Katalog

Anna Mierzejewska
Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

Kołysanki dla misia i lalki

- n +

Kołysanki dla misia i lalki

Grupa: 5-6-latki

Cele operacyjne:
dziecko potrafi współdziałać z partnerem w zabawie
- śpiewa wybraną przez siebie piosenkę z wykorzystaniem wybranego instrumentu perkusyjnego, kontroluje siłę i natężenie głosu,
- pozna kilka informacji z życia niemieckiego kompozytora- J. Brahms
- wysłucha kołysankę skomponowaną przez J. Brahmsa,
- potrafi wskazać na położenie Niemiec na mapie Europy,
- bierze udział w aktywnym słuchaniu muzyki,
- reaguje ruchem na muzykę w trójdzielnym metrum,
- porusza się zgodnie z muzyką w ściśle określonych kierunkach- do przodu, do tyłu, w bok, w górę, w dół

Środki dydaktyczne: instrumenty perkusyjne, nagranie kołysanki J. Brahmsa, walc- As- dur, zwiewne chustki, laski po dwie na parę, małe piłeczki dla każdego dziecka

Metody pracy: rozmowa, zadań stawianych dziecku

Przebieg zajęcia


1. Zabawa "Przynęta" - dzieci tworzą pary. Wybierają dla swojej pary cichy odgłos (może to być dźwięk wydawany przez jedno z dzieci albo odgłos instrumentu) jest to ich znak rozpoznawczy. Jeden z partnerów ma zawiązane oczy i idzie za głosem, dźwiękiem wydawanym przez partnera.

2. Zabawa "Mini koncert" - chętne dzieci śpiewają wybraną przez siebie piosenkę, w czasie śpiewania wykorzystują instrumenty perkusyjne.

3. Rozmowa "Czy wiecie kim był J. Brahms?" poznały narodowość kompozytora, zwróciły uwagę na położenie Niemiec na mapie Europy oraz bliskie sąsiedztwo z Polską, poznały barwy niemieckiej flagi narodowej.
Wysłuchały kołysankę skomponowaną przez kompozytora.

4. Improwizacje wokalne- "Kołysanki dla misia i lalki".

5. Słuchanie walca As-dur- w czasie słuchania muzyki dzieci kołyszą się zachowując kierunki: lewo- prawo, przód- tył, oraz góra- dół (kierunki określane są poprzez zmianę koloru strzałek: lewo - prawo niebieska, przód -tył czerwona, góra - dół zielona)
- dzieci siedzą w kole -słuchając muzyki turlają przed sobą po podłodze piłkę z jednej ręki do drugiej (w jednym takcie jeden ruch)
- turlanie piłeczek w parach po wyznaczonym laskami torze
- dzieci siedzą w kole. Każde z nich trzyma w prawej dłoni piłkę. Na "raz" kładziemy piłkę prawą ręką na podłodze obok siebie z prawej strony, na "dwa" chwytamy lewą ręką piłkę leżącą po lewej stronie i na "trzy" przekładamy piłkę z lewej do prawej ręki.

6. Podsumowanie zajęcia.
 

Opracowanie: Anna Mierzejewska

Wyświetleń: 1634


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.