Katalog

Małgorzata Zadęcka, 2010-03-29
Wieluń

Ekonomia, Sprawdziany i testy

Sprawdzian - Rynek

- n +

Test sprawdzający gr. A

1. Popyt na dane dobro spadnie, jeśli:
a. liczba konsumentów tego dobra wzrośnie
b. cena tego dobra wzrośnie
c. cena dobra komplementarnego wzrośnie
d. cena dobra substytucyjnego wzrośnie.

2. Jeżeli poruszamy się wzdłuż krzywej popytu na jabłka, to:
a. cena jabłek zmienia się
b. wielkość popytu na jabłka nie zmienia się
c. ilość jabłek, jaką konsumenci chcą kupić przy różnych cenach, nie zmienia się
d. cena ołówków nie zmienia się.

3. Udoskonalenie technologii umożliwiające zwiększenie produkcji bez zwiększania zatrudnienia czynników wytwórczych powoduje:
a. ruch w górę wzdłuż krzywej podaży
b. przesunięcie krzywej podaży w lewo
c. że krzywa podaży nie przesuwa się w ogóle
d. przesunięcie krzywej podaży w prawo.

4. Jeśli przy omawianiu wielkości zapotrzebowania na dane dobro mówimy, że wszystkie pozostałe wielkości są nie zmienione, to przyjmujemy, że zmieniają się jedynie:
a. ceny innych dóbr
b. gusty konsumentów
c. cena tego dobra
d. dochody konsumentów.

5. Wszystkie z podanych czynników powodują przesunięcie krzywej popytu na lewo oprócz:
a. zmniejszenia się dochodów konsumentów
b. wzrostu ceny dobra komplementarnego
c. wzrostu ceny dobra substytucyjnego
d. spadku zainteresowania konsumentów.

6. Wzrost dochodów konsumentów powoduje przesunięcie krzywej:
a. podaży na prawo
b. podaży na lewo
c. popytu na lewo
d. popytu na prawo.

7. Popyt na dobro przedstawia:
a. ilości dobra, jaką konsumenci chcą nabyć przy różnych poziomach cen
b. ilości, jakie konsumenci mogą, ale wcale nie chcą kupić przy różnych poziomach ceny
c. ilości dobra, jakie konsumenci chcą i mogą nabyć po jednej, jedynej cenie
d. wpływ zmiany ceny jednego dobra na wielkość popytu na inne dobra.

8. „Zmieniła się liczba sprzedawanych klimatyzatorów, gdyż: (1) zwiększyła się liczba alergii wywoływanych zanieczyszczonym powietrzem, przed którym chronią klimatyzatory i (2) naukowcy odkryli, że freon używany w klimatyzatorach wywołuje raka”. Podany cytat można przedstawić graficznie jako:
a. przesunięcie krzywej popytu i ruch wzdłuż krzywej podaży
b. przesunięcie krzywej podaży i ruch wzdłuż krzywej popytu
c. przesunięcie obu krzywych (popytu i podaży)
d. żadna z propozycji nie jest prawdziwa.

9. Gdy cena produktu jest wyższa od ceny równowagi to:
a. występuje nadwyżka ilości nabywanej nad ilością oferowaną
b. podaż jest mniejsza od popytu
c. popyt jest mniejszy od podaży.

10.Zakreśl prawdziwe stwierdzenie:
b. pełna informacja o rynku występuje tylko na rynku czystego monopolu,
c. brak kontroli cen występuje na rynku konkurencji doskonałej,
d. na wszystkich rynkach są produkty zróżnicowane.

11. Ograniczenie budżetowe konsumenta jest to:
a) ilość każdego z dóbr przez niego zakupywanych
b) kombinacja dóbr, na które może sobie pozwolić przy posiadanym dochodzie
c) koszyk dóbr, na które nie stać konsumenta.

12. Paweł ma 20 zł. kieszonkowego. Wydaje je na bilet do kina za 2 zł. lub lody za 0,50 gr.
Wydając pieniądze w ramach swoje budżetu ile może kupić:
a) biletów do kina, kupując jednocześnie 20 porcji lodów,
b) porcji lodów, kupując jednocześnie 8 biletów do kina?

13. Optimum konsumenta to:
a) punkt, w którym konsument osiąga maksymalną użyteczność przy danych dochodach
b) punkt maksymalnych ilość dóbr, które może nabyć konsument
c) obie odpowiedzi są fałszywe.































Test sprawdzający gr. B

1. Które z wymienionych dóbr są substytutami?
a. film fotograficzny i lampa błyskowa
b. magnetowid i taśma wideo
c. „Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita”
d. piłeczka do ping-ponga i siatka na stół ping-pongowy
e. żadna z wymienionych.

2. Który z czynników spowoduje wzrost popytu na motorowery?
a. wzrost ceny używanych samochodów
b. wzrost ceny motorowerów
c. spadek dochodów konsumentów
d. zanikanie mody na motorowery
e. wszystkie wymienione czynniki.

3. W gospodarce rynkowej podaż dobra przedstawia:
a. ilości dobra, jakie producenci chcą i mogą dostarczyć po jednej, jedynej cenie
b. możliwości rynku produkcji danego dobra
c. ilości dobra, jakie producenci chcą sprzedać przy różnych poziomach cen
d. wpływ zmiany technologii na ilość produkowanych dóbr.

4. Jeśli cena dobra rośnie (ceteris paribus), to możemy oczekiwać, że:
a. wielkość popytu wzrośnie
b. popyt wzrośnie
c. podaż wzrośnie
d. wielkość oferowana wzrośnie.

5. Wielkość nabywana dobra wzrośnie, jeśli:
a. konsument niespodziewanie zapranie mieć więcej dobra
b. dochody konsumentów zmniejszą się
c. cena tego dobra spadnie
d. pojawią się nowi konsumenci na rynku tego dobra.

6. Krzywa popytu:
a. opada na prawo
b. pokazuje, że istnieje ujemna zależność między ceną a wielkością nabywaną
c. pokazuje wielkości nabywanego dobra przy wszystkich cenach
d. pokazuje, że wzrostowi ceny towarzyszy zmniejszenie się wielkości nabywanej.
e. wszystko to co zostało wymienione w powyższych punktach

7. Jeśli dobra J i K są substytutami, to wzrost ceny dobra J powoduje:
a. spadek wielkości popytu na J i przesunięcie krzywej popytu na K na lewo
b. spadek wielkości popytu na J i przesunięcie krzywej popytu na K na prawo
c. spadek popytu na K i nie zmienienie się wielkości popytu na J
d. przesunięcie obydwu krzywych popytu.

8. Wszystkie z niżej podanych czynników wpływają na poziom popytu na dane dobro, oprócz:
a. kosztów produkcji tego dobra
b. gustów konsumentów
c. dochodów konsumentów
d. cen dóbr komplementarnych i substytutów.


9. Jeśli popyt na dane dobra rośnie, to:
a. mniej tego dobra jest kupowane przy każdej cenie
b. przesuwamy się wzdłuż krzywej popytu
c. więcej tego dobra jest kupowane przy każdej cenie
d. krzywa popytu przesuwa się w kierunku do początku układu współrzędnych.

10. Który z wymienionych czynników nie wpływa na podaż:
a. ceny czynników wytwórczych
b. cena dobra
c. wysokość podatków
d. rodzaj wykorzystywanej technologii.

11. Gdy cena produktu jest niższa od ceny równowagi to:
a. występuje na rynku niedobór oznaczający niską ilość nabywaną
b. nadwyżka wielkości popytu nad podażą
c. nadwyżka wielkości podaży nad popytem.

12. Zakreśl prawdziwe stwierdzenie:
a. produkty jednorodne są cechą tylko rynku konkurencji monopolistycznej,
b. wielu sprzedających i kupujących jest cechą oligopolu,
c. bariery wejścia na rynek nie istnieją na rynku konkurencji monopolistycznej.

13. Jeżeli konsument znajduje się poniżej własnej linii budżetowej, oznacza to, że:
a) wydał cały swój dochód
b) znajduje się w obrębie punktu równowagi
c) może jeszcze wydać swoje dochody.

14. Krzywa obojętności to:
a) krzywa ukazująca ilości nabywane przez konsumenta
b) kombinacje dwóch dóbr o takiej samej użyteczności
c) kombinacje dwóch dóbr przy danym dochodzie i różnych użytecznościach.








Wyświetleń: 6774


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.