Katalog

Monika Gerlich, 2010-04-29
Piasek

Zajęcia przedszkolne, Konspekty

Scenariusz dla dzieci sześcioletnich: Co czujemy? - nazywanie uczuć .

- n +

Scenariusz dla dzieci sześcioletnich

Temat: Co czujemy?- nazywanie uczuć.

Cele ogólne:
- Uświadomienie dzieciom, co to są uczucia oraz nazywanie ich
- Nabywanie umiejętności wyrażania ich w formie plastycznej
- Rozpoznawanie swoich uczuć oraz dostrzeganie ich u innych ludzi

Cele operacyjne:
Dziecko:
- Umie rozpoznawać i nazywać swoje uczucia
- Rozróżnia uczucie radości, smutku, złości, zdziwienia
- Werbalizuje własne stany emocjonalne
- W grupie wykonuje pracę plastyczną

Pomoce:
- Kartki papieru
- Odtwarzacz CD
- Kartoniki z obrazkami różnych min ( smutek, radość, złość, zdziwienie, przestraszenie)
- Kolorowe gazety, mazaki, kredki, klej
- Kolorowe balony, chusta animacyjna



Przebieg zajęć:
1. Powitanie ,,Echo imion”
Dzieci stoją w kole. Jedno z nich wchodzi do środka, mówi swoje imię, łącząc z jakimś specjalnym ruchem. Inni uważnie obserwują i możliwie jak najdokładniej wszystko naśladują.
2. Rozmowa w kręgu na temat z różnych min zaprezentowanych przez nauczycielkę na kartonikach .
Przekazanie dzieciom informacji na temat różnych emocji: radość, smutek, złość, zdziwienie, przestrach.
3.Praca plastyczna w zespołach.
Dzieci dostają karton papieru i losują karteczkę z napisem określającym jakiś stan emocjonalny. Ich zadaniem jest zilustrować za pomocą wycinków z gazet tą emocje.
4.Prezentacja i omówienie prac.
5.Zabawa ruchowa „Taniec radości”
Ilustracja ruchowa uczucia radości, szczęścia, zadowolenia.
6. Zabawa „Baloniki”
Dzieci otrzymują nadmuchane balony i flamastry ich zadaniem jest namalowanie na baloniku dowolnej miny następnie dzieci wrzucają je do worka.
7. Zabawa „Losujemy baloniki”
Dziecko wyjmuje z worka dowolny balon, mówi, jakie uczucie jest na nim namalowane i mówi, kiedy tak się czujemy.
8. Zabawa z chustą animacyjną „Kołyszemy balonik”
Dzieci ilustrują za pomocą kołysania balonika, na chuście takie emocje jak: radość, złość, smutek
11. Ćwiczenie relaksacyjne „W jedności siła”
Dzieci kładą się na plecach na podłodze i tworzą krąg. Ich głowy leżą na środku kręgu, a stopy na zewnątrz. Słuchają spokojnej muzyki. Po chwili nauczycielka mówi: ,, Zamknijcie oczy, rozluźnijcie wasze mięśnie i zróbcie głęboki wdech i wydech. Obydwa ramiona połóżcie z boku tak daleko od ciała iż możecie schwytać ręce waszych sąsiadów. Teraz wspólnie wyciągnijcie ręce do góry.

Wyświetleń: 2491


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.