Katalog Irena Ochrin Edukacja czytelnicza, Artykuły H.Ch. Andersen i jego baśnie. Scenariusz zajęć w klasie czwartejH.Ch. Andersen i jego baśnie. Scenariusz zajęć w klasie czwartejCele ogólne:- zapoznanie uczniów z biografią pisarza - co pisał H.Ch. Andersen - pojęcie baśni i bajki - podobieństwa i różnice - znane tytuły baśni autora Cele operacyjne: Uczeń powinien: - pokazać różnicę między baśnią a bajką - podać znane mu tytuły baśni - wyszukać w katalogu alfabetycznym hasło Andersen i podać tytuły baśni znajdujących się w bibliotece - rozpoznać tytuły baśni na podstawie fragmentu z kasety magnetofonowej, oraz na podstawie kasety video - rozwiązać krzyżówkę z hasłem - na podanej mu karcie pracy dokończyć tytuły wybranych utworów Andersena - określić co to jest Honorowa Lista im. H. Ch. Andersena Ścieżki edukacyjne: - edukacja czytelnicza i medialna Pomoce dydaktyczne: encyklopedia, plansza z portretem pisarza, ilustracje z wybranych baśni autora, katalog alfabetyczny, kaseta magnetofonowa z fragmentem utworu "Słowik", "Bzowa czarodziejka", kaseta video z filmem "Dzikie łabędzie", wystawka książek Andersena, krzyżówka z hasłem, karty pracy dla uczniów. Metody pracy: - pogadanka - rozmowa kierowana -pokaz - metoda aktywności kreatywnej - rozsypanka literowa Formy pracy: indywidualna, grupowa. Przebieg lekcji: 1. Zapoznanie uczniów z biografią pisarza. 2. Nauczyciel zadaje pytanie skierowane do uczniów: co pisał autor? - pojęcie baśń i bajka (odczytanie hasła z encyklopedii) - czym różnią się baśnie od bajek? 3.Podanie przez uczniów tytułów baśni na podstawie ilustracji. 4.Uczniowie wyszukują w katalogu alfabetycznym hasło "Andersen" i podają tytuły jego utworów znajdujących się w bibliotece. 5.Na podstawie wysłuchanego fragmentu baśni z kasety magnetofonowej uczniowie podają jej tytuł - praca samodzielna. 6.Uczniowie podają tytuł baśni na podstawie fragmentu z kasety video. 7.Zajęcia ruchowe - ćwiczenia śródlekcyjne. 8.Rozwiązanie krzyżówki z hasłem- uczniowie podchodzą do tablicy i rozwiązują krzyżówkę. Podają hasło - Andersen. 9.Uzupełnienie kart pracy: dokończ tytuły 10 baśni, które napisał H. Ch. Andersen. 10.Nauczyciel objaśnia co to jest Honorowa Lista H. Ch. Andersena i jakie książki się na niej znajdują. 11.Podsumowanie wiadomości z lekcji. 12.Ewaluacja.Ocena lekcji przez uczniów. 13.Praca domowa. Narysuj okładkę do ulubionej baśni H. Ch. Andersena. Opracowanie: Irena Ochrin Wyświetleń: 4498
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |