Awans Informacje Forum Dla nauczyciela Dla ucznia Korepetycje Sklep
  [ Zaloguj się ]   [ Załóż konto ]
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Renata Krychowska
Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Scenariusz zajęć zintegrowanychg dla klasy II - "Kolory wiosny"

- n +

Kolory wiosny

Scenariusz zajęć zintegrowanych - klasa II

Ośrodek tematyczny: To już wiosna

Cele:
- uczeń potrafi przeczytać tekst z odpowiednią intonacją
- potrafi ułożyć zdania w formie opisu
- potrafi obliczać iloczyny liczb w zakresie 50
- potrafi wyróżnić części rośliny
- uczeń wie, czego rośliny potrzebują do wzrostu i rozwoju
- wie które rośliny wiosenne są pod ochroną
- wie, jak tworzyć liczbę mnogą rzeczowników z przymiotnikami
- uczeń rozumie pojęcie mnożenia
- rozumie konieczność ochrony przyrody

Metody: pogadanka, rozmowa, opis, pokaz, drama, gry i zabawy, praktycznego działania

Formy pracy: zbiorowa, grupowa, indywidualna (jednolita i zróżnicowana)

Pomoce: rozsypanka wyrazowa hasła z iloczynami, ilustracje kwiatów, nazwy kwiatów, żywe kwiaty, karteczki z rysunkami kwiatów i rozsypanką literową koloru dla każdego dziecka, kartoniki ze związkami wyrazowymi, opaski z kwiatami i kartoniki z napisami do dramy, opisy kwiatów - zagadki, kostki do gry, karteczki dla każdego dziecka z wyrażeniami do opisu tulipana (zróżnicowane), płyta z piosenką "Kwiecień", podręcznik i karty pracy "Wesoła szkoła".

Przebieg zajęć:

1. Sprawdzenie pracy domowej.

2. Nauka piosenki pt. "Kwiecień".

3. Obliczanie iloczynów liczb w zakresie 50, porządkowanie ich rosnąco i odczytanie przysłowia "Kwiecień plecień, bo przeplata trochę zimy, trochę lata".

4. Wykonanie zadań na 16 karcie matematycznej.

5. Wypowiedzi dzieci na temat roślin:
- dziko rosnących (przebiśnieg, krokus, sasanka, fiołek, stokrotki)- ochrona tych roślin
- hodowanych przez człowieka (tulipany, żonkile, narcyzy) - podręcznik s.41
- przypomnienie budowy kwiatu - ćw.1, k.p.29
- rozwiązywanie kwiatowej krzyżówki.

6. Kolory wiosennych kwiatów - omawianie na podst. ilustracji.

7. Indywidualne odgadywanie kolorów kwiatów - malowanie kwiatka, wycinanie, przyklejanie na wspólnym plakacie.

8. Wspólne nazywanie kwiatów wywieszonych na tablicy, dopasowywanie do ilustracji związków wyrazowych (rzeczowniki z przymiotnikami w liczbie mnogiej)
- czerwony tulipan,
- żółty żonkil
- różowa stokrotka
- fioletowy krokus.

9. Tworzenie liczby mnogiej od wywieszonych związków.

10. Budowa kwiatu - tulipan (pokaz, układanie układanki).

11. Drama - wybrane dzieci - kwiaty, omawiają czego potrzebują do wzrostu i rozwoju.

12. Sadzenie roślin w grupach.

13. Gra "Ile razem" (obliczanie iloczynów) - podział na grupy, każda grupa ma 2 kostki.

14. Odgadywanie nazw roślin na podstawie opisów (opisy poniżej w pomocach).

15. Układanie zdań opisujących wybraną roślinę kwiatową - praca zróżnicowana ( pomoce poniżej).

16. Śpiewanie piosenki "Kwiecień" (cała nuta, taktowanie na cztery).

17. Pejzaż wiosenny "Mokre w mokrym".

18. Podsumowanie dnia i ocena pracy dzieci.




POMOCE

1. OPISY KWIATÓW - ZAGADKI

Jestem niewielkim kwiatkiem wiosennym. Mam jędrne, wąskie, zielone listki. Na końcu łodyżki znajduje się kielich kwiatowy. Dość duże płatki mogę mieć w kolorze fioletowym, żółtym, białym.

Jestem delikatnym kwiatkiem wiosennym. Mam jędrne, zielone listki. Na końcu łodyżki zwiesza się delikatny, biały dzwoneczek. Kwiatek tworzą trzy dłuższe płatki i trzy krótsze z zielonym brzeżkiem.

Jestem średniej wielkości kwiatkiem wiosennym. Mam zielone, długie, wąskie listki. Na końcu prostej łodygi znajduje się żółty kwiat. Wystający kielich z pręcikami otacza sześć płatków.

Jestem niskim kwiatem wiosennym. Znajdziecie mnie wszędzie, w parku, w ogrodach, na łąkach. Na cienkich łodyżkach znajduje się delikatny kwiat w kolorze różowym bądź białym. Wiele drobnych płatków otacza żółty środek. Listki moje są zaokrąglone.

2. OPIS TULIPANA - PRACA IND. ZRÓŻNICOWANA


Poziom 1 - opis z lukami
Tulipan, to piękny............... wiosenny. Ma............,
...........................,.......................... zielone liście. Na końcu ...................,.....................łodygi znajduje się kielich kwiatowy. Jego płatki mają najczęściej kolor......................i...................... W kielichu kwiatowym wokół słupka umieszczone są............ z pyłkiem.
kwiat, długie, szerokie, sztywne, długiej,

prostej, czerwony, żółty, pręciki
Poziom 2 - wyrażenia pomocnicze do samodzielnego stworzenia opisu

tulipan- kwiat wiosenny
liście - długie, szerokie, sztywne
łodyga - prosta, długa, mocna
kwiaty - najczęściej czerwone i żółte
w kielichu kwiatowym - wokół słupka pręciki z pyłkiem

Nazwy kwiatów:

NARCYZ
TULIPAN
ŻONKIL
PRZEBIŚNIEG
PIERWIOSNEK
KROKUS
SASANKA
STOKROTKA

Opracowanie: mgr Renata Krychowska

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 18397
 
   Komentarze
  • I.W., 2006-10-02

    KUL!!!!!!!!!!!

  • ol, 2006-10-02

    NADAJe sie na lekcje

  • Ashley, 2008-05-13

    nic tu niema szukałam opisu krokusa a na tej stronie jest jakis
    beznadziejny tekst o dzieciach z 2 klasy

  • jabuszko, 2009-04-16

    ale mi opisy. Na tej stronie nic nie ma



  • Dodaj komentarz
      Barometr
    1 2 3 4 5 6  
    Średnia ocena: 3.86



    Ilość głosów: 22
      Publikacje

    Nowe zasady publikacji
    Szukaj autora i tytuł
    Ostatnio dodane materiały
    Ranking publikacji 
    Najczęściej zadawane pytania
      Twoje konto
    Zaloguj się
    Załóż konto
    Zapomniałem hasła
      Forum
    Nauczyciel - awans zawodowy
    Matura
    Korepetycje
    Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam


    O Profesorze - Napisz do Nas - Reklama - Polityka prywatności - Najczęściej zadawane pytania - Zgłoś błąd

    2000-2014