Katalog Anna Mierzejewska Zajęcia przedszkolne, Scenariusze Kołysanki dla misia i lalkiKołysanki dla misia i lalkiGrupa: 5-6-latkiCele operacyjne: dziecko potrafi współdziałać z partnerem w zabawie - śpiewa wybraną przez siebie piosenkę z wykorzystaniem wybranego instrumentu perkusyjnego, kontroluje siłę i natężenie głosu, - pozna kilka informacji z życia niemieckiego kompozytora- J. Brahms - wysłucha kołysankę skomponowaną przez J. Brahmsa, - potrafi wskazać na położenie Niemiec na mapie Europy, - bierze udział w aktywnym słuchaniu muzyki, - reaguje ruchem na muzykę w trójdzielnym metrum, - porusza się zgodnie z muzyką w ściśle określonych kierunkach- do przodu, do tyłu, w bok, w górę, w dół Środki dydaktyczne: instrumenty perkusyjne, nagranie kołysanki J. Brahmsa, walc- As- dur, zwiewne chustki, laski po dwie na parę, małe piłeczki dla każdego dziecka Metody pracy: rozmowa, zadań stawianych dziecku Przebieg zajęcia 1. Zabawa "Przynęta" - dzieci tworzą pary. Wybierają dla swojej pary cichy odgłos (może to być dźwięk wydawany przez jedno z dzieci albo odgłos instrumentu) jest to ich znak rozpoznawczy. Jeden z partnerów ma zawiązane oczy i idzie za głosem, dźwiękiem wydawanym przez partnera. 2. Zabawa "Mini koncert" - chętne dzieci śpiewają wybraną przez siebie piosenkę, w czasie śpiewania wykorzystują instrumenty perkusyjne. 3. Rozmowa "Czy wiecie kim był J. Brahms?" poznały narodowość kompozytora, zwróciły uwagę na położenie Niemiec na mapie Europy oraz bliskie sąsiedztwo z Polską, poznały barwy niemieckiej flagi narodowej. Wysłuchały kołysankę skomponowaną przez kompozytora. 4. Improwizacje wokalne- "Kołysanki dla misia i lalki". 5. Słuchanie walca As-dur- w czasie słuchania muzyki dzieci kołyszą się zachowując kierunki: lewo- prawo, przód- tył, oraz góra- dół (kierunki określane są poprzez zmianę koloru strzałek: lewo - prawo niebieska, przód -tył czerwona, góra - dół zielona) - dzieci siedzą w kole -słuchając muzyki turlają przed sobą po podłodze piłkę z jednej ręki do drugiej (w jednym takcie jeden ruch) - turlanie piłeczek w parach po wyznaczonym laskami torze - dzieci siedzą w kole. Każde z nich trzyma w prawej dłoni piłkę. Na "raz" kładziemy piłkę prawą ręką na podłodze obok siebie z prawej strony, na "dwa" chwytamy lewą ręką piłkę leżącą po lewej stronie i na "trzy" przekładamy piłkę z lewej do prawej ręki. 6. Podsumowanie zajęcia. Opracowanie: Anna Mierzejewska Wyświetleń: 1634
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |