Katalog

Małgorzata Kleczkowska, 2010-04-01
Augustów

Uroczystości, Scenariusze

Scenariusz inscenizacji dla uczniów klas I - III "Witamy wiosnę z Misiem Uszatkiem"

- n +

Scenariusz inscenizacji dla uczniów klas I – III
„Witamy wiosnę z Misiem Uszatkiem”

Wszystkie występujące dzieci

Wszystkich serdecznie witamy
I wiosennie ogłaszamy,
Że pozdrawia Was też Miś,
Który przyjdzie tutaj dziś.
Już za chwilę, za momencik
Nasz teatrzyk się zakręci.

„Wiosenny dzwonek”

Wychodzi Miś i Króliczek. Rozglądają się. Miś podziwia drzewa, wdycha świeże powietrze. Króliczek czegoś szuka.

Miś
Jak tu pięknie rankiem. Jak miło szumi wietrzyk. I słoneczko nas ogrzewa.

Króliczek ( Ciągle czegoś szuka. )
Tak, Misiu, tu naprawdę jest miło. ( Krótka przerwa. ) Ciekawe, czy gdzieś tutaj rosną marchewki.

Miś
Króliczku, czy słyszysz?

Króliczek
Co? Co takiego? Może ktoś wiezie coś dla nas na drugie śniadanie? Już czas.

Miś ( nasłuchując, z zainteresowaniem )
Króliczku, posłuchaj. Tam w górze dzwoni dzwoneczek.

Króliczek ( z zainteresowaniem )
Dzwoneczek? Może naprawdę dzwoneczek. Jak ślicznie dzwoni! Pewnie jest cały ze srebra albo ze złota. Albo może jest pomarańczowy? Żeby tylko nie spadł…

Dzwoneczek dzwoni coraz głośniej. Miś i Króliczek przysłuchują się jeszcze uważniej. ( Nagle zza kulis czy zasłony spada szara kulka. )

Miś
Zobacz, Króliczku. Nasz dzwoneczek spada. ( z niepokojem ) Ach, pewnie się potłukł.

Miś i Króliczek podchodzą do kulki.
Króliczek
Nie, Misiu, zobacz. Nasz dzwoneczek jest cały i zdrowy.

Króliczek ( Podchodzi do kulki. Zauważa, że to Ptaszek. Zwraca się do niego. )
Kto Ty jesteś?

Ptaszek ( wesoło )
Prrit, prrit. Ja jestem skowronek, wiosenny dzwonek.

Króliczek
To ty nie jesteś ani srebrny, ani złoty, ani pomarańczowy?

Ptaszek
Prrit, prrit. Nie, jestem zwyczajny, szary skowronek.

Miś i Królik
Ten nasz skowronek już od rana śpiewa,
gdy każdy śpi smacznie i sny jeszcze miewa.


„Kotki, które nie mruczą”

Dziecko
A teraz, mili, historyjka mała,
Jak Ania z przyjaciółmi
Kotków wciąż szukała.

( Wchodzi Pajacyk, Miś i Ania. Ania i Miś czegoś szukają. Pajacyk idzie za nimi, grając
na bębenku. )
Ania
Pajacyku Bimbambom, mówiłeś, że zaprowadzisz nas do miłych, puszystych kotków.
Gdzie one są? Może gdzieś się schowały?

Miś
A może poszły spać?

Pajacyk
Nie martwcie się. Te kotki ani się nie chowają, ani nigdy nie chodzą spać.

Ania
Tylko cały dzień uciekają przez psem, łapią myszki i piją mleko?

Pajacyk
Nie, Aniu. To takie kotki, które nic nie jedzą, nie biegają i nie mruczą.

Miś i Ania ( ze zdziwieniem )
Naprawdę?

Pajacyk
Tak. I rosną niedaleko, nad strumykiem.

Miś
Ja ich nie widzę.

Ania
Czy one naprawdę tu są?

Pajacyk
Tak, spójrzcie na drzewa. To są wierzby. I właśnie na nich, na wierzbowych gałązkach siedzą małe, bure kotki.

Miś
Widzę, widzę!

Ania
Ja też! Ja też! Jakie są ładne i puszyste!

Pajacyk
Weźmiemy trochę gałązek i postawimy je w glinianym dzbanie. W naszym domu od razu zrobi się weselej!

Miś, Pajacyk, Ania
To są kotki, kulki szare
I mięciutkie, takie małe.
Kotki, co nie piją mleka.
Myszka od nich nie ucieka.

Dziecko
Znasz wiosenne opowieści.
Co się jeszcze w bajkach mieści?
Kto chce wiedzieć, pójdzie tam,
Gdzie pomaga książka nam.

Małgorzata Kleczkowska
nauczycielka – bibliotekarka
Szkoła Podstawowa nr 6
im. Armii Krajowej
w Augustowie



( Scenariusz napisany na podstawie książki:
Janczarski Cz.: Wiosna Misia Uszatka. Warszawa: Nasza Księgarnia, 2008,
ISBN 9788310115607 )














Wyświetleń: 2056


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.