AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Dorota Wieczorek
Język angielski, Program nauczania

Program pracy koła zainteresowań z języka angielskiego dla uczniów szkoły podstawowej

- n +

Program pracy koła zainteresowań z języka angielskiego dla uczniów szkoły podstawowej

SZKOŁA PODSTAWOWA IM. ADAMA MICKIEWICZA

I. Ogólna charakterystyka programu

Podstawowym miernikiem zdolności i pracowitości ucznia jest ocena wystawiona przez nauczyciela. Ocena, której wysokość zazwyczaj nie przynosi uczniowi żadnych korzyści intelektualnych z wyjątkiem samozadowolenia i radości rodziców. Uczniowie utalentowani i pracowici, a więc zdolni do szybszego opanowania całorocznego lub półrocznego materiału danej klasy w krótszym czasie, marnotrawią swoje zdolności i czas. W tej sytuacji zdolny uczeń musi "czekać" na kolegów.

Oprócz uczniów posiadających wybitne uzdolnienia są uczniowie bardzo dobrzy lub dobrzy chcący rozwijać swoje zainteresowania w danym przedmiocie.

Taką możliwość rozwijania uzdolnień językowych stwarza kółko językowe. Głównym celem koła języka angielskiego jest rozwijanie indywidualnych zainteresowań uczniów, poszerzanie ich wiedzy językowej, przygotowanie do udziału w konkursach językowych, a także do dalszego kształcenia w gimnazjum.

II Cele ogólne
1. Rozbudzanie i rozwijanie zainteresowań językiem angielskim.
2. Pogłębianie i rozszerzanie wiedzy językowej.
3. Kształtowanie umiejętności stawiania językowych problemów oraz ich rozwiązywania.
4. Rozwijanie i kształcenie umiejętności analogicznego myślenia, porównywania i wyciągania wniosków.
5. Wyrabianie dokładności, wytrwałości, odpowiedzialności i właściwego stosunku do pracy.
6. Zaznajomienie z możliwościami zastosowania zdobytej wiedzy w praktyce.
7. Przygotowanie uczniów do udziału w konkursach.

III Treści programu

1. Wzbudzanie zainteresowań językiem angielskim

- Słuchanie kaset angielskich w wykonaniu "native speakers" .
- Słuchanie popularnych piosenek w języku angielskim, uzupełnianie tekstów, tłumaczenie utworów.
- Oglądanie kaset video w oryginale; bajek, filmów, kreskówek.
- Czytanie czasopism angielskich dostosowanych poziomem do możliwości językowych i poznawczych dzieci szkoły podstawowej.
- Pisanie listów do przyjaciół z Anglii.
- Układanie historyjek, komiksów itp.
- Przedstawianie scenek rodzajowych.
- Gry i zabawy dydaktyczne ćwiczące umiejętności językowe.

2. Poznawanie kultury i zwyczajów krajów anglojęzycznych.
- Poznanie regionów GB - Anglii, Szkocji i Walii.
- Poznanie regionów UK - Irlandii Północnej.
- Poznanie kultury, zwyczajów i tradycji UK
- Wykonanie plakatów na temat świąt popularnych w United Kingdom.
- Wykonanie plakatów na temat świąt popularnych w USA.
- Ciekawostki.

3. Wykonanie prac typu "project" .
"Animals" , "Environment" , "My family" , "British holidays" , "American holidays"

4. Utrwalanie wiadomości gramatycznych.
- Utrwalenie wiadomości o czasach present simple i continous,
- Utrwalenie wiadomości o czasach past simple i continous.
- Stopniowanie przymiotników.
- Czasowniki modalne can, could, must

5. Rozszerzenie słownictwa dotyczącego:
- domu, rodziny,
- szkoły,
- zainteresowań,
- spędzania wolnego czasu,

6. Udział w organizowaniu imprez ogólnoszkolnych.
- "Dzień Europejski"
- "Halloween party"

7. Udział w konkursach języka angielskiego.
- Ogólnopolski konkurs języka angielskiego "FOX"
- Konkurs języka angielskiego "OXFORD"

VI. Procedury osiągania celów
1. Ćwiczenia praktycznie, wykonywanie różnorodnych ćwiczeń w celu znalezienia analogii, dokonania uogólnień, wyciągania wniosków.
2. Dyskutowanie problemów językowych, dostrzeganie problemu, praca nad znalezieniem najlepszego sposobu zapamiętania trudności językowych.
3. Wykonanie plakatów, prac typu "project" , dyskutowanie rozwiązań praktycznych tych projektów.
4. Omawianie głównych treści wiedzy językowej przydatnej w praktycznym użyciu języka.
5. Zajęcia komputerowe z wykorzystaniem programów do nauki języka angielskiego.

V. Osiągnięcia uczniów.
1. Rozwijanie zainteresowań językowych i poszerzanie wiedzy językowej.
2. Umiejętność analogicznego myślenia i wyciągania wniosków.
3. Dostrzeganie języka angielskiego w życiu codziennym, prasie, mediach.
4. Dostrzeganie możliwości jakie daje znajomość języka obcego.
5. Stosowanie zintegrowanej wiedzy jako podstawy do poznawania nowej.

VI. Uwagi metodyczne na temat realizacji programu.
- Realizacja programu wymaga od realizatora dużego zaangażowania, przygotowania odpowiednich materiałów.
- Warunkiem osiągnięcia zamierzonych celów jest zadbanie o pełen zaufania klimat w grupie, przygotowania ciekawych zajęć, przestrzegania zasad: dobrowolności udziału w zajęciach oraz nie oceniania.
- Podczas zajęć należy odwoływać się zarówno do aktywności grupowej, jak i indywidualnej. Należy zadbać o miłą atmosferę, zachęcając do aktywności i dzielenia się swoimi pomysłami, stworzyć klimat badania i poszukiwania.

VII. Ocena osiągnięć uczniów.
1. Obserwacja uczniów, ocena zachowań, umiejętności współpracy.
2. Motywacja, pochwała, określanie kompetencji.
3. Uznanie osiągnięć wobec grupy.
4. Samoocena uczniów, informacja zwrotna.
5. Pochwała dla uczniów zaangażowanych i wyróżniających się.

VIII. Ewaluacja programu
1. Udział w konkursach języka angielskiego.
2. Udział w imprezach organizowanych na terenie szkoły.

IX. Materiały nauczania wspomagające osiągnie celów.
1. "Grammar in use" Longman
2. Testy gramatyczne z języka angielskiego dla szlół podstawowych i gimnazjów - Piotr Krasnowolski
3. Zbiór kaset video- zbiór prywatny.
4. Domino obrazkowo-wyrazowe w języku angielskim.
5. Słowniki angielsko-polskie i polsko-angielskie.
6. Kasety z nagraniami "native speakers" .
7. "British and American holidays" - wydawnictwo IDEA (z kasetami)
8. Lektury w języku angielskim dostępne w bibliotece szkolnej.
 

Opracowanie: Mgr Dorota Wieczorek

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 30913


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0