Katalog

Katarzyna Tomas
Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Scenariusz balu karnawałowego

- n +

Scenariusz balu karnawałowego przeprowadzonego w klasach I - III

Cele:
- zapoznanie dzieci z tradycją zabawy karnawałowej i zachęcenie do jej kultywowