Katalog Maria Pryputniewicz Zajęcia zintegrowane, Scenariusze Scenariusz zajęć z edukacji motoryczno - zdrowotnej dla klasy IĆwiczenia, zabawy i gry kształtujące umiejętności szybkiego i sprawnego reagowania na umówione sygnałySCENARIUSZ ZAJĘCIA Z EDUKACJI MOTORYCZNO-ZDROWOTNEJ DLA KLASY ICele: - rozwijanie szybkości i orientacji w przestrzeni; - kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie; - nauka szybkiego i sprawnego reagowania na umówione znaki; - zapoznanie z zasadami zachowania się podczas wykonywania ćwiczeń. Metody: - bezpośredniej celowości ruchu. Przybory i przyrządy: - szarfy dla połowy grupy, - krążki w kolorach czerwonym, zielonym, żółtym - cztery koła hula-hoop - skakanki. PRZEBIEG ZAJĘCIA I. CZYNNOŚCI ORGANIZACYJNO-PORZĄDKOWE 1) Zbiórka 2) Sprawdzenie gotowości do ćwiczeń. 3) Motywowanie uczniów do aktywnego udziału w zajęciach 4) Podanie tematu zajęć II. ROZGRZEWKA, PSYCHOMOTORYKA, PROFILAKTYKA 1) Ćwiczenia i zabawy orientacyjno-porządkowe. *Dzieci ustawiają się w dwuszeregu i odliczają do czterech. - Jedynki zrobią dwa kroki w przód, dwójki krok w przód, a trójki krok w tył - W swoich szeregach ustawcie się od najwyższego do najniższego - Którzy uczniowie w szeregach są najwyżsi? - Którzy uczniowie w szeregach są najniżsi? - W swoich szeregach ustawcie się od najniższego do najwyższego - Którzy uczniowie w szeregach są najwyżsi? - Którzy uczniowie w szeregach są najniżsi? - Co zauważyliście? * Zabawa Powódź! - ogień! Nauczyciel dzieli dzieci na dwie grupy. Jedna z nich otrzymuje szarfy. Dzieci biegają po boisku. Po usłyszeniu hasła: "powódź!" dzieci wskakują na ławeczki lub na szczebelki drabinek, żadne nie może zostać na ziemi. Na hasło: "ogień!" dzieci ustawiają się grupami we wskazanych przez nauczyciela miejscach. Ta grupa, która zrobi to szybciej - wygrywa. 2) Marsz po obwodzie koła, pobranie skakanek. 3) Dowolne skoki na skakance. 4) W staniu, skakanka złożona na pół trzymana w dowolnej, wyprostowanej ręce - skłon tułowia w przód, obrysowanie skakanką stóp z prawej i z lewej strony. 5) W staniu, skakanka trzymana za końce, zaczepiona o stopę prawej nogi - podnoszenie nogi w górę i opuszczanie w dół, po kilku powtórzeniach zmiana nogi unoszonej do góry. 6) Leżenie przodem, ramiona wyprostowane, skakanka złożona na pół trzymana w dłoniach - uniesienie tułowia, pokazanie skakanką sufitu. 7) Siad skrzyżny, skakanka złożona na pół, trzymana za końce - wycieranie pleców ręcznikiem. 8) Czworakowanie wokół ułożonej na podłodze skakanki. 9) W staniu, skakanka ułożona wzdłuż na podłodze - przeskoki jednonóż wzdłuż skakanki. III. REALIZACJA GŁÓWNEGO ZADANIA ZAJĘĆ -SZYBKIE I SPRAWNE REAGOWANIE NA UMÓWIONE SYGNAŁY 1) Zabawa Kto szybciej? Dzieci biegają po sali. Na umówiony sygnał przyjmują określoną pozycję, np. jeden głos gwizdka -siad skrzyżny; uniesiona ręka nauczyciela -leżenie przodem; klaśnięcie - postawa na baczność. 2) Zabawa Kolory Dzieci biegają po sali. Nauczyciel pokazuje krążki: czerwony, zielony, żółty i umawia się z dziećmi, co mają robić, kiedy podniesie jeden z nich. Na widok czerwonego krążka dzieci zatrzymują się. Na widok zielonego krążka - szybko biegną, na widok żółtego krążka - biegną w miejscu. 3) Zabawa Ptaki w gniazdach. Na boisku wyznaczamy gniazda (koła hula -hoop). Do każdego wchodzi czworo dzieci, poza gniazdami też pozostaje czworo dzieci. Po usłyszeniu hasła: ptaki z gniazd! wylatują z gniazd i fruwają swobodnie po boisku. Kiedy nauczyciel zawoła: ptaki do gniazd! dzieci starają się zająć miejsca w gnieździe. 4)Zabawa rób tak - nie rób tak. Nauczyciel umawia się z dziećmi, że kiedy powie: rób tak, mają naśladować jego ruchy, natomiast na słowa: nie rób tak, mają pozostać w bezruchu. IV. CZYNNOŚCI ORGANIZACYJNO - PORZĄDKOWE 1) Uspokojenie organizmu. * dzieci w marszu wykonują na przemian skłony boczne - kaczy chód. 2) Uporządkowanie miejsca ćwiczeń. 3) Podsumowanie zajęć ocena aktywności. Opracowanie: Maria Pryputniewicz Wyświetleń: 4831
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |