Przedmiot: Matematyka.
Dział: Procenty.
Klasa VI.
Temat: Zastosowanie obliczeń procentowych w sytuacjach życia codziennego.
Cele:
Wychowawcze: rozwijanie umiejętności pracy w grupach
Poznawcze: stosowanie poznanych wiadomości w sytuacjach praktycznych - obniżki, podwyżki procentowe.
Część organizacyjna lekcji |
Czynności uczniów |
Czynności nauczyciela |
Ocena skuteczności |
Docelowe - cele lekcji |
Pośredniczące - zadania |
Wstępna |
- poprawnie wykonuje obliczenia procentowe.
|
- oblicza procent z danej liczby,
- oblicza liczbę na pod-stawie danego jej procentu,
- oblicza jakim procentem jednej liczby jest druga liczba.
|
Postawienie problemu.
Organizacja pracy grupowej.
|
|
Główna |
- rozwiązuje problem zawarty w zadaniach.
|
- analizuje treść zadania,
- zapisuje dane z zadania za pomocą symboli matematycznych,
- rozwiązuje dowolną metodą problem,
- prezentuje otrzymany wynik na forum klasy.
|
W trakcie wykony-wania pracy obserwuje pracę indywidualną uczniów w grupie. |
|
Końcowa |
- wymienia sytuacje w jakich zastosuje dane obliczenia procentowe.
|
- samodzielnie podaje przykłady, w których można stosować określone obliczenia.
|
Postawienie problemu. |
|
Praca domowa |
Podstawowa |
Rozwiązać krzyżówkę dotyczącą oblicza-nia procentów |
Ponadpodstawowa |
Ułożyć treść zadania dotyczącą obliczania odsetek od kapitału za dany okres. |
Opracowanie: Elżbieta Sikora