AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Marzena Wadecka
Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

"Podróż ekspressem przedszkolnym" - ustalanie norm obowiązujących w grupie poprzez rozwiązywanie kolejnych zadań-niespodzianek

- n +

"Podróż ekspresem przedszkolnym" - ustalanie norm obowiązujących w grupie poprzez rozwiązywanie kolejnych "zadań - niespodzianek"

Scenariusz zajęcia

Grupa - 4-latki
Zakres edukacji - edukacja społeczno-moralna
Temat kompleksowy - Witaj Mikołaju!

Cele zajęć:

Dziecko:
- zna zasady regulujące zachowania podczas wspólnych zabaw,
- czeka na swoją kolej podczas rozmów z całą grupą,
- reaguje na polecenia nauczycielki, ustawia się we właściwy sposób,
- zna sposoby mądrego rozwiązywania zaistniałych konfliktów,
- rozumie swoje prawo do pomocy dorosłych w trudnych sytuacjach.

Przebieg zajęcia:

1. Zaproponowanie dzieciom zabawy pn. Ekspres przedszkolny:
- nawiązanie do treści książki pt. Ekspres polarny
- przedstawienie zasad zabawy.

2. Zabawa Ekspres przedszkolny:

Dzieci zajmują miejsca w przedziałach pociągu (ustawiają się w pociąg).
Ruszają w drogę, nauczycielka recytuje:

Ruszamy w drogę, wsiadamy!
Drzwi zaraz zamykamy.
A tam, gdzie pociąg przystanie,
czeka kolejne zadanie.


Zatrzymują się na kolejnych stacjach, gdzie czekają na nie różnorodne zadania- niespodzianki.
Na ostatniej stacji, na którą dzieci przybywają po rozwiązaniu wszystkich zadań , czeka na nie niespodzianka - spotkanie z Mikołajem.

STACJA 1

Podpowiedzcie Jasiowi, co powinien zrobić:

a) Bartek bawi się klockami. Jaś też chce się nimi bawić, ale Bartek krzyczy: "Ja byłem pierwszy, są moje!"
b) Jola przysunęła do siebie pudełko z kredkami, Jaś nie może z nich skorzystać .
c) Staś za wszelką cenę chce stać w parze z Jasiem, a Jaś z Kacprem.

STACJA 2


Kto postępuje dobrze, a kto źle?

Scenki dramowe nt. Grzeczny przedszkolak; dzieci porównują postawy właściwe i naganne, dokonują oceny.

STACJA 3

Rozwiązanie krzyżówki z hasłem ZGODA
Odpowiedź na pytanie: Do czego potrzebna nam zgoda?

STACJA 4

Wyjaśnienie znaczenia powiedzenia: "Nie czyń drugiemu, co tobie niemiłe..."
(propozycje haseł typu: Nie szczyp! Nie przezywaj! Nie zabieraj zabawek! Nie śmiej się z kolegi! Nie dokuczaj!)

STACJA 5

Układanie z oznaczeń rysunkowych przebytych stacji Kodeksu dobrego kolegi.
Wyjaśnianie znaczenia rysunków - zobowiązanie do przestrzegania ustalonych zasad .

STACJA 6 (podsumowanie i ocena pracy dzieci)

Niespodzianka - odczytanie listu pozostawionego przez św. Mikołaja

Witajcie!

Przepraszam, nie mogę dziś do Was przybyć, dlatego zostawiłem ten list.
Jestem bardzo zaskoczony, że tak dobrze poradziliście sobie z zadaniami, które zostawiłem dla Was. To dobrze, że wiecie jak postępuje dobry kolega i grzeczny przedszkolak.
Życzę Wam, aby grupa Biedronek była zgranym zespołem. A kto nie wie, co to znaczy, niech poprosi swoje Panie, na pewno to wyjaśnią.

Do zobaczenia.
Św. Mikołaj.

KRZYŻÓWKA



- prezent, jaki dostanie niegrzeczne dziecko

- chłopiec, który tak jak ja chodzi do przedszkola

- długa, biała u św. Mikołaja

- gdy zamarznie, będzie lód

- ulubione zajęcie dzieci
 

Opracowanie: Marzena Wadecka

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 6363


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.