Katalog

Anna Orłowska, 2010-04-12
Płock

Różne, Scenariusze

Scenariusz lekcji twórczości w klasie IV "Ulepszanie rzeczy"

- n +

Scenariusz lekcji twórczości w klasie IV

TEMAT: „Ulepszanie rzeczy.”

CELE:
integrowanie klasy;
kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie;
rozwijanie umiejętności komunikowania się;
rozwijanie wyobraźni;
przełamywanie schematów myślenia;
rozwijanie kreatywności;
stymulowanie ekspresji werbalnej, ruchowej i plastycznej.


PRZEBIEG LEKCJI:

I.Rozgrzewka:

Uczniowie stają w kręgu. Jeden z uczniów ma kłębek wełny, chwyta za początek i okręca się nim w pasie. Odpowiada krótko na pytanie „Bez jakiego urządzenia nie wyobrażasz sobie życia?”. Następnie rzuca kłębek do dowolnie wybranej przez siebie osoby. Osoba ta łapie kłębek , okręca się wełną i również odpowiada na to pytanie. Kolejni uczestnicy postępują w identyczny sposób. Drugi etap rozgrzewki zaczyna osoba, która ostatnia owinęła się wełną. Przesuwa się nawijając nitkę w kierunku osoby, która rzuciła do niej kłębek. Przekazuje jej kłębek mówiąc jednocześnie, jak ta osoba odpowiedziała na pytanie. Kolejne osoby postępują w identyczny sposób. Zabawa toczy się dopóki wszyscy nie rozplączą się, a kłębek nie zostanie nawinięty.

II.Zadanie I – „Ulepszanie rzeczy”:

Uczniowie wypisują na kartkach jak najwięcej pomysłów w odpowiedzi na pytania:
Co by smakowało bardziej, gdyby było słodsze?
Co by było milsze, gdyby było mniejsze?
Co by było bardziej zabawne, gdyby było szybsze?
Co by było lepsze, gdyby było cichsze?
Co by było piękniejsze, gdyby pachniało?
Co by było bardziej użyteczne, gdyby było szersze?
Następnie uczniowie prezentują swoje pomysły.

III.Zadanie II – „Co dalej?”:

Wiele wynalazków i przedmiotów codziennego użytku powstało przez połączenie dwóch różnych rzeczy ze sobą. Zadaniem uczniów jest wynalezienie nowej rzeczy spośród listy potencjalnych komponentów (np.: krzesło, zegarek, ołówek, temperówka, trąbka, telefon, gitara, itp.) – wymyślają nazwę, opisują ten produkt i rysują jego schemat.
Następnie uczniowie prezentują swoje „wynalazki”.

Na zakończenie lekcji uczniowie mogą głosować i wybrać ich zdaniem najlepszy i najciekawszy wynalazek.
Wyświetleń: 947


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.