Katalog Karolina Woźniak, 2010-03-19 Jastrowie Wychowanie fizyczne, Plany pracy Plan pracy z koszykówki dziewcząt (zajęcia fakultatywne) dla klasy IPlan pracy z koszykówki dziewcząt (zajęcia fakultatywne) dla klasy I Opracowała: mgr Karolina Woźniak Opracowano na podstawie autorskiego programu wychowania fizycznego dla zajęć fakultatywnych Karoliny Woźniak Termin i data Dyscyplina Temat zajęć Wymagania z zakresu umiejętności Wymagania z zakresu wiadomości Sposoby realizacji Działania wychowawcze wrzesień wf 1. Zapoznanie uczniów z PSO. Uczeń zna PSO obowią-zujące na zajęciach fakul-tatywnych z wf-u. Wykład Dyskusja Zachowanie w grupach międzyklasowych. Aktywność fizyczna, praca i wypoczynek, żywienie. wrzesień edukacja zdrowotna 1 2. Poziom własnej aktywności fizycznej. Uczeń ocenia poziom własnej aktywności fizy-cznej. Wykład Dyskusja Sprawdzenie poziomu sprawności fizycznej uczniów. wrzesień edukacja zdrowotna 1 3. Korzyści wynikające z a-ktywności fizycznej w terenie. Uczeń wskazuje na ko-rzyści z aktywności fizy-cznej w terenie. Pogadanka Dyskusja Wdrażanie do czynnego wypoczynku. wrzesień edukacja zdrowotna 1 4. Korzyści dla zdrowia z po-dejmowania różnych form a-ktywności fizycznej w kolej-nych okresach życia. Uczeń omawia korzyści dla zdrowia z aktywności w różnych okresach życia człowieka.. Pogadanka Burza mózgów Wdrażanie do współ-działania w grupie. wrzesień edukacja zdrowotna 1 5. Miejsca, obiekty i urządze-nia w najbliższej okolicy, które można wykorzystać dla aktywności fizycznej. Uczeń potrafi wymienić miejsca, obiekty i urzą-dzenia w najbliższej o-kolicy, które można wy-korzystać dla aktywności fizycznej. Burza mózgów Praca w grupach Wdrażanie do współ-działania w grupie. Dbałość o ciało, bezpieczeństwo, choroby. wrzesień edukacja zdrowotna 1 6. Wymogi higieny wynika-jące ze zmian zachodzących w organizmie w okresie doj-rzewania. Uczeń wyjaśnia wymogi higieny wynikające ze zmian zachodzących w organizmie w okresie doj-rzewania. Pogadanka Burza mózgów Zdrowie i dbałość o zdrowie. wrzesień edukacja zdrowotna 1 7. Czym jest zdrowie oraz pozytywne i negatywne czynniki wpływające na zdrowie i samopoczucie. Uczeń wie czym jest zdrowie i potrafi podać pozytywne i negatywne czynniki na nie wpływa-jące. Pogadanka Praca w grupie Zwalczanie nałogów. październik edukacja zdrowotna 1 8. Na jakie czynniki zdrowia i samopoczucia mamy wpływ? Uczeń wskazuje na jakie czynniki zdrowia i samopoczucia ma on sam wpływ. Pogadanka Dyskusja Kulturalna rozmowa. październik edukacja zdrowotna 1 9. Zachowania sprzyjające i zagrażające zdrowiu oraz wy-jaśnia, na czym polega i od czego zależy dokonywanie wyborów korzystnych dla zdrowia. Uczeń wymienia zacho-wania sprzyjające i zagra-żające zdrowiu oraz wy-jaśnia, na czym polega i od czego zależy dokony-wanie wyborów korzys-tnych dla zdrowia. Dyskusja Praca w grupach Zwalczanie nałogów. Zdrowie psychospołeczne, umiejętności życiowe. październik edukacja zdrowotna 1 10. Nasze mocne i słabe strony. Uczeń identyfikuje swoje mocne strony, planuje sposoby ich rozwoju oraz ma świadomość słabych stron, nad którymi należy pracować. Pogadanka Praca w grupie Dyskusja Poznawanie własnych możliwości. październik edukacja zdrowotna 1 11. Stres - jak sobie z nim radzić. Uczeń omawia sposoby redukowania nadmier-nego stresu i konstrukty-wnego radzenia sobie z nim. Pogadanka Dyskusja Zdrowie psychiczne. Zajęcia z koszykówki. listopad koszykówka 1 12. Zapoznanie uczniów z przepisami BHP. Uczniowie znają PSO z wycho-wania fizycznego. Uczeń zna PSO i przepisy BHP. Umotywowanie do ćwiczeń na lekcji wf. listopad koszykówka 2 13 – 14. Nauka rzutu z miejsca i kozłowania. Uczeń wie jak poprawnie wykonać rzut z miejsca. Uczeń zna różne sposoby rzutu piłki do kosza. Pokaz i objaśnie-nie. Poszanowanie szkolnego mienia. listopad koszykówka 4 \ 15 – 16 – 17 - 18. Nauka podań i chwytów. Podania i chwyty piłki w miej-scu i w lekkim biegu. . Uczeń wie i potrafi wy-jaśnić co to są „kroki” w piłce koszykowej. Pokaz i objaśnie-nie. Ćw. w parach. Właściwe współ-działanie w parach. grudzień