AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Danuta Chrząstowska, 2010-03-23
Bydgoszcz

Matematyka, Różne

Mikołajki inaczej (czyli Mikołajkowy Dzień Wesołej Matmy)

- n +

6 grudnia obchodziliśmy Mikołajki. Na ten wyjątkowy dzień w naszej szkole przygotowałyśmy z koleżankami Katarzyną S, Katarzyną P. i Małgorzatą K. dla klas I – III, zamiast zwykłych zajęć zintegrowanych, moc atrakcji pod nazwą Mikołajkowy Dzień Wesołej Matmy. Kilka tygodni wcześniej spotkałyśmy się, aby omówić sposób zorganizowania i przeprowadzenia tego dnia. Padały liczne propozycje zadań i zabaw,z których wybrałyśmy te najciekawsze i najodpowiedniejsze dla poszczególnych klas. Podzieliłyśmy się czynnościami. Przygotowałyśmy wierszowane informacje na korytarze, a uczniowie z klasy czwartej pod opieką p. Iwony L. stworzyli matematyczne plakaty reklamujące ten dzień. Wykonałyśmy plansze do gier, puzzle, skserowałyśmy figury geometryczne, tangramy i koła oraz gotowe wzory do ułożenia. Wydrukowałyśmy dyplomiki za aktywność dzienną dla uczniów oraz za najciekawszy strój matematyczny, a także zorganizowałyśmy czerwone serwetki, kwadraty i inne elementy niezbędne do wykonania Mikołajów techniką origami. Na koniec opracowałyśmy instrukcje dla nauczycieli, aby ułatwić im pracę. Wszystkie materiały (przygotowane zestawy zadań, wzory, instrukcje, dyplomiki) przekazałyśmy w teczkach wychowawcom klas kilka dni przed 6. grudnia. Pozostała tylko dekoracja korytarzy. Ozdobiłyśmy je dużymi, papierowymi Mikołajami i świątecznymi drzewkami podwieszonymi u lamp.
Oto nasz pomysły wesołych zadań:
Klasy pierwsze
· Mikołaj serwetkowy
· Puzzle – dodawanie i odejmowanie w zakresie 9
· „Figurkowo” – tworzenie kompozycji z gotowych elementów na dużych arkuszach papieru
· Gra planszowa „Hop do komina” – dodawanie i odejmowanie w zakresie 9
Klasy drugie
· Święty Mikołaj
· Puzzle – dodawanie i odejmowanie w zakresie 20, utrwalenie znaków rzymskich
· Tangram – układanka z siedmiu części (tanów)
· Gra planszowa „Hop do komina” – dodawanie i odejmowanie w zakresie 20
Klasy trzecie
· Mikołaj stojący
· Puzzle – odejmowanie w zakresie 100, utrwalenie znaków rzymskich
· Origami z kół – tworzenie zwierzątka, rośliny lub człowieka wg wzoru lub własnej inwencji
· Gra planszowa „Hop do komina” – dodawanie i odejmowanie w zakresie 100
6 grudnia uczniowie nauczania zintegrowanego z wypiekami na twarzy pokonywali kolejne zadania i niecierpliwie oczekiwali przyjścia Świętego Mikołaja ze słodkościami. Na koniec twórczej pracy wychowawcy ocenili aktywność, stroje matematyczne i wręczyli dyplomiki. Najciekawsze układanki dzieci („Figurkowo”, tangramy, origami z kół) zaprezentowałyśmy na wystawie.
Mikołajki tego dnia przebiegały inaczej i mamy nadzieję, że sprawiłyśmy dzieciom wiele radości łącząc zabawę z nauką, a o to przecież chodzi w nauczaniu w młodszym wieku szkolnym.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 2109


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 6



Ilość głosów: 1