Katalog Małgorzata Kleczkowska, 2010-04-01 Augustów Uroczystości, Scenariusze Scenariusz inscenizacji dla uczniów klas I - III "Witamy wiosnę z Misiem Uszatkiem"Scenariusz inscenizacji dla uczniów klas I – III „Witamy wiosnę z Misiem Uszatkiem” Wszystkie występujące dzieci Wszystkich serdecznie witamy I wiosennie ogłaszamy, Że pozdrawia Was też Miś, Który przyjdzie tutaj dziś. Już za chwilę, za momencik Nasz teatrzyk się zakręci. „Wiosenny dzwonek” Wychodzi Miś i Króliczek. Rozglądają się. Miś podziwia drzewa, wdycha świeże powietrze. Króliczek czegoś szuka. Miś Jak tu pięknie rankiem. Jak miło szumi wietrzyk. I słoneczko nas ogrzewa. Króliczek ( Ciągle czegoś szuka. ) Tak, Misiu, tu naprawdę jest miło. ( Krótka przerwa. ) Ciekawe, czy gdzieś tutaj rosną marchewki. Miś Króliczku, czy słyszysz? Króliczek Co? Co takiego? Może ktoś wiezie coś dla nas na drugie śniadanie? Już czas. Miś ( nasłuchując, z zainteresowaniem ) Króliczku, posłuchaj. Tam w górze dzwoni dzwoneczek. Króliczek ( z zainteresowaniem ) Dzwoneczek? Może naprawdę dzwoneczek. Jak ślicznie dzwoni! Pewnie jest cały ze srebra albo ze złota. Albo może jest pomarańczowy? Żeby tylko nie spadł… Dzwoneczek dzwoni coraz głośniej. Miś i Króliczek przysłuchują się jeszcze uważniej. ( Nagle zza kulis czy zasłony spada szara kulka. ) Miś Zobacz, Króliczku. Nasz dzwoneczek spada. ( z niepokojem ) Ach, pewnie się potłukł. Miś i Króliczek podchodzą do kulki. Króliczek Nie, Misiu, zobacz. Nasz dzwoneczek jest cały i zdrowy. Króliczek ( Podchodzi do kulki. Zauważa, że to Ptaszek. Zwraca się do niego. ) Kto Ty jesteś? Ptaszek ( wesoło ) Prrit, prrit. Ja jestem skowronek, wiosenny dzwonek. Króliczek To ty nie jesteś ani srebrny, ani złoty, ani pomarańczowy? Ptaszek Prrit, prrit. Nie, jestem zwyczajny, szary skowronek. Miś i Królik Ten nasz skowronek już od rana śpiewa, gdy każdy śpi smacznie i sny jeszcze miewa. „Kotki, które nie mruczą” Dziecko A teraz, mili, historyjka mała, Jak Ania z przyjaciółmi Kotków wciąż szukała. ( Wchodzi Pajacyk, Miś i Ania. Ania i Miś czegoś szukają. Pajacyk idzie za nimi, grając na bębenku. ) Ania Pajacyku Bimbambom, mówiłeś, że zaprowadzisz nas do miłych, puszystych kotków. Gdzie one są? Może gdzieś się schowały? Miś A może poszły spać? Pajacyk Nie martwcie się. Te kotki ani się nie chowają, ani nigdy nie chodzą spać. Ania Tylko cały dzień uciekają przez psem, łapią myszki i piją mleko? Pajacyk Nie, Aniu. To takie kotki, które nic nie jedzą, nie biegają i nie mruczą. Miś i Ania ( ze zdziwieniem ) Naprawdę? Pajacyk Tak. I rosną niedaleko, nad strumykiem. Miś Ja ich nie widzę. Ania Czy one naprawdę tu są? Pajacyk Tak, spójrzcie na drzewa. To są wierzby. I właśnie na nich, na wierzbowych gałązkach siedzą małe, bure kotki. Miś Widzę, widzę! Ania Ja też! Ja też! Jakie są ładne i puszyste! Pajacyk Weźmiemy trochę gałązek i postawimy je w glinianym dzbanie. W naszym domu od razu zrobi się weselej! Miś, Pajacyk, Ania To są kotki, kulki szare I mięciutkie, takie małe. Kotki, co nie piją mleka. Myszka od nich nie ucieka. Dziecko Znasz wiosenne opowieści. Co się jeszcze w bajkach mieści? Kto chce wiedzieć, pójdzie tam, Gdzie pomaga książka nam. Małgorzata Kleczkowska nauczycielka – bibliotekarka Szkoła Podstawowa nr 6 im. Armii Krajowej w Augustowie ( Scenariusz napisany na podstawie książki: Janczarski Cz.: Wiosna Misia Uszatka. Warszawa: Nasza Księgarnia, 2008, ISBN 9788310115607 ) Wyświetleń: 2056
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |