AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Aleksandra Strzałkowska
Przyroda, Konspekty

Konspekt lekcji przyrody w klasie 6 "Poznajemy środowisko życia i budowę owadów"

- n +

Poznajemy środowisko życia i budowę owadów

Konspekt lekcji przyrody w klasie 6

Cele operacyjne lekcji:

Wiadomości:
- Uczeń wie, w jakim środowisku żyją owady,
- Uczeń wymieni części ciała owada,
- Uczeń wymieni rodzaje aparatów gębowych owadów,
- Uczeń wie, że istnieje związek budowy odnóży z trybem życia owadów.

Umiejętności:
- Uczeń rozpozna funkcje odnóży po ich kształcie i poda przykłady owadów.

Postawy:
- Uczeń doskonali pracę w zespole,
- Uczeń dba o kulturę wypowiedzi.

Metody lekcji:
- Pogadanka
- Obserwacja
- Praca z podręcznikiem
- Gra dydaktyczna

Środki dydaktyczne:
- Tablice graficzne
- Ćwiczenia
- Zasuszone okazy owadów
- Gra

Tok lekcji:
1. Sprawy organizacyjno-porządkowe.
2. Utrwalenie wiadomości z lekcji poprzednich, nawiązanie do tematu lekcji.
3. Sformułowanie tematu lekcji.
4. Rozdanie grupom instrukcji.
5. Samodzielna praca uczniów w zespołach.
6. Zespoły uczniowskie prezentują opracowane przez siebie zagadnienia. Nauczyciel koryguje i uzupełnia wypowiedzi uczniów.
7. Uczniowie uzupełniają ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń.
8. Integracja wiadomości poznanych na lekcji-rozwiązanie krzyżówki.
9. Omówienie i zadanie pracy domowej.
Zadanie domowe (ustnie):
A. Czym różnią się mucha, chrabąszcz, pszczoła i motyl? Jakie widzisz podobieństwa między nimi?
B. Które owady zbierają nektar z kwiatów?
10. Podsumowanie pracy uczniów na lekcji
11. Zakończenie lekcji.

Instrukcje dla uczniów:

Zadanie 1

- Wymień znane Ci owady.
- Gdzie spotykałeś owady? W jakim środowisku występują owady?
- Wskaż części ciała chrabąszcza i nazwij je.
- Czym osłonięte jest ciało owada?

Zadanie 2
- Porównaj budowę chrabąszcza z budową raka. Jakie widzisz podobieństwa i różnice?

Zadanie 3
- Policz odnóża owada. Zwróć uwagę na związek budowy odnóży z trybem życia owada.
- Zaobserwuj różnice w budowie skrzydeł różnorodnych owadów.

Zadanie 4
- Zwróć uwagę na aparaty gębowe owadów.
- Wymień rodzaje aparatów gębowych.
- Z czym wiąże się różnorodność typów aparatów gębowych owadów.

Zadanie 5
Wymień narządy zmysłu owada.

Gra dydaktyczna

Rozwiąż "tasiemiec", a następnie uzyskane litery oznaczone cyframi wpisz w odpowiednie kratki i odczytaj hasło.

1. Owad posiada 3 pary.......
2. Członowana (metameryczna) część ciała owada.
3. Z tej części ciała wyrastają skrzydła i odnóża owada.
4. Łączą członowane odnóża owadów.
5. Owady posiadają oczy............
6. Narząd węchu owadów.
7. Typ aparatu gębowego chrabąszcza.
8. Owady świecące w nocy.
9. Stonka ziemniaczana składa je na spodniej stronie liścia ziemniaka.



Hasło:

Opracowanie: Aleksandra Strzałkowska

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 9392


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 3.69



Ilość głosów: 13

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.