Awans Informacje Forum Dla nauczyciela Dla ucznia Korepetycje Sklep
  [ Zaloguj się ]   [ Załóż konto ]
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Marzena Ejsmont, 2010-04-12
ŁÓDŹ

Zajęcia pozaszkolne, Scenariusze

Dbamy o zęby- Scenariusz zajęć w świetlicy szkolnej

- n +

Scenariusz zajęć w świetlicy szkolnej


Temat: Dbamy o zęby.

Cele operacyjne:
- poznanie tekstu piosenki
- poznanie podstawowych zasad higieny jamy ustnej
- poznanie jak należy dbać o zęby
- rozumienie potrzeby mycia zębów po każdym posiłku

Środki dydaktyczne:
- magnetofon, kaseta z nagraniem piosenki pt. „Dbaj o zęby”,
- karton z rysunkami twarzy: o „śnieżnobiałym uśmiechu”
i z zaniedbanymi zębami,
- tekst opowiadania „Karius i Baktus”,
- karton z niedokończonym zdaniem,
- kartki do rysowania dla uczniów, kredki.

Przebieg zajęć:
1. Pogadanka na temat zasad utrzymywania właściwej higieny jamy ustnej.
2. Zapoznanie dzieci z piosenką „Dbaj o zęby” i omówienie jej treści.
3. Prezentacja rysunków twarzy o „śnieżnobiałym uśmiechu”
i twarzy z zaniedbanymi zębami.
4. Uczniowie udzielają odpowiedzi na pytanie: Dlaczego jedna postać
przedstawiona na rysunku ma zdrowe zęby, a druga nie?
5. Głośne odczytanie opowiadania „Karius i Baktus”.
Nawiązanie do poprzednio omówionych ilustracji.
6. Próba odpowiedzi na pytanie: Jakie warunki powinien spełniać człowiek,
który chce mieć zdrowe, ładne zęby?
7. Uczniowie zapisują swoje odpowiedzi na małych kartkach,
które przyklejają na karton z rysunkiem „śnieżnobiałego uśmiechu”
i zapisanym niedokończonym zdaniem: Mam zdrowe zęby, bo…(np.)
- myję żeby po każdym posiłku,
- stosuje pastę z fluorem i wapniem,
- używam nici dentystycznych,
- często zmieniam szczoteczkę,
- regularnie odwiedzam stomatologa.
8. Uczniowie zostają podzieleni na grupy. Każda z nich otrzymuje polecenie
przygotowania scenki dramowej, w której wykonuje czynności związane
z dbałością o higienę jamy ustnej.
9. Grupy kolejno przedstawiają scenki, a pozostali uczestnicy odgadują,
jakie czynności zostały zaprezentowane.
10. Wykonanie prac plastycznych, zachęcających do dbania o higienę jamy ustnej
i urządzenie z nich wystawy.
11. Ocena zajęć. Uczniowie otrzymują kartki, na których rysują wybrany ząb:
zdrowy – podobało mi się, zepsuty – nie podobało mi się.
12. Zakończenie zajęć wysłuchaniem poznanej piosenki.


Opracowała
Marzena Ejsmont
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 4239
 
   Komentarze
Jeszcze nie ma żadnych komentarzy, Twój może być pierwszy!

Dodaj komentarz
  Barometr
1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0
  Publikacje

Nowe zasady publikacji
Szukaj autora i tytuł
Ostatnio dodane materiały
Ranking publikacji 
Najczęściej zadawane pytania
  Twoje konto
Zaloguj się
Załóż konto
Zapomniałem hasła
  Forum
Nauczyciel - awans zawodowy
Matura
Korepetycje
Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam


O Profesorze - Napisz do Nas - Reklama - Polityka prywatności - Najczęściej zadawane pytania - Zgłoś błąd

2000-2014