AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Iwona Wieczorek
Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

"Co wiemy o Świętym Mikołaju?" - scenariusz dziennego ośrodka tematycznego.

- n +

Metryczka

1. Termin realizacji: marzec

2. Temat ośrodka dziennego: "Mamy dobrych kolegów"

3. Plan dnia w realizacji ośrodka dziennego "Mamy dobrych kolegów":
Swobodne wypowiedzi uczniów na temat cech dobrego kolegi. Wypełnianie wizytówek na kartach pracy. Czytanie opowiadania "Dobry kolega", analiza jego treści, ustalenie myśli przewodniej. Powtórzenie wiadomości o czasownikach, grupowanie ich zależnie od czasu. Rozwiązywanie rebusów, malowanie kredkami liścików przeprosinowych. Śpiewanie piosenki "Kundel Bury". Rysowanie postaci ulubionej koleżanki lub kolegi. Mnożenie i dzielenie sposobem pisemnym. Pisanie liczb słowami.

4. Cele operacyjne lekcji:
Zapamiętanie wiadomości:
  • poznać i docenić najwartościowsze cechy dobrego kolegi;
  • poznać sposoby przedstawiania pozytywnych i negatywnych uczuć;
  • poznać pisownię liczb słowami.
Rozumie wiadomości:
  • rozumie treść czytanego opowiadania
  • rozumie potrzebę przeprosin w sytuacjach przykrych i konfliktowych.
Stosowanie wiadomości w sytuacjach typowych - potrafi:
  • odpowiedzieć na pytania związane z treścią czytanego tekstu;
  • określać czasy czasowników;
  • wypowiadać się pełnymi zdaniami na temat kolegi;
  • potrafi uzupełnić wizytówkę, wpisując wyrazy, nazwy;
  • potrafi rozwiązać rebusy;
  • potrafi rozmawiać z kolegami na temat wspólnych zainteresowań, ulubionych zabaw;
  • potrafi zrozumieć swój błąd w zachowaniu i przeprosić za niego;
  • zna i potrafi zaśpiewać piosenkę "Kundel Bury";
  • potrafi narysować postać kolegi lub koleżanki;
  • potrafi dzielić sposobem pisemnym, napisać liczby słowami.
Cele wychowawcze:
  • ustalenie wartościowych cech dobrego kolegi;
  • wyszukiwanie pozytywnych zachowań kolegów z klasy;
  • kształcenie nawyku zwrotów grzecznościowych, przepraszania w przypadku obrażenia drugiej osoby.
5. Metody:

Słowna: swobodne wypowiedzi na temat kolegów, czytanie opowiadania "Dobry kolega", odczytanie cech dobrego kolegi, odczytanie haseł z rebusów.
Praktyczna: uzupełnianie danych na wizytówce, kolorowanie i podpisywanie liścików przeprosinowych, rozwiązywanie rebusów, określanie czasów czasowników.
Oglądowa: oglądanie rysunków przedstawiających postacie kolegów.

6. Formy pracy:

Zbiorowa: omówienie treści czytanego opowiadania, wypowiedzi na temat kolegów z klasy.
Indywidualna: rozwiązywanie rebusów, wypełnianie wizytówek, kolorowanie liścików przeprosinowych, określanie czasu czasowników, określanie cech dobrego kolegi.

7. Pomoce i środki dydaktyczne:
  • opowiadanie "Dobry kolega";
  • karty pracy;
  • rebusy;
  • liściki przeprosinowe.
8. Przebieg lekcji:

a) Powitanie.

Przypomnienie kontraktu (czas, porządek wypowiedzi, słuchanie poleceń, wysłuchanie wszystkich zgłaszających się do wypowiedzi).

b) Ćwiczenie "Wizytówka" (karta pracy ćwiczenie 1).

Nauczyciel poleca wypełnić wizytówkę

N: odczytamy zaraz wizytówki i zobaczymy, czy ktoś znajdzie osobę o podobnych zainteresowaniach, lubiących tę samą potrawę.
D: odczytują wizytówki.
N: podaj imię swojego kolegi i powiedz o nim kilka słów.
D: odpowiadają.

c) Swobodne wypowiedzi dzieci na temat cech dobrego kolegi:
  • nauczyciel przypina na tablicy wyrazy określające "dobrego kolegę";
  • dzieci odczytują i wypowiadają się na temat tych cech;
d) Odczytanie opowiadania "Dobry kolega".
  • analiza jego treści;
  • ustalenie myśli przewodniej opowiadania;
  • kogo wybrał bohater opowiadania i dlaczego ?
e) Śpiewanie piosenki "Kundel Bury".

f) Rozmowa nauczyciela z uczniami:

N: powiedz co zrobisz jeśli obrazisz kolegę ?
D: podam rękę, przeproszę, wytłumaczę.
N: czasami wstyd przyznać się przed samym sobą, że się zawiniło, obraziło kolegę. Swoje złe postępowanie można naprawić. W trudnej sytuacji pomogą nam liściki przeprosinowe.

g) Kolorowanie liścików przeprosinowych, podpisywanie.

N: pomyślcie komu zrobiliście przykrość i który z liścików możecie wręczyć.
D: wykonują polecenia nauczyciela.

h) Przypomnienie wiadomości o czasownikach, określanie czasów czasowników (ćwiczenie 2 karta pracy).

i) Rozwiązywanie rebusów:
  • Odczytanie rozwiązań:
    • "dobra koleżanka",
    • "miły kolega"
j) Rysowanie postaci koleżanki lub kolegi (karta pracy ćwiczenie 3).

k) Dzielenie sposobem pisemnym, pisanie liczb słowami.

l) Zadanie pracy domowej.

Dokończyć rysunek ulubionego kolegi lub koleżanki. Zadanie 2 str. 28 (Ćwiczenia - matematyka).

Nauczyciel wiesza na tablicy kartki z niżej wymienionymi napisami:

Dobry kolega:
  • Dzieli się wszystkim
  • Pomaga w potrzebie
  • Odwiedza w czasie choroby
  • Słucha zwierzeń
Podręczniki

Hanna Małkowska - Zegadło, Maria Bober - Pełzowska, Język polski kl. III "Całoroczna podróż".

Maria Frindt, Joanna Jednoralska, Matematyka kl. III (Ćwiczenia).


K A R T A     P R A C Y


1. Wypełnij wizytówkę

Imię kolegi Cieszę się gdy
Interesuję się Ulubiona potrawa

2. Wpisz do tabeli podane czasowniki

odpowiedział, wyciąga, cieszył się, robią, zapyta, zrobi, odpowiada, cieszy się, zrobiłem, pytałem, pytam, wyciągnął, ucieszył się, odpowie

Czas
Przeszły Teraźniejszy Przyszły
     
     
     
     
     
     
     
     


3. Narysuj swojego ulubionego kolegę lub koleżankę


Opracowanie: mgr Iwona Wieczorek

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 4586


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 3.5



Ilość głosów: 2

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.