” Dzieci stoją w kole. Jedno z nich wchodzi do środka, mówi swoje imię, łącząc z jakimś specjalnym ruchem. Inni uważnie obserwują i możliwie jak najdokładniej wszystko naśladują. 2. Rozmowa w kręgu na temat z różnych min zaprezentowanych przez nauczycielkę na kartonikach . Przekazanie dzieciom informacji na temat różnych emocji: radość, smutek, złość, zdziwienie, przestrach. 3.Praca plastyczna w zespołach. Dzieci dostają karton papieru i losują karteczkę z napisem określającym jakiś stan emocjonalny. Ich zadaniem jest zilustrować za pomocą wycinków z gazet tą emocje. 4.Prezentacja i omówienie prac. 5.Zabawa ruchowa „Taniec radości” Ilustracja ruchowa uczucia radości, szczęścia, zadowolenia. 6. Zabawa „Baloniki” Dzieci otrzymują nadmuchane balony i flamastry ich zadaniem jest namalowanie na baloniku dowolnej miny następnie dzieci wrzucają je do worka. 7. Zabawa „Losujemy baloniki” Dziecko wyjmuje z worka dowolny balon, mówi, jakie uczucie jest na nim namalowane i mówi, kiedy tak się czujemy. 8. Zabawa z chustą animacyjną „Kołyszemy balonik” Dzieci ilustrują za pomocą kołysania balonika, na chuście takie emocje jak: radość, złość, smutek 11. Ćwiczenie relaksacyjne „W jedności siła” Dzieci kładą się na plecach na podłodze i tworzą krąg. Ich głowy leżą na środku kręgu, a stopy na zewnątrz. Słuchają spokojnej muzyki. Po chwili nauczycielka mówi: ,, Zamknijcie oczy, rozluźnijcie wasze mięśnie i zróbcie głęboki wdech i wydech. Obydwa ramiona połóżcie z boku tak daleko od ciała iż możecie schwytać ręce waszych sąsiadów. Teraz wspólnie wyciągnijcie ręce do góry. Wyświetleń: 2491
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |