Katalog Krystyna Bębenkowska, Beata Nikończuk Informatyka, Konspekty Parki Narodowe jako najwyższa forma ochrony przyrodyParki Narodowe jako najwyższa forma ochrony przyrodyKONSPEKT LEKCJI INFORMATYKI W KLASIE VI SZKOŁY PODSTAWOWEJCele: - uzasadnić sens ochrony przyrody, - rozpoznać zagrożenia obszarów chronionych, - nie pozostawać obojętnym na problemy ochrony przyrody, - doskonalenie umiejętności wyszukiwania informacji w Internecie, - poznawanie zasad tworzenia prezentacji w programie PowerPoint. Treści nauczania: - różne sposoby prezentowania swoich prac, - wstawianie elementów graficznych - zasady tworzenia prezentacji w programie PowerPoint. Osiągnięcia uczniów: - potrafi uzasadnić sens ochrony przyrody, - potrafi stworzyć prezentację w programie PowerPoint, - potrafi wstawić do prezentacji elementy graficzne, - umie korzystać z zasobów sieci globalnej. Metody: Pogadanka, praca indywidualna, praktyczna działalność uczniów. Środki dydaktyczne: Zasoby Internetu, program PwerPoint. Adresy stron internetowych: - http://www.mos.gov.pl/kzpn/index.htm - Parki Narodowe - lista wybór, - http://www.cyf.edu.pl/tpn/ - strona Tatrzańskiego Parku Narodowego, - http://www.mos.gov.pl/bialowieza/ - Informacje w sprawie ochrony Puszczy Białowieskiej - http://ciuw.warman.net.pl/alf/ios/baza1/mapa.pl.html - mapa obszarów chronionych Tok lekcji: 1. Czynności organizacyjne: - powitanie, - sprawdzenie listy obecności uczniów, - logowanie się do sieci, - podanie tematu lekcji. 2. Pogadanka na temat Parków Narodowych jako najwyższej formy ochrony przyrody - Wyjaśnienie pojęcia Parku Narodowego - podanie definicji. - Różnica Parku Narodowego od zwykłego miejskiego parku - omówienie różnic i podobieństw. 3. Przygotowanie prezentacji nt. Parków Narodowych: - Przedstawienie Parku Narodowego - jego historii. - Regulamin danego Parku - Flora i fauna - Położenie 4. Wykonanie prezentacji wg schematu - praca samodzielna uczniów - Uczniowie sami wybierają Park Narodowy, o którym ma powstać prezentacja. - Wyszukują w sieci podanych stron internetowych-lub sami wyszykują innych związanych z wybranym Parkiem. Kopiowanie istotnych i potrzebnych treści i podanie źródeł, z których one pochodzą. - Zapisywanie rysunków potrzebnych do pracy. - Umieszczenie zgromadzonych informacji wg schematu: * slajd tytułowy z nazwą Parku Narodowego i autora prezentacji * slajd: tekst z rysunkiem przedstawiający Park Narodowy oraz jego logo. * slajd z listą wypunktowaną (historia, regulamin, flora, fauna, położenie) * slajdy z rozwiniętą listą wypunktowaną * slajdy z podpisanymi zdjęciami * slajd zamykający prezentację z wykazem stron z których czerpaliśmy informacje do jej wykonania. 5. Pokaz wykonanych prac - Zapisanie prac pod nazwą Parku - Przedstawienie wykonanych prac - Zwrócenie uwagi, czy przestrzegane były zasady obowiązujące przy tworzeniu prezentacji 6. Zakończenie pracy z komputerem - Czynności związane z zakończeniem pracy w sieci. - Sprzątanie stanowisk KARTA PRACY UCZNIA 1) Wejdź na podane strony internetowe lub poszukaj w zasobach sieci globalnej informacji o wybranym Parku Narodowym 2) Skopiuj istotne i potrzebne treści związane z historią, regulaminem, florą, fauną i położeniem. Podaj źródła, z których one pochodzą. 3) Zapisz rysunki potrzebne do pracy. 4) Umieść zgromadzone informacje wg schematu: * slajd: tekst z rysunkiem przedstawiający Park Narodowy oraz jego logo. * slajd z listą wypunktowaną (historia, regulamin, flora, fauna, położenie) * slajdy z rozwiniętą listą wypunktowaną * slajdy z podpisanymi zdjęciami * slajd zamykający prezentację z wykazem stron z których czerpaliśmy informacje do jej wykonania. 5) Zapisz Pracę pod nazwą Parku. 6) Zaprezentuj swoją pracę kolegom z klasy. Opracowanie: Krystyna Bębenkowska Wyświetleń: 3134
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |