AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Alicja Zienkiewicz- Zielińska, 2010-03-29
Platerów

Język angielski, Projekty edukacyjne

O Projekcie Językowym Comenius

- n +

Rozmowa ze
szkolnym koordynatorem Projektu Językowego Comenius


Redakcja Gazetki Szkolnej: Od października ubiegłego roku szkoła nasza współpracuje z Sain – Aloysiuscollage w Diksmuide w Belgii , proszę nam zdradzić, jak narodził się pomysł tej współpracy?
Szkolny koordynator: Prekursorem całej „akcji” jest Pani Dyrektor Maria Daszko, która sobie tylko znanymi sposobami w europejskiej bazie danych Projektu Comenius umieściła ofertę naszej szkoły. Zainteresowali się nią, a wkrótce także nami – dwaj Flamandowie Paul De Cock i Kris Vande-Moortel, a w październiku 2003r stawili się w Platerowie, by wstępnie omówić zadania projektu.
R.: Które z naszych „zasobów naturalnych” szczególnie zainteresowały Flamandów?
S.K.: Największe wrażenie na gościach zrobiło to, co dla większości z nas wydaje się zwyczajne – las, łąka i woda wraz z ich mieszkańcami. Zachwycili się naszą kulturą i tradycją. A kilkudniowy pobyt w gospodarstwie agroturystycznym w Zabużu i zaprzyjaźnionych domach, rozbudził ich apetyty nie tylko na naszą kuchnię lecz także na przyjaźń z nami.
R.: Jak ocenia Pani dotychczasową współpracę ze stroną belgijską?
S.K.: Flamandowie należą do ludzi niezwykle uporządkowanych i zorganizowanych, a zamierzone cele konsekwentnie realizują, o czym mieliście okazję się przekonać. Zdarzają się drobne problemy, chociażby w utrzymaniu stałego kontaktu, jednak nie są to przeszkody, których nie bylibyśmy w stanie pokonać.
R.: Które z postawionych sobie celów udało się do tej pory zrealizować?
S.K.: Jak zapewne pamiętacie, pobyt w Diksmuide nie był tylko odpoczynkiem, lecz czasem pracowitym. Stworzyliśmy fragment słownika Duth – English – Polish z zakresu przyrody, kultury, wojny i rolnictwa, spisaliśmy nasze refleksje, poznaliśmy kulturę, zwyczaje, kuchnię oraz język Flamandów, a przede wszystkim mieliśmy okazję zastosować język angielski w praktyce.
Kolejny raz przed podobnym zadaniem staniemy w kwietniu.
R.: Jakie zadania stoją przed nami w związku ze zbliżającą się rewizytą?
S.K.: Do przyjęcia grupy Flamandów przygotowujemy się już od dłuższego czasu. Planujemy szereg zajęć promujących nasz region i kraj ( wycieczki po bliższej – Platerów, Sarnaki oraz dalszej okolicy – Ciechanowiec, Białowieża, Kraków; mecze, rajdy i podchody; spotkania z plastykiem, rzeźbiarzem, przyrodnikiem i wiele innych). Przy ich realizacji będziemy korzystać z pomocy władz lokalnych, rodziców oraz całej szkoły. Najważniejsze, by podobnie jak my (po dłuższych lub krótszych nocach przepłakanych), przyjaciele z Diksmuide czuli się dobrze w innym kraju.
R.: Dziękujemy za rozmowę i życzymy owocnej kwietniowej pracy!
Alicja Zienkiewicz – Zielińska
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 821


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.