Katalog Aleksandra Strzałkowska Przyroda, Konspekty Konspekt lekcji przyrody w klasie 6 "Poznajemy środowisko życia i budowę owadów"Poznajemy środowisko życia i budowę owadówKonspekt lekcji przyrody w klasie 6Cele operacyjne lekcji: Wiadomości: - Uczeń wie, w jakim środowisku żyją owady, - Uczeń wymieni części ciała owada, - Uczeń wymieni rodzaje aparatów gębowych owadów, - Uczeń wie, że istnieje związek budowy odnóży z trybem życia owadów. Umiejętności: - Uczeń rozpozna funkcje odnóży po ich kształcie i poda przykłady owadów. Postawy: - Uczeń doskonali pracę w zespole, - Uczeń dba o kulturę wypowiedzi. Metody lekcji: - Pogadanka - Obserwacja - Praca z podręcznikiem - Gra dydaktyczna Środki dydaktyczne: - Tablice graficzne - Ćwiczenia - Zasuszone okazy owadów - Gra Tok lekcji: 1. Sprawy organizacyjno-porządkowe. 2. Utrwalenie wiadomości z lekcji poprzednich, nawiązanie do tematu lekcji. 3. Sformułowanie tematu lekcji. 4. Rozdanie grupom instrukcji. 5. Samodzielna praca uczniów w zespołach. 6. Zespoły uczniowskie prezentują opracowane przez siebie zagadnienia. Nauczyciel koryguje i uzupełnia wypowiedzi uczniów. 7. Uczniowie uzupełniają ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń. 8. Integracja wiadomości poznanych na lekcji-rozwiązanie krzyżówki. 9. Omówienie i zadanie pracy domowej. Zadanie domowe (ustnie): A. Czym różnią się mucha, chrabąszcz, pszczoła i motyl? Jakie widzisz podobieństwa między nimi? B. Które owady zbierają nektar z kwiatów? 10. Podsumowanie pracy uczniów na lekcji 11. Zakończenie lekcji. Instrukcje dla uczniów: Zadanie 1 - Wymień znane Ci owady. - Gdzie spotykałeś owady? W jakim środowisku występują owady? - Wskaż części ciała chrabąszcza i nazwij je. - Czym osłonięte jest ciało owada? Zadanie 2 - Porównaj budowę chrabąszcza z budową raka. Jakie widzisz podobieństwa i różnice? Zadanie 3 - Policz odnóża owada. Zwróć uwagę na związek budowy odnóży z trybem życia owada. - Zaobserwuj różnice w budowie skrzydeł różnorodnych owadów. Zadanie 4 - Zwróć uwagę na aparaty gębowe owadów. - Wymień rodzaje aparatów gębowych. - Z czym wiąże się różnorodność typów aparatów gębowych owadów. Zadanie 5 Wymień narządy zmysłu owada. Gra dydaktyczna Rozwiąż "tasiemiec", a następnie uzyskane litery oznaczone cyframi wpisz w odpowiednie kratki i odczytaj hasło. 1. Owad posiada 3 pary....... 2. Członowana (metameryczna) część ciała owada. 3. Z tej części ciała wyrastają skrzydła i odnóża owada. 4. Łączą członowane odnóża owadów. 5. Owady posiadają oczy............ 6. Narząd węchu owadów. 7. Typ aparatu gębowego chrabąszcza. 8. Owady świecące w nocy. 9. Stonka ziemniaczana składa je na spodniej stronie liścia ziemniaka. Hasło:
Opracowanie: Aleksandra Strzałkowska Wyświetleń: 9392
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |