Katalog Bernarda Skoczylas Zajęcia przedszkolne, Konspekty Jakie przedmioty przyciąga magnes?Jakie przedmioty przyciąga magnes? - konspekt zajęcia dla dzieci 6 letnichCele główne:- przybliżanie dzieciom niektórych wiadomości z zakresu przyrody nieożywionej - właściwości magnesu Cele szczegółowe: - zapoznanie dzieci z właściwościami magnesu - zapoznanie z właściwościami przyciągania metali przez magnes - wprowadzenie zapisu graficznego słowa magnes - wdrażanie dzieci do uważnego słuchania poleceń - budzenie zadowolenia z samodzielnego poznawania otaczającego świata Cele operacyjne: (co dziecko; wie, potrafi) - zna, właściwości magnesu - wie, jakie przedmioty przyciąga magnes - potrafi, odczytać globalnie napis magnes - stara się, uważnie słuchać poleceń - chce, samodzielnie poznawać otaczający świat Forma: - praca indywidualna, zespołowa Metoda: - słowna, oglądowa, czynna Środki dydaktyczne: - magnesy różnej wielkości, - spinacze biurowe, - szpilki, - drobne przedmioty przyciągane i nie przyciągane przez magnes, - ilustracje różnych przedmiotów, - bajka pt. "Złota gęś" - W. i J. Grimm Przebieg zajęcia: 1. Powitanie - "Wszyscy są..." 2. Słuchanie bajki pt. "Złota gęś" 3. Swobodne wypowiedzi dzieci na temat wysłuchanej bajki - Jak się nazywał bohater bajki? - Kogo spotkał i co chciał od niego stary człowiek? - Co dał mu stary człowiek za jego dobre serce? - Czy to była zwykła gęś? - Co stało się z ludźmi, którzy dotknęli się gęsi? - Jak myślicie co to za siła nie pozwalała się im odkleić? 4. Pokaz i nazwanie magicznego przedmiotu, który przyciąga tak jak złota gęś. 5. Zapoznanie z zapisem graficznym słowa magnes - podział słowa na sylaby - podział słowa na głoski 6. Pokaz różnego rodzaju magnesów i rozdanie ich dzieciom 7. Zabawa - "Co przyciąga magnes." - Dzieci z magnesami rozchodzą się po sali i sprawdzają do jakich przedmiotów magnes się przykleja. 8. Zabawa - "Podziel przedmioty przyciągane i nie przyciągane przez magnes" - Dzieci dostają tacki z różnymi drobnymi przedmiotami. Przy pomocy magnesu dzielą je na dwie grupy 9. Zabawa - "Tańczące szpileczki" - Na kartce papieru dzieci umieszczają szpileczki - Magnes umieszczamy pod kartką - Dzieci przesuwają kartką ze szpilkami po magnesie i obserwują co się dzieje ze szpilkami 10. Zabawy - "Czy można znaleźć igłę w stogu siana" - "Czy można znaleźć igłę w brudnej wodzie." 11. Zapoznanie ze zjawiskiem elektro-statyczności - Pocieramy linijkę kawałkiem wełny - Zbliżamy linijkę do drobnych kawałków bibuły - Dzieci obserwują, co się będzie działo - Wyjaśnienie zjawiska elektro-statyczności 12. Podsumowanie zajęcia - Co możemy powiedzieć o magnesie? - Praca z książką - cz. 2, s.29 - Wkładanie wyrazu - magnes według wzoru Dzieci 5 - letnie z sylab Dzieci 6 - letnie z liter 13. Zakończenie zajęcia
Opracowanie: Bernarda Skoczylas Wyświetleń: 8715
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |