Awans Informacje Forum Dla nauczyciela Dla ucznia Korepetycje Sklep
  [ Zaloguj się ]   [ Załóż konto ]
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Danuta Ciesielska
Zajęcia zintegrowane, Konspekty

Czytamy lekturę "Zaczarowana zagroda" - konspekt lekcji nauczania zintegrowanego w klasie II

- n +

Redagowanie opisu pingwina na podstawie lektury Pt. "Zaczarowana zagroda". Okazjonalne wyjaśnianie pisowni wyrazów trudnych

Czytamy lekturę "Zaczarowana zagroda"

Uczeń:
- czyta głośno lekturę
- wypowiada się na jej temat
- rozwiązuje krzyżówkę
- opowiada zdarzenie z pingwinem
- opisuje pingwina
- układa zdania z rozsypanki zdaniowej w logiczną całość
- mocuje pinezką nogi pingwina do kartonu
- wycina koła z kartonu

Środki dydaktyczne:
rozsypanka literowa, krzyżówka, zagadki, rozsypanka zdaniowa, rysunek z kodem

Formy pracy:
indywidualna jednolita i zróżnicowana, zbiorowa - jednolita

Metody pracy:
praca z tekstem, pogadanka, ćwiczenia praktyczne.

Przebieg zajęć

1. Odczytanie z rozsypanki literowej tytułu lektury przez skreślenie co drugiej litery
E A K C O Z M A D R S O N W M A B N E A
E A K G N R Z O F D S A
"Zaczarowana zagroda"
- Kto jest autorem książki "Zaczarowana zagroda"?

2. Przypomnienie krótko informacji o autorach:
A i Cz Centkiewicz to uczestnicy wielu wypraw polarnych. Pisali książki o życiu i zwyczajach Eskimosów, mieszkańców dalekiej północy. Pisali o pięknie Arktyki i Grenlandii. Swoje wrażenia i wspomnienia z podróży opisali w książkach: "Anaruk, chłopiec z Grenlandii", "Odarpi, syn Egigwy", "Zdobywcy bieguna północnego".

- Dlaczego książka nosi tytuł "Zaczarowana zagroda"?
"Zaczarowana zagroda", ponieważ znikanie z niej pingwinów przez kilka dni było tajemnicą dla badaczy. Sposób, w jaki pingwiny wydostały się z zagrody przypominał popisy cyrkowe.

3. Rozwiązanie zagadek i odczytanie hasła (krzyżówka dla ucznia)

Zagadki:
Wśród śniegów żyje, ptakiem się nazywa,
latać nie umie, za to świetnie pływa. (pingwin)

W pięknym fraczku chodzi stale,
choć na bal nie idzie wcale. (pingwin)

Rozwiązanie krzyżówki


1) Imię młodego przyrodnika
2) Odkrył tajemnicę wydostawania się pingwinów
3) Imię drugiego przyrodnika
4) Miejsce, gdzie zapędzano pingwiny
5) Przyrodnik, który goniąc pingwiny skąpał się w wodzie
6) Kraina lodów
7) Znakowano nimi ptaki
8) Imię autorki książki
9) Pływające kawałki lodu

- Rozwiązanie zagadek i krzyżówki "pingwin elegancik"

4. Wyszukiwanie w tekście książki zdań opisujących wygląd pingwina - Elegancika. Zapisanie niektórych wyrażeń
- "na śnieżnobiałym gorsie czerniła się podłużna łatka";
- "bacznie obserwuje ludzi";
- "wymachiwał przyjaźnie skrzydełkami";
- "pokłonił się głęboko"

5. Omówienie ważniejszych informacji na temat elegancika.
Dlaczego profesor jednego z pingwinów nazwał elegancikiem?
Czym się różnił od innych ptaków?
W jaki sposób się porozumiewają między sobą?
Co sądzili polarnicy o tym ptaku?

6. Samodzielne układanie opisu pingwina - I poziom
II poziom - układanie z rozsypanki zdaniowej
Mają skrzydełka, ale nie umieją latać, za to świetnie nurkują.
 
Pingwiny to duże czarno - białe ptaki.
 
Żyją na Antarktydzie, w krainie wiecznego lodu i śniegu.
 
Tułów wsparty jest na małych, różowych, błoniastych łapkach i kusym, czarnym ogonku.
 
Mały łepek, grzbiet i skrzydła pokrywają czarne pióra.
 
Natomiast brzuszek jest śnieżnobiały.
 
Czarno - białe upierzenie dodaje pingwinowi elegancji.
 
Wiosną wracają do starych gniazd.
 
Uciekają przed srogą zimą w cieplejsze strony.
7. Czytanie indywidualnie ułożonych zdań, sprawdzenie poprawności zapisu przez nauczyciela

- Odczytanie zdań ułożonych z rozsypanki zdaniowej

8. Wybór i ocena poprawności opisu.

9. Wycinanie z kartonu obrysowanego pingwina, mocowanie nóg za pomocą pinezki i korka, wykonanie "Skaczących pingwinów" (T. s.37)

10. Mnożenie i dzielenie w zakresie 30
- Wykonanie zadania 1 na s. 89 ćwiczenia, odczytanie hasła
- Wspólne rozwiązywanie zadań s. 90

11. Pomaluj rysunek zgodnie z podanym kodem ćw. s. 41.

 

Opracowanie: Danuta Ciesielska
nauczycielka nauczania zintegrowanego
w Szkole Podstawowej w Niechłoninie

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 27107
 
   Komentarze
  • jolka@o2.pl, 2013-02-06

    interesujace



  • Dodaj komentarz
      Barometr
    1 2 3 4 5 6  
    Średnia ocena: 4.55



    Ilość głosów: 11
      Publikacje

    Nowe zasady publikacji
    Szukaj autora i tytuł
    Ostatnio dodane materiały
    Ranking publikacji 
    Najczęściej zadawane pytania
      Twoje konto
    Zaloguj się
    Załóż konto
    Zapomniałem hasła
      Forum
    Nauczyciel - awans zawodowy
    Matura
    Korepetycje
    Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam


    O Profesorze - Napisz do Nas - Reklama - Polityka prywatności - Najczęściej zadawane pytania - Zgłoś błąd

    2000-2014