Awans Informacje Forum Dla nauczyciela Dla ucznia Korepetycje Sklep
  [ Zaloguj się ]   [ Załóż konto ]
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Lucyna Szkwarek, Marzena Rychlińska
Zajęcia zintegrowane, Harmonogramy

Projekt obchodów tygodnia ekologicznego

- n +

Projekt obchodów tygodnia ekologicznego nauczania zintegrowanego w SP nr 1 18.04 - 22.04 2005 r

Edukację ekologiczną należy rozpocząć już od najmłodszych dzieci, ponieważ wiek ten sprzyja kształtowaniu takich uczuć jak: miłość do przyrody, troskliwość wobec żywych organizmów i związane z tym pragnienie ich ochrony i pielęgnacji.

W trosce o rozwijanie postawy ekologicznej dzieci, w naszej szkole od lat organizowane są imprezy związane z Dniem Ziemi.

W projekt ten zaangażowani będą nie tylko uczniowie, ale również rodzice i środowisko lokalne.

Poszczególne zadania będą rozdzielone pomiędzy klasy, a stopień trudności dostosowany do możliwości intelektualnych i rozwojowych uczniów. Do współpracy zaproszone zostaną koleżanki uczące w poszczególnych klasach I - III. W każ dym dniu realizowane będą różne zadania. Piątek to dzień finałowy - podsumowujący wszystkie działania.

W kolejnych dniach uczniowie wykonają następujące zadania:
Dzień pierwszy- plakat ekologiczny
Dzień drugi - kolorowe kanapki, surówki i koktajle
Dzień trzeci - zabawka i strój z surowców wtórnych
Dzień czwarty - zielone rekwizyty
Dzień piąty - dzień finałowy

Komisje wewnątrzszkolne ocenią poszczególne zadania i konkursy według przyjętych kryteriów. Prace zostaną wyeksponowane w auli szkolnej, na korytarzu szkoły i w klasach.

Cele projektu:
- szerzenie kultury ekologicznej,
- uświadomienie wpływu działalności człowieka na stopień zanieczyszczenia środowiska,
- propagowanie zdrowego stylu życia,
- wzbogacanie swojego słownika o pojęcia związane z ekologią,
- uświadomienie sobie potrzeby zbierania odpadów, ich segregowania i przetwarzania,
- poznanie sposobów twórczego wykorzystania surowców wtórnych,
- kształcenie umiejętności pracy w grupie,
- rozwijanie umiejętności twórczego myślenia,
- kształtowanie aktywnej postawy związanej z ochroną środowiska,
- rozwijanie poczucia osobistej odpowiedzialności za stan środowiska,
- uczenie się rywalizacji, radzenia sobie z przegraną, radości ze zwycięstwa

Środki:
- surowce wtórne (gazety, plastikowe butelki, kartony, puszki)
- farby, klej, kolorowy papier, bibuła,
- surowce do wykonania surówek

Metody:
- praca w zespołach klasowych
- praca w grupie
- metoda problemowa
- pokaz
- wycieczka

Dzień pierwszy - plakat ekologiczny

1. Zebranie społeczności uczniowskiej na apelu i ogłoszenie Tygodnia Ekologicznego.
2. Przedstawienie poszczególnych zadań na każdy dzień tygodnia - powołanie komisji wewnątrzszkolnych.

Zespoły klasowe wykonają plakaty o treści ekologicznej. Ocenie podlegać będzie atrakcyjność metody plastycznej i pomysłowość.

Dzień drugi - kolorowe kanapki, surówki i koktajle

Uczniowie przygotują w klasach kanapki, surówki i koktajle mleczno - owocowe. Oceniana będzie estetyka wykonania i podania oraz właściwy dobór produktów korzystnych dla zdrowia.
W tym dniu uczniowie klasy II b i II c - op. S. Bojanowska i W. Wielgus - zaprezentują inscenizację bajki Andersena pt. "Brzydkie Kaczątko". Celem przedstawienia jest miedzy innymi uświadomienie dzieciom potrzeby pomocy zwierzętom.

Dzień trzeci - zabawka i strój z materiałów wtórnych

Uczniowie wykonają zabawki i stroje z surowców wtórnych, które zostaną ocenione przez komisję i wyeksponowane na wystawie w czasie pokazu mody. Ocenie podlegać będzie: pomysłowość i estetyka wykonania oraz stopień wykorzystania materiałów wtórnych. W tym dniu odbędzie się też Gminny Konkurs Ekologiczny dla klas trzecich przygotowany przez p. M. Ligas, T. Kalicińską oraz T. Zielińską.

Dzień czwarty - zielone rekwizyty

Uczniowie wykonają w trakcie zajęć wianki, kwiaty i kapelusze w kolorze zielonym. Wykorzystają je w czasie przemarszu ulicami naszego miasta w dniu finałowym. W czwartek odbędzie się też spotkanie z leśniczym - inż. K. Szeflerem - pracownikiem Nadleśnictwa Barlinek. Na spotkaniu zostaną przekazane sadzonki drzewek, które dzieci zasadzą w otoczeniu szkoły. Uczniowie klasy II a i III a - op. M. Rychlińska, L. Szkwarek - przedstawią inscenizację ekologiczną pt. " Żyj z przyrodą w zgodzie". Jej celem jest uświadomienie uczniom konieczności właściwego zachowania w lesie i ochronę zasobów naturalnych Ziemi.

Dzień piąty - dzień finałowy

Na apelu nastąpi podsumowanie wszystkich działań, które są zaplanowane w ciągu całego tygodnia. Zostaną wręczone dyplomy i nagrody za oceniane przez poszczególne komisje zadania i konkursy. Następnie wszyscy zbiorą się przed szkołą, gdzie zostaną zasadzone drzewka z pamiątkową tabliczką. Po tym wydarzeniu dzieciom wyruszą zielonym korowodem ulicami miasta, manifestując swoją miłość do przyrody i pragnienie jej ochrony.
 

Opracowanie: Marzena Rychlińska
Lucyna Szkwarek

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 1720
 
   Komentarze
Jeszcze nie ma żadnych komentarzy, Twój może być pierwszy!

Dodaj komentarz
  Barometr
1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0
  Publikacje

Nowe zasady publikacji
Szukaj autora i tytuł
Ostatnio dodane materiały
Ranking publikacji 
Najczęściej zadawane pytania
  Twoje konto
Zaloguj się
Załóż konto
Zapomniałem hasła
  Forum
Nauczyciel - awans zawodowy
Matura
Korepetycje
Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam


O Profesorze - Napisz do Nas - Reklama - Polityka prywatności - Najczęściej zadawane pytania - Zgłoś błąd

2000-2014