AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

URSZULA KANIEWSKA, 2010-03-19
BRUDZEW

Język angielski, Konspekty

Prepositions: in, on, under – użycie przyimków: w, na, pod - Konspekt lekcji z języka angielskiego dla szkoły podstawowej

- n +

Konspekt lekcji z języka angielskiego dla szkoły podstawowej
Temat: „Prepositions: in, on, under – użycie przyimków: w, na, pod”
Klasa: II
Cele:
• Uczeń potrafi wymienić nazwy przyborów szkolnych,
• Uczeń zna nazwy kolorów,
• Uczeń umie zaśpiewać poznane piosenki,
• Uczeń potrafi wskazać położenie przyborów szkolnych,
• Uczeń umie poznaną wiedzę wykorzystać w praktyce,
• Uczeń poprawnie powtarza nowo poznane zwroty.
Metody pracy: metody aktywizujące: komunikacyjna, audiowizualna, reagowania całym ciałem
Formy pracy: praca indywidualna, w grupach
Środki dydaktyczne: podręcznik „English adventure 2” str.27 wyd. Pearson Education, płyta Cd do podręcznika, zestaw kart obrazkowych, oprogramowanie English Adventure 2 do tablic interaktywnych, tablica, tablica interaktywna, magnetofon
Przebieg lekcji:
1. Powitanie i sprawdzenie listy obecności.
Witam się z uczniami w języku angielskim i zadaję pytania : „What’s your name?, How are you today?”.
Następnie sprawdzam listę obecności, uczniowie odpowiadają: present lub absent.
2. Rozgrzewka językowa.
Powtarzamy słownictwo:
• Kolory: uczniowie odpowiadają na pytania: What’s your favourite colour? What colour do you like? Do you like ….? What colour is it?.
• Zabawki: rozdaje uczniom karty obrazkowe z działu zabawki – każdy uczeń ma jeden obrazek; śpiewają piosenkę: „It’s a doll…” i ustawiają się w kolejności, w jakiej występują nazwy zabawek.
• Części ciała: uczniowie stoją w kole i trzymają po jednym obrazku przedstawiającym części ciała; śpiewają piosenkę z tego działu i podają sobie w kole kary obrazkowe; zatrzymuję muzykę i pytam: „Who’s got a nose?”; osoba, która ma kartę z obrazkiem nosa podnosi ją do góry.

3. Wprowadzenie nowego materiału.
• Przypominamy nazwy przyborów szkolnych.
• Poznajemy słowa: a chair, a desk, a lamp itd. – str.27 ćw. 2

4. Prezentacja nowego materiału.
• Skupiam uwagę uczniów: proszę żeby spojrzeli na mnie, wyciszyli się i ręce położyli za siebie – polecenie mówię wolno i w języku angielskim.
• Na ławce widocznej dla wszystkich kładę torbę i piórnik, przypominamy ponownie ich nazwy: a desk, a bag, a pencil-case.
• Wypowiadam następujące zdania i umieszczam przybory w odpowiednim miejscu:
The bag’s on the desk. – torba na stole
The bag’s under the desk. – torba pod stołem
The pencil-case’s in the bag. – piórnik w torbie
Uczniowie mogą zwolnić ręce z „trzymania z tyłu” – pozycja rozluźniona.
• Na tablicy umieszczam plakat przedstawiający użycie przyimków: in, on, under. Plakat przedstawia: pudło i stół z przyczepionymi słowami: in , on, under w odpowiednim miejscu.
• Wydaję polecenia, a uczniowie je wykonują: „Take a pen, put it on the book.” etc.
• Uczniowie liczą do 2; tworzą dwa rzędy; każdy rząd ma zestaw tych samych kart obrazkowych z działu zabawki; mówię: „The doll’s in the box”, a uczniowie przyczepiają obrazek taśmą mocującą na plakacie umieszczonym na tablicy – kto pierwszy ten lepszy.
• Uczniowie wykonują ćwiczenia na tablicy interaktywnej dotyczące tego działu – oprogramowanie dostosowane do podręcznika.
5. Podsumowanie.
Na zakończenie pytam uczniów w języku polskim czego się nauczyli na dzisiejszej lekcji, co było trudne, co się najbardziej podobało. Zbieram informacje o efektywności lekcji.
6. Praca domowa.
Praca domowa: str. 99 i 101.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 5407


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 3



Ilość głosów: 1

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.