AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Anna Turolska
Zajęcia przedszkolne, Konspekty

"Moje miasteczko" - nauka wiersza wiersza W. Melzackiego

- n +

"Moje miasteczko" - nauka wiersza W. Malzackiego

Konspekt zajęcia z zakresu edukacji regionalnej i patriotycznej dla 4-l


Cele:

- rozpozna i nazwie herb Pisza, wymieni jego elementy
- potrafi wskazać na mapie miasto Pisz
- recytuje fragmenty wiersza, którego nauczy się w ciągu tygodnia
- rozpozna i nazwie obiekty charakterystyczne dla naszego miasta (kościół, ratusz, rynek)
- czyta globalnie wyrazy: Pisz, Polska

Metody: rozmowa, żywego słowa, zadań, pokaz, udostępniania sztuki

Pomoce:
mapa Polski (kontur), napis Polska, Pisz, herb Pisza, Warszawy, Poznania, napis "Pisz" dla każdego dziecka do pokolorowania, puzzle przedstawiające znane miejsca w mieście

Przebieg zajęcia:


1. "Dobry dzionek" - mazurska piosenka powitalna.

2. "Moje miasteczko" W. Alzackiego - recytacja przez nauczyciela wiersza oraz rozmowa na jego temat.
- o czym opowiada autor wiersza?
- gdzie znajduje się wasz dom?
- co w tym domu każdy powinien mieć?

3. Praca z mapą Polski.
- oto jest kontur Polski, a tu w tym miejscu na mapie zaznaczymy kółeczkiem nasz miasteczko, tak jak to zrobił autor wiersza
- jak nazywa się nasze miasteczko?
- abyście zapamiętały gdzie leży na mapie nasze miasto, przypniemy pod kółeczkiem napis Pisz

4. Prezentacja herbów trzech miast Polski (Warszawy, Poznania oraz Pisza).
-zadaniem dzieci jest wybór herbu Pisza oraz opisanie go.

5. "Ludzie do ludzi" - zabawa ruchowa z zakresu pedagogiki zabawy.
6. Ponowna recytacja wiersza.
- nauczyciel zachęca dzieci do wspólnej recytacji fragmentów wiersza z jednoczesnym pokazywaniem na mapie

7. Moje miasto, które znam.- układanie puzzli.
- dzieci podzielone na 3 grupy układają w całość obiekty charakterystyczne dla naszego miasta(kościół, rynek, poczta)
- dz. nazywają ułożone obiekty

8. Taniec "Pofajdok".

9. Wizytówka Pisza- zapełnianie konturu.
- każde dziecko otrzymuje na kartce napis Pisz i wypełnia kredką litery
- podczas pracy indywidualnej przy stoliku dzieci po raz trzeci recytują z nauczycielem fragmenty wiersza.
 

Opracowanie: Anna Turolska

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 2608


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.