Katalog Marzena Ejsmont, 2010-04-12 ŁÓDŹ Zajęcia pozaszkolne, Scenariusze Dbamy o zęby- Scenariusz zajęć w świetlicy szkolnejScenariusz zajęć w świetlicy szkolnej Temat: Dbamy o zęby. Cele operacyjne: - poznanie tekstu piosenki - poznanie podstawowych zasad higieny jamy ustnej - poznanie jak należy dbać o zęby - rozumienie potrzeby mycia zębów po każdym posiłku Środki dydaktyczne: - magnetofon, kaseta z nagraniem piosenki pt. „Dbaj o zęby”, - karton z rysunkami twarzy: o „śnieżnobiałym uśmiechu” i z zaniedbanymi zębami, - tekst opowiadania „Karius i Baktus”, - karton z niedokończonym zdaniem, - kartki do rysowania dla uczniów, kredki. Przebieg zajęć: 1. Pogadanka na temat zasad utrzymywania właściwej higieny jamy ustnej. 2. Zapoznanie dzieci z piosenką „Dbaj o zęby” i omówienie jej treści. 3. Prezentacja rysunków twarzy o „śnieżnobiałym uśmiechu” i twarzy z zaniedbanymi zębami. 4. Uczniowie udzielają odpowiedzi na pytanie: Dlaczego jedna postać przedstawiona na rysunku ma zdrowe zęby, a druga nie? 5. Głośne odczytanie opowiadania „Karius i Baktus”. Nawiązanie do poprzednio omówionych ilustracji. 6. Próba odpowiedzi na pytanie: Jakie warunki powinien spełniać człowiek, który chce mieć zdrowe, ładne zęby? 7. Uczniowie zapisują swoje odpowiedzi na małych kartkach, które przyklejają na karton z rysunkiem „śnieżnobiałego uśmiechu” i zapisanym niedokończonym zdaniem: Mam zdrowe zęby, bo…(np.) - myję żeby po każdym posiłku, - stosuje pastę z fluorem i wapniem, - używam nici dentystycznych, - często zmieniam szczoteczkę, - regularnie odwiedzam stomatologa. 8. Uczniowie zostają podzieleni na grupy. Każda z nich otrzymuje polecenie przygotowania scenki dramowej, w której wykonuje czynności związane z dbałością o higienę jamy ustnej. 9. Grupy kolejno przedstawiają scenki, a pozostali uczestnicy odgadują, jakie czynności zostały zaprezentowane. 10. Wykonanie prac plastycznych, zachęcających do dbania o higienę jamy ustnej i urządzenie z nich wystawy. 11. Ocena zajęć. Uczniowie otrzymują kartki, na których rysują wybrany ząb: zdrowy – podobało mi się, zepsuty – nie podobało mi się. 12. Zakończenie zajęć wysłuchaniem poznanej piosenki. Opracowała Marzena Ejsmont Wyświetleń: 5533
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |