Awans Informacje Forum Dla nauczyciela Dla ucznia Korepetycje Sklep
  [ Zaloguj się ]   [ Załóż konto ]
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Joanna Andreczko, 2010-04-08
Żory

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

„Wiosenny koncert na łące” - próby samodzielnego odczytywania sylab wg metody J. Cieszyńskiej

- n +

SCENARIUSZ ZAJĘĆ

GRUPA: 3,4 – LATKI
DZIAŁ PROGRAMOWY: obszar edukacji z zakresu mowy i myślenia.
TEMAT ZAJĘCIA: „Wiosenny koncert na łące” - próby samodzielnego
odczytywania sylab wg metody J. Cieszyńskiej
CELE:
1. OGÓLNE:
- kształtowanie umiejętności czytania sylab;
- uściślenie i utrwalenie wiadomości na temat jesieni;
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się na dany temat;

2. SZCZEGÓŁOWE: (dziecko ...)
- rozpoznaje i odczytuje poznane sylaby;
- wypowiada się na podany temat i słucha wypowiedzi innych;
- identyfikuje poznane sylaby z ich zapisem graficznym;
- doskonali koordynację ruchowo – wzrokową;
- czynnie uczestniczy w proponowanych zabawach;
- przestrzega zasad i umów;
- współdziała w zespole;
- doprowadza pracę do końca;

METODY: czynna – samodzielnych doświadczeń, zadań stawianych do
wykonania, kierowanie działalnością dziecka;
słowna – zagadka, rozmowa z dziećmi, objaśnienie;
oglądowa – obserwacja, pokaz, przykład własny; metoda nauki
czytania prof. J. Cieszyńskiej.

FORMA: - zbiorowa (zajęcia planowane z całą grupą);
- praca indywidualna.

POMOCE: ilustracje z Seri „Kocham czytać” – Jagody i Janka,
ilustracje demonstracyjne do odczytywania sylab, sylweta Pani Wiosny,
obrazki przedstawiające charakterystyczne cechy pogody - wiosny,
koperty z sylabami i obrazkami do ćwiczeń indywidualnych,
puzzle, płyta z nagraniami do zabaw ruchowych.


PRZEBIEG ZAJĘCIA

1. Powitanie : „Dzień dobry, dzień dobry, wszyscy się witamy,
Dzień dobry, dzień dobry, dobry humor mamy”.

2. Wprowadzenie w tematykę zajęcia poprzez odczytanie zagadki.

„Jaka to pora roku,
rozrzuca zieleń wokół,
pąki rozwija na drzewach
i ptakom każe śpiewać?” (wiosna)
Dzieci wybierają rozwiązanie spośród ilustracji przedstawiających
wszystkie pory roku.

3. „Zwiastuny wiosny” – bawimy się z Jagodą i Jankiem.
Dzieci mają za zadanie wybrać spośród różnych obrazków te,
które wiążą się z aktualną porą roku,
a następnie przypiąć je wokół sylwety pani Wiosny.

4. Zabawa ruchowa: „Taniec wiosennych kwiatów” – dzieci zostają
zaczarowane przez panią Wiosnę w kolorowe kwiaty. Gdy gra muzyka
dzieci – kwiaty rozwijają się i wirują po sali, gdy muzyka milknie
kwiaty zatrzymują się i chowają w swoich listeczkach.
Zabawę powtarza się kilka razy.


5. „Wiosenny koncert na łące”
Szła wiosna po łąkach,
szła cała w skowronkach
z gołą głową, bosa
z kwiatami we włosach.
Zobaczyły ją z daleka
małe jaskółeczki.
Wyśpiewały wszystko
biedronkom znad rzeczki.
Zabzyczała łąka
kapelą wesołą.
Trzmiel przygrywał skocznie,
na puzonie pszczołom.
Świerszczyk na skrzypeczkach
zacinał od ucha.
Buczał bąk na tubie,
na grzebieniu mucha.
Dołączyły bociany
ze swym klekotaniem,
zarechotał żabi chórek.
Cóż za powitanie!

Nauczycielka opowiada dzieciom jak to
Jagoda i Janek wybrali się na spacer. Plansza przedstawiająca łąkę.

6. „Co mówią zwierzęta?” - praca w małych zespołach na dywanie.
Zadaniem dzieci jest przyporządkowanie kartonika z sylabą do
odpowiedniego obrazka, a następnie odczytanie znajdujących się tam
sylab.

7. Zabawa ruchowa z elementami muzyki do fragmentu utworu
Vivaldiego „Wiosna”.
Dzieci wyruszają na spacer, poruszają się naśladując owady
i zwierzęta, które można spotkać na łące. Nauczyciel przykleja
dzieciom emblematy kolorowych kwiatów, a na dywanie rozkłada
kwiaty zrobione z bibuły. Gdy gra muzyka dzieci – owady i zwierzęta
spacerują a gdy muzyka milknie siadają na dywanie obok kwiatka
z bibuły o takim samym kolorze. Wszystkie zwierzęta – dzieci witają
się z kwiatami.

8. „Wesołe zwierzaki” – praca indywidualna przy stolikach, dzieci
otrzymują koperty z planszą przedstawiającą łąkę ze zwierzętami oraz
kartoniki z sylabami. Ich zadanie polega na prawidłowym połączeniu
obrazka z sylabą i przyklejeniu ich w odpowiednim miejscu. (4-latki
mają za zadanie wycięcie sylab, 3 – latki przyklejają już gotowe
kartoniki.)

9. Porządkowanie miejsc pracy, właściwe obchodzenie się z wytworem
własnej pracy i pracy kolegów.

10. Pożegnanie. Wspólne zabawy przy muzyce.

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 4155
 
   Komentarze
Jeszcze nie ma żadnych komentarzy, Twój może być pierwszy!

Dodaj komentarz
  Barometr
1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0
  Publikacje

Nowe zasady publikacji
Szukaj autora i tytuł
Ostatnio dodane materiały
Ranking publikacji 
Najczęściej zadawane pytania
  Twoje konto
Zaloguj się
Załóż konto
Zapomniałem hasła
  Forum
Nauczyciel - awans zawodowy
Matura
Korepetycje
Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam


O Profesorze - Napisz do Nas - Reklama - Polityka prywatności - Najczęściej zadawane pytania - Zgłoś błąd

2000-2014