Katalog

Lilianna Chmura
Różne, Scenariusze

Klasowy konkurs "Jak być zdrowym?"

- n +

Poziom nauczania:
klasa VI szkoły podstawowej, 45 minut

Cel konkursu:
  • przekazanie wiedzy o zdrowiu, kształtowanie właściwych postaw wobec zdrowia, utrwalanie odpowiednich nawyków i umiejętności,
  • podsumowanie programu zdrowotnego.
Formy:
praca indywidualna

Środki dydaktyczne:
karty konkursowe, regulamin konkursu, dyplomy dla zwycięzców, nagrody dla wszystkich uczestników (owoce zakupione z pieniędzy klasowych)

Przebieg lekcji

I Faza przygotowawcza
  1. Sprawy organizacyjno-porządkowe.
  2. Przedstawienie celów lekcji, zapoznanie z regulaminem konkursu.
  3. Rozdanie kart konkursowych.
II Faza realizacji

Uczniowie otrzymują karty konkursowe, samodzielnie rozwiązują zadania. Nauczyciel i pani higienistka czuwają nad prawidłowym przebiegiem konkursu.

III Faza podsumowująca
  1. Zebranie kart konkursowych.
  2. Wspólne omówienie pytań.
(Wyniki konkursu zostaną ogłoszone na następnej naradzie klasowej, po uprzednim sprawdzeniu kart, wtedy też nastąpi wręczenie dyplomów oraz nagród i wypełnienie ankiet ewaluacyjnych).

Regulamin klasowego konkursu
"Jak być zdrowym?"


I Udział

  1. Konkurs skierowany jest do uczniów klasy VI b Szkoły Podstawowej nr 2 w Obornikach.
  2. Warunkiem uczestnictwa jest obecność na lekcjach, na których realizowany był program zdrowotny.
II Tematyka
  1. Temat przewodni konkursu brzmi " Jak być zdrowym?" i obejmuje tematykę omawianą w ramach realizacji programu zdrowotnego.
  2. Oceniana będzie prawidłowość oraz kompletność odpowiedzi. Każdemu pytaniu przyporządkowana będzie odpowiednia liczba punktów.
III Harmonogram
  1. Konkurs przeprowadzony będzie po zrealizowaniu wszystkich tematów ujętych w programie, w miesiącu maju, na jednej z narad klasowych.
  2. Ogłoszenie wyników nastąpi na kolejnej naradzie klasowej.
IV Etap klasowy
  1. W skład jury wchodzą: wychowawca klasy, który jest autorem i realizatorem programu (przewodniczący), pani higienistka oraz jeden z rodziców.
  2. Konkurs będzie miał charakter sprawdzianu pisemnego trwającego jedną jednostkę lekcyjną.
  3. Koperta z odpowiedziami zostanie otworzona przez jury po zakończeniu sprawdzianu.
  4. Członkowie jury sprawdzają prace konkursowe w dniu przeprowadzenia sprawdzianu.
  5. Dyplomy otrzymuje trzech uczniów, którzy uzyskają największą ilość punktów.
  6. Dyplomy zostaną wykonane przez uczniów na kółku informatycznym.
  7. Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymują "zdrową niespodziankę".
  8. W przypadku otrzymania przez kilku uczniów tej samej liczby punktów, w celu wyłonienia zwycięskiej trójki, na następnej naradzie klasowej, przeprowadzi się dogrywkę, na podstawie własnych pytań jury.

Opracowanie: Lilianna Chmura

Wyświetleń: 2165


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.