Awans Informacje Forum Dla nauczyciela Dla ucznia Korepetycje Sklep
  [ Zaloguj się ]   [ Załóż konto ]
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Agnieszka Wójtowicz, 2010-04-01
Jarosław

Lekcja wychowawcza, Konspekty

Konspekt lekcji z wychowawcą: Zasady kulturalnego zachowania.

- n +

Temat zajęć: Zasady kulturalnego zachowania.

Formy pracy:
- praca na plenum klasy
- praca w grupach

Metody pracy:
- elementy dyskusji
- burza mózgów
Środki dydaktyczne:
- kartki z zadaniami dla grup
- arkusze papieru, pisaki, magnesy do tablicy
- tablica, kreda

Cele zajęć:
- uczniowie uświadamiają sobie, po co istnieją zasady kulturalnego zachowania, gdzie i jakie z nich obowiązują, wiedzą, które zachowania, gesty i odruchy są uważane powszechnie za nieeleganckie
- uczniowie znają w szczególności zasady właściwego zachowania się i normy obowiązujące na terenie szkoły,
- uczniowie potrafią dokonać oceny własnego zachowania i zachowania kolegów i koleżanek w środowisku szkolnym

Przebieg lekcji:

1.Sprawdzenie listy obecności i inne czynności organizacyjne.
2.Bieżące sprawy i problemy w klasie, komunikaty dla uczniów, pytania do nauczyciela itp.
3.Nauczyciel zapisuje na tablicy temat zajęć i wyjaśnia zasadność jego zrealizowania w danej klasie.
4.Uczniowie odpowiadają na pytanie: po co istnieją normy kulturalnego zachowania się? Odpowiedzi uczniów nauczyciel notuje na tablicy.
5.Uczniowie podają przykłady konkretnych miejsc i sytuacji, w których obowiązują normy kulturalnego zachowania
6.Nauczyciel dzieli uczniów na grupy – każda z grup ma za zadanie przygotować listę zasad kulturalnego postępowania w różnych miejscach/sytuacjach, np. grupa I – w domu, grupa II w teatrze itd. Następnie wyznaczeni przedstawiciele grup prezentują wyniki swoich dyskusji, pozostali uczniowie ewentualnie uzupełniają pomysły kolegów.
7.Nauczyciel dzieli klasę na trzy grupy, każda z nich dostaje kartkę z zadaniem, arkusz papieru i pisaki:
Grupa I – wypisuje, jak wygląda przestrzeganie reguł kulturalnego zachowania się w naszej klasie i szkole w chwili obecnej (stan faktyczny)
Grupa II – wypisuje, jakie normy powinny obowiązywać w szkole (wygląd, zachowanie, higiena, kontakty uczeń-nauczyciel, kontakty uczeń-uczeń itp.)
Grupa III – wypisuje, jakie zachowania, gesty, odruchy itp. Są powszechnie uznawane za nieeleganckie i niekulturalne.
8.Poszczególne grupy prezentują arkusze ze swoimi zapiskami mocując je na tablicy, odczytują głośno, odbywa się krótka dyskusja podsumowująca zajęcia.
9.Praca domowa: uczniowie pracując w grupach mają przygotować plakaty promujące kulturalne zachowanie i rozwiesić je na korytarzach szkolnych.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 4850
 
   Komentarze
Jeszcze nie ma żadnych komentarzy, Twój może być pierwszy!

Dodaj komentarz
  Barometr
1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 6



Ilość głosów: 2
  Publikacje

Nowe zasady publikacji
Szukaj autora i tytuł
Ostatnio dodane materiały
Ranking publikacji 
Najczęściej zadawane pytania
  Twoje konto
Zaloguj się
Załóż konto
Zapomniałem hasła
  Forum
Nauczyciel - awans zawodowy
Matura
Korepetycje
Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam


O Profesorze - Napisz do Nas - Reklama - Polityka prywatności - Najczęściej zadawane pytania - Zgłoś błąd

2000-2014