Katalog

Karolina Woźniak, 2010-03-19
Jastrowie

Wychowanie fizyczne, Plany pracy

Plan pracy z koszykówki dziewcząt (zajęcia fakultatywne) dla klasy I

- n +


Plan pracy
z koszykówki dziewcząt
(zajęcia fakultatywne)

dla klasy I

Opracowała:
mgr Karolina Woźniak





Opracowano na podstawie autorskiego programu wychowania fizycznego dla zajęć fakultatywnych
Karoliny Woźniak


Termin
i data
Dyscyplina

Temat zajęć
Wymagania z zakresu umiejętności
Wymagania z zakresu
wiadomości
Sposoby realizacji

Działania wychowawcze

wrzesień
wf
1. Zapoznanie uczniów z PSO.

Uczeń zna PSO obowią-zujące na zajęciach fakul-tatywnych z wf-u.

Wykład
Dyskusja
Zachowanie w grupach międzyklasowych.

Aktywność fizyczna, praca i wypoczynek, żywienie.


wrzesień
edukacja zdrowotna
1
2. Poziom własnej aktywności fizycznej.

Uczeń ocenia poziom własnej aktywności fizy-cznej.
Wykład
Dyskusja
Sprawdzenie poziomu sprawności fizycznej uczniów.


wrzesień
edukacja zdrowotna
1
3. Korzyści wynikające z a-ktywności fizycznej w terenie.
Uczeń wskazuje na ko-rzyści z aktywności fizy-cznej w terenie.

Pogadanka
Dyskusja
Wdrażanie do czynnego wypoczynku.

wrzesień
edukacja zdrowotna
1
4. Korzyści dla zdrowia z po-dejmowania różnych form a-ktywności fizycznej w kolej-nych okresach życia.

Uczeń omawia korzyści dla zdrowia z aktywności w różnych okresach życia człowieka..

Pogadanka
Burza mózgów
Wdrażanie do współ-działania w grupie.


wrzesień
edukacja zdrowotna
1
5. Miejsca, obiekty i urządze-nia w najbliższej okolicy, które można wykorzystać dla aktywności fizycznej.

Uczeń potrafi wymienić miejsca, obiekty i urzą-dzenia w najbliższej o-kolicy, które można wy-korzystać dla aktywności fizycznej.

Burza mózgów
Praca w grupach
Wdrażanie do współ-działania w grupie.

Dbałość o ciało, bezpieczeństwo, choroby.


wrzesień
edukacja zdrowotna
1
6. Wymogi higieny wynika-jące ze zmian zachodzących w organizmie w okresie doj-rzewania.

Uczeń wyjaśnia wymogi higieny wynikające ze zmian zachodzących w organizmie w okresie doj-rzewania.


Pogadanka
Burza mózgów


Zdrowie i dbałość o zdrowie.


wrzesień
edukacja zdrowotna
1
7. Czym jest zdrowie oraz pozytywne i negatywne czynniki wpływające na zdrowie i samopoczucie.

Uczeń wie czym jest zdrowie i potrafi podać pozytywne i negatywne czynniki na nie wpływa-jące.

Pogadanka
Praca w grupie
Zwalczanie nałogów.

październik
edukacja zdrowotna
1
8. Na jakie czynniki zdrowia i samopoczucia mamy wpływ?

Uczeń wskazuje na jakie czynniki zdrowia i samopoczucia ma on sam wpływ.

Pogadanka
Dyskusja
Kulturalna rozmowa.


październik
edukacja zdrowotna
1
9. Zachowania sprzyjające i zagrażające zdrowiu oraz wy-jaśnia, na czym polega i od czego zależy dokonywanie wyborów korzystnych dla zdrowia.

Uczeń wymienia zacho-wania sprzyjające i zagra-żające zdrowiu oraz wy-jaśnia, na czym polega i od czego zależy dokony-wanie wyborów korzys-tnych dla zdrowia.

Dyskusja
Praca w grupach
Zwalczanie nałogów.

Zdrowie psychospołeczne, umiejętności życiowe.


październik
edukacja zdrowotna
1
10. Nasze mocne i słabe strony.

Uczeń identyfikuje swoje mocne strony, planuje sposoby ich rozwoju oraz ma świadomość słabych stron, nad którymi należy pracować.

Pogadanka
Praca w grupie
Dyskusja
Poznawanie własnych możliwości.

październik
edukacja zdrowotna
1
11. Stres - jak sobie z nim radzić.

Uczeń omawia sposoby redukowania nadmier-nego stresu i konstrukty-wnego radzenia sobie z nim.

Pogadanka
Dyskusja
Zdrowie psychiczne.

Zajęcia z koszykówki.


listopad
koszykówka
1
12. Zapoznanie uczniów z przepisami BHP.
Uczniowie znają PSO z wycho-wania fizycznego.
Uczeń zna PSO i przepisy BHP.

Umotywowanie do ćwiczeń na lekcji wf.

listopad
koszykówka
2
13 – 14. Nauka rzutu z miejsca i kozłowania.
Uczeń wie jak poprawnie wykonać rzut z miejsca.
Uczeń zna różne sposoby rzutu piłki do kosza.
Pokaz i objaśnie-nie.
Poszanowanie szkolnego mienia.


listopad
koszykówka
4 \
15 – 16 – 17 - 18. Nauka podań i chwytów.
Podania i chwyty piłki w miej-scu i w lekkim biegu.
.
Uczeń wie i potrafi wy-jaśnić co to są „kroki” w piłce koszykowej.

Pokaz i objaśnie-nie.
Ćw. w parach.
Właściwe współ-działanie w parach.

grudzień
koszykówka
2
19 – 20. Doskonalenie rzutu z miejsca i kozłowania.
Uczeń poprawnie wykonuje rzut z miejsca.