koszykówka 2 19 – 20. Doskonalenie rzutu z miejsca i kozłowania. Uczeń poprawnie wykonuje rzut z miejsca. Zapoznanie się z podsta-wowymi przepisami gry. Pokaz i objaśnie-nie. Ćw. w parach. Umiejętny dobór stroju do ćwiczeń. grudzień koszykówka 4 21 – 22 – 23 – 24 Nauczanie rzutu z biegu z prawej strony. Rzut do kosza z jednego kroku. Technika poprawnego wykonania rzutu. Pokaz i objaśnie-nie. Kształtowanie postawy „fair play”. styczeń koszykówka 3 25 – 26 – 27. Doskonalenie rzutu po kozłowaniu z prawej strony. Uczeń umie wykonać rzut po kozłowaniu w marszu. Uczeń wie jakie ma znaczenie kozłowanie lewą i prawą ręką. Ćw. indywidualne. Pomoc koleżeńska podczas wykonywania ćwiczeń. styczeń koszykówka 3 28 – 29 – 30. Doskonalenie kozłowania w miejscu. Uczeń potrafi kozłować jedną piłką w miejscu ze zmianą rąk. Poznanie zasad skutecznego kozłowania. Zabawy z piłkami. Wdrażanie do samodys-cypliny w czasie ćwi-czeń. luty koszykówka 3 31 – 32 – 33. Nauka zmian kierunku kozłowania – zmiana przed sobą i pod nogą. Uczeń potrafi dowolnie zmie-niać kozłowanie piłki. Uczeń wie po co należy zmieniać kierunek koz-łowania. Ćw. indywidualne. Samokontrola wykony-wanych ćwiczeń. luty koszykówka 2 34 – 35. Nauka podania base-ballowego i doskonalenie po-dań sprzed klatki piersiowej. Uczeń potrafi wykonać podania w miejscu. Znajomość zasad orga-nizacji szybkiego ataku. Ćw. w parach. Współodpowiedzial-ność za członków zes-połu. luty koszykówka 4 36 – 37 – 38 – 39 Zatrzyma-nie na jedno tempo, minięcie skrzyżne. Uczeń potrafi wykonać zatrzy-manie na jedno tempo. Uczeń zna rodzaje zatrzy-mań. Gry kontrolne. Małe gry 2x2. Przestrzeganie zasad „fair play”. marzec koszykówka 4 40 – 41 – 42 – 43. Nauka manewrów 1 na 1 twarzą do kosza. Uczeń potrafi wykonać manewr 1 na 1. Uczeń wie jak wykorzys-tać manewr 1 na 1 w cza-sie gry. Gry kontrolne. Małe gry 1x1. Pomoc koleżeńska podczas wykonywania ćwiczeń. marzec koszykówka 4 44 – 45 – 46 – 47. Nauka zasłony od tyłu. Uczeń potrafi wykonać zasłonę od tyłu. Poznanie zasad popraw-nego wykonania zasłon. w czasie gry. Kształtowanie ko-ordynacji rucho-wej. Samodoskonalenie umiejętności. kwiecień koszykówka 4 48 – 49 – 50 – 51. Doskonale-nie zasłony od tyłu w ukła-dach trójkowych, piątkowych. Uczeń potrafi wykonać zasłonę od tyłu w czasie gry szkolnej. Poznanie znaczenia umie-jętności „czyszczenia gry”. Ćw. w trójkach i piątkach. Wdrażanie do samodys-cypliny w czasie ćwi-czeń. kwiecień koszykówka 3 52 – 53 – 54. Walka o pozycję w ataku i w obronie. Uczeń potrafi zająć prawidłową pozycję w ataku i w obronie. Uczeń zna zasady gry w piłkę koszykową. Gra szkolna. Ćw. w dwójkach. Kształtowanie postawy szacunku dla przeciw-nika i radości płyną-cych z gry. kwiecień koszykówka 4 55 – 56 – 57 – 58. Obrona indywidualna – praca nóg. Uczeń wie jak należy zacho-wywać się w obronie. Znaczenie obrony w grze. Gra zespołowa. Rozwijanie inwencji twórczej uczniów – prowadzenie przez nich fragmentów zajęć. maj koszykówka 4 59 – 60 – 61 – 62. Nauka krycia w pozycji zamkniętej. Uczeń wie jak należy kryć w pozycji zamkniętej. Zasady wykonania ele-menttu oraz jego zastoso-wania. Gra we fragment-tach. Samoocena własnej aktywności. maj koszykówka 2 63 – 64. Doskonalenie krycia w pozycji zamkniętej. Uczeń potrafi zastosować krycie zamknięte w grze. Najlepsi zawodnicy w historii koszykówki. Referat Samokontrola i samo-ocena. czerwiec koszykówka 3 65 – 66 – 67. Doskonalenie indywidualnych technik: podania, chwyty, kozłowanie, rzuty z miejsca i z biegu. Uczeń potrafi wykonać chwyt, podanie piłki oburącz, kozłowa-nie prawą i lewą ręką, rzut z miejsca z biegu. Uczeń zna ćw. kształtu-jące przygotowujące do gry w piłkę koszykową. Odpowiedzialność za prawidłowe podanie i chwyt. czerwiec koszykówka 3 68 – 69 – 70. Gra właściwa w koszykówkę. Uczeń potrafi wykonać ćwicze-nie tylko w sytuacji konkretnej. Uczeń zna błędy w grze. Gra właściwa. Rozegranie sytuacji 5x5. Zrozumienie istoty gier zespołowych – odpowiedzialność za zespół i wynik. mgr Karolina Wozniak Wyświetleń: 2624
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |