Awans Informacje Forum Dla nauczyciela Dla ucznia Korepetycje Sklep
  [ Zaloguj się ]   [ Załóż konto ]
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Maja Skonieczny, 2010-04-26
Będzin

Język angielski, Konspekty

Konspekt lekcji z języka angielskiego - Pronouns - exercises.

- n +

Klasa IV Szkoła Podstawowa

Cel główny:
- utrwalenie zasad stosowania zaimków

Cel gramatyczny:
- utrwalenie zaimków osobowych w formie podmiotu i dopełnienia
- utrwalenie zaimków dzierżawczych

Metody:
- odgadywanie
- burza mózgów
- uzupełnianie
- układanie zwrotów
- czytanie
- tłumaczenie

Formy socjalne:
- praca w grupach
- praca w plenum
- praca indywidualna
- praca w parach

Pomoce:

- karty pracy
- tablica
- kreda
- zeszyt

Przebieg lekcji:
1. Sprawy organizacyjne

2. Rozgrzewka językowa:
Uczniowie podzieleni na dwie grupy odgadują brakujące zaimki, w zdaniach.
Karty ze zdaniami nauczyciel wcześniej przygotowuje.
Zwycięska grupa otrzymuje plusy.
( np. _ _ _ is my friend. I like _ _ school.
odpowiedzi: SHE is my friend. I like MY school.)


3. Dominanta:
a) Wybrani uczniowie przypominają poznane na poprzedniej lekcji zaimki.

b) Każdy uczeń otrzymuje kartkę ze zdaniami z luką oraz ilustracją zdania,
na tablicy zostają wypisane zaimki, którymi należy uzupełnić zdania.
Następnie uczniowie odczytują zdania. Kartki wklejają do zeszytu.
(np. _ _ are at home. This book is _ _ _ _
odpowiedzi: WE are at home. This book is HERS.)

d) Uczniowie w parach układają dziesięć zwrotów z użyciem poznanych zaimków
dzierżawczych oraz z nazwami przedmiotów, które ich otaczają.
(np. my book, your shoes, his desk)

e) Wybrani uczniowie odczytują zwroty wskazując na przedmioty,
których nazw użyli.

f) Uczniowie w losowo wybranych grupach układają dziesięć zwrotów z użyciem
poznanych zaimków, w języku polskim.
(np. twoja siostra, nasza klasa, moje pióro)


g) Grupy naprzemiennie tłumaczą zwroty przeciwników, nauczyciel zapisuje
na tablicy ilość zdobytych punktów. Zwycięska drużyna otrzymuje plusy


Opracowała: Maja Skonieczny
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 1735
 
   Komentarze
Jeszcze nie ma żadnych komentarzy, Twój może być pierwszy!

Dodaj komentarz
  Barometr
1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 6



Ilość głosów: 1
  Publikacje

Nowe zasady publikacji
Szukaj autora i tytuł
Ostatnio dodane materiały
Ranking publikacji 
Najczęściej zadawane pytania
  Twoje konto
Zaloguj się
Załóż konto
Zapomniałem hasła
  Forum
Nauczyciel - awans zawodowy
Matura
Korepetycje
Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam


O Profesorze - Napisz do Nas - Reklama - Polityka prywatności - Najczęściej zadawane pytania - Zgłoś błąd

2000-2014