AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Urszula Juryszczak
Lekcja wychowawcza, Konspekty

Siła naszych mocnych stron

- n +

Siła naszych mocnych stron - scenariusz lekcji wychowawczej

Cele:
- wzmocnienie poczucia własnej wartości u uczniów,
- odkrycie sposobów wykorzystania mocnych stron uczniów na poszczególnych przedmiotach,
- integracja zespołu klasowego.

Pomoce:
- szary papier, brystol, blok rysunkowy,
- kredki, farby, mazaki (do wyboru).

Przebieg zajęć:
1. Nauczyciel dzieli klasę na niewielkie grupy. Uczniowie w grupach zastanawiają się nad tym (i zapisują na kartkach), jakie mocne strony posiada ich klasa, w czym są dobrzy jako grupa.
Po zakończeniu pracy poszczególne grupy odczytują zapisane cechy. Powstaje lista mocnych stron klasy.
Ważne jest, aby wychowawca również powiedział coś dobrego o klasie.

2. W tych samych grupach uczniowie zastanawiają się, w jaki sposób poszczególni nauczyciele mogliby wykorzystać ich mocne strony na swoich przedmiotach. Pomysły zapisują na kartkach. Chętni mogą podzielić się efektami swojej pracy. Po wykonaniu zadania wychowawca zbiera kartki.

3. Wykorzystując przyniesione materiały uczniowie w grupach lub wszyscy razem tworzą plakat (technika dowolna) prezentujący mocne strony klasy. Powinien on znaleźć swoje stałe miejsce w gabinecie, aby przypominać, że w każdym z nas jest coś dobrego, coś, co zasługuje na uznanie.
Taka zabawa jest dobra okazją do lepszej integracji klasy, zwłaszcza jeśli przyłączy się do niej wychowawca.

4. Podsumowanie (rozmowa):
- Czy trudno było znaleźć "zastosowanie" dla waszych mocnych stron?
- Czy ważne, potrzebne jest, aby nauczyciele zauważali je i próbowali wykorzystać w swojej pracy? Dlaczego?
- Co wam, szkole, nauczycielom da to, że wasze mocne strony będą zauważane?

Uwagi końcowe:
Należy zaznaczyć, że zalety (np. życzliwość, poczucie humoru, ambicja, czułość) trudno wykorzystać w pracy dydaktycznej. Dlatego uczniowie powinni skupić się na swoich mocnych stronach, będących umiejętnościami, zdolnościami, zainteresowaniami.

Wychowawca sam powinien zdecydować, czy plakat będzie przygotowany na tej samej lekcji, czy poświęci na to jeszcze jedną godzinę.

 

Opracowanie: Urszula Juryszczak

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 3989


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.