- Uczniowie zostają poinformowani o zasadach przedmiotowego systemu oceniania na początku roku szkolnego.
- Oceny z informatyki wystawiane są z:
- odpowiedzi ustnych
- odpowiedzi pisemnych (tzw. kartkówki)
- zadań domowych, prowadzenia zeszytu
- pracy na lekcjach (ćwiczenia)
- aktywności na lekcjach
- prac dodatkowych (referaty, projekty)
- za udział w konkursach, olimpiadach
Ocena |
Wymagania |
Celująca |
Stopień celujący otrzymuje uczeń, który spełnia wymagania na stopień bardzo dobry oraz posiada dodatkową wiedzę znacznie wykraczająca
poza program nauczania informatyki i techniki.
Biegle posługuje się zdobytymi wiadomościami używając fachowej terminologii oraz proponuje rozwiązania nietypowe.
Jego wypowiedzi są przemyślane i nie zawierają żadnych błędów.
Chętnie bierze udział w konkursach i olimpiadach.
|
Bardzo dobra |
Stopień bardzo dobry otrzymuje uczeń, który umie sprawnie komunikować się z komputerem za pomocą systemu komunikacyjnego i w pełni wykorzystuje jego możliwości. W czasie lekcji swobodnie posługuje się dostępnym oprogramowaniem.
Dobrze zna pojęcia informatyczne i swobodnie je stosuje.
Pracuje samodzielnie w zakresie zadań teoretycznych oraz praktycznych. Na lekcje przychodzi przygotowany i bierze w niej czynny udział.
|
Dobra |
Stopień dobry otrzymuje uczeń, który opanował wiadomości i umiejętności na poziomie przekraczającym wymagania zawarte w podstawie programowej. Wie czym zajmuje się informatyka, zna podstawowe pojęcia informatyczne, umie sprawnie komunikować się z komputerem swobodnie posługując się oprogramowaniem użytkowym do wykonywania typowych zadań.
Jednak w wypowiedziach oraz ćwiczeniach praktycznych popełnia sporadyczne błędy.
|
Dostateczna |
Stopień dostateczny otrzymuje uczeń, który opanował wiadomości
i umiejętności określone programem nauczania na poziomie nie przekraczającym wymagań zawartych w podstawie programowej.
Zna podstawowe pojęcia informatyczne, wykonuje proste zadania, umie uruchomić programy komputerowe. Jednak ma problemy z samodzielna pracą i bez pomocy nauczyciela gubi się w toku lekcyjnym. W wypowiedziach oraz ćwiczeniach popełnia błędy.
|
Dopuszczająca |
Stopień dopuszczający otrzymuje uczeń, który ma braki w wiadomościach objętych podstawą programową, ale braki te nie przekreślają możliwości uzyskania przez ucznia podstawowej wiedzy w ciągu dalszej nauki.
Uczeń umie komunikować się z komputerem w elementarnym zakresie.
Na lekcjach wymaga ciągłego nadzoru ze strony nauczyciela, popełnia poważne błędy.
|
Niedostateczna |
Stopień niedostateczny otrzymuje uczeń który nie opanował wiadomości i umiejętności określonych w podstawie programowej, a braki
w wiadomościach uniemożliwiają dalsze zdobywanie wiedzy w zakresie tego przedmiotu. Nie zna pojęć informatycznych występujących w materiale nauczania, nie umie stosować posiadanych wiadomości do wykonywania elementarnych czynności praktycznych w bardzo prostych sytuacjach, nie rozumie pytań i poleceń, nie umie uruchamiać programów komputerowych.
W wypowiedziach popełnia bardzo poważne błędy, które uniemożliwiają dalszą jego pracę.
|
Opracowanie: Renata Krzuś