Zapoznanie się z podsta-wowymi przepisami gry.

Pokaz i objaśnie-nie.
Ćw. w parach.
Umiejętny dobór stroju do ćwiczeń.

grudzień

koszykówka
4
21 – 22 – 23 – 24
Nauczanie rzutu z biegu z prawej strony.

Rzut do kosza z jednego kroku.

Technika poprawnego wykonania rzutu.

Pokaz i objaśnie-nie.

Kształtowanie postawy „fair play”.

styczeń
koszykówka
3
25 – 26 – 27. Doskonalenie rzutu po kozłowaniu z prawej strony.
Uczeń umie wykonać rzut po kozłowaniu w marszu.

Uczeń wie jakie ma znaczenie kozłowanie lewą i prawą ręką.

Ćw. indywidualne.
Pomoc koleżeńska podczas wykonywania ćwiczeń.


styczeń
koszykówka
3
28 – 29 – 30. Doskonalenie kozłowania w miejscu.
Uczeń potrafi kozłować jedną piłką w miejscu ze zmianą rąk.

Poznanie zasad skutecznego kozłowania.

Zabawy z piłkami.
Wdrażanie do samodys-cypliny w czasie ćwi-czeń.


luty
koszykówka
3
31 – 32 – 33. Nauka zmian kierunku kozłowania – zmiana przed sobą i pod nogą.
Uczeń potrafi dowolnie zmie-niać kozłowanie piłki.

Uczeń wie po co należy zmieniać kierunek koz-łowania.

Ćw. indywidualne.
Samokontrola wykony-wanych ćwiczeń.


luty
koszykówka
2
34 – 35. Nauka podania base-ballowego i doskonalenie po-dań sprzed klatki piersiowej.
Uczeń potrafi wykonać podania w miejscu.

Znajomość zasad orga-nizacji szybkiego ataku.

Ćw. w parach.
Współodpowiedzial-ność za członków zes-połu.


luty
koszykówka
4
36 – 37 – 38 – 39 Zatrzyma-nie na jedno tempo, minięcie skrzyżne.

Uczeń potrafi wykonać zatrzy-manie na jedno tempo.
Uczeń zna rodzaje zatrzy-mań.

Gry kontrolne. Małe gry 2x2.
Przestrzeganie zasad „fair play”.

marzec
koszykówka
4
40 – 41 – 42 – 43. Nauka manewrów 1 na 1 twarzą do kosza.
Uczeń potrafi wykonać manewr 1 na 1.
Uczeń wie jak wykorzys-tać manewr 1 na 1 w cza-sie gry.

Gry kontrolne. Małe gry 1x1.
Pomoc koleżeńska podczas wykonywania ćwiczeń.


marzec
koszykówka
4
44 – 45 – 46 – 47. Nauka zasłony od tyłu.
Uczeń potrafi wykonać zasłonę od tyłu.

Poznanie zasad popraw-nego wykonania zasłon.
w czasie gry.
Kształtowanie ko-ordynacji rucho-wej.

Samodoskonalenie umiejętności.

kwiecień
koszykówka
4
48 – 49 – 50 – 51. Doskonale-nie zasłony od tyłu w ukła-dach trójkowych, piątkowych.
Uczeń potrafi wykonać zasłonę od tyłu w czasie gry szkolnej.

Poznanie znaczenia umie-jętności „czyszczenia gry”.
Ćw. w trójkach i piątkach.

Wdrażanie do samodys-cypliny w czasie ćwi-czeń.


kwiecień
koszykówka
3

52 – 53 – 54. Walka o pozycję w ataku i w obronie.
Uczeń potrafi zająć prawidłową pozycję w ataku i w obronie.

Uczeń zna zasady gry w piłkę koszykową.

Gra szkolna. Ćw. w dwójkach.
Kształtowanie postawy szacunku dla przeciw-nika i radości płyną-cych z gry.


kwiecień
koszykówka
4
55 – 56 – 57 – 58. Obrona indywidualna – praca nóg.
Uczeń wie jak należy zacho-wywać się w obronie.

Znaczenie obrony w grze.

Gra zespołowa.
Rozwijanie inwencji twórczej uczniów – prowadzenie przez nich fragmentów zajęć.


maj
koszykówka
4
59 – 60 – 61 – 62. Nauka krycia w pozycji zamkniętej.
Uczeń wie jak należy kryć w pozycji zamkniętej.

Zasady wykonania ele-menttu oraz jego zastoso-wania.

Gra we fragment-tach.
Samoocena własnej aktywności.


maj
koszykówka
2
63 – 64. Doskonalenie krycia w pozycji zamkniętej.
Uczeń potrafi zastosować krycie zamknięte w grze.

Najlepsi zawodnicy w historii koszykówki.
Referat
Samokontrola i samo-ocena.



czerwiec
koszykówka
3

65 – 66 – 67. Doskonalenie indywidualnych technik: podania, chwyty, kozłowanie, rzuty z miejsca i z biegu.
Uczeń potrafi wykonać chwyt, podanie piłki oburącz, kozłowa-nie prawą i lewą ręką, rzut z miejsca z biegu.

Uczeń zna ćw. kształtu-jące przygotowujące do gry w piłkę koszykową.

Odpowiedzialność za prawidłowe podanie i chwyt.


czerwiec

koszykówka
3

68 – 69 – 70. Gra właściwa w koszykówkę.
Uczeń potrafi wykonać ćwicze-nie tylko w sytuacji konkretnej.

Uczeń zna błędy w grze.
Gra właściwa. Rozegranie sytuacji 5x5.
Zrozumienie istoty gier zespołowych – odpowiedzialność za zespół i wynik.



mgr Karolina Wozniak




Wyświetleń: 2624


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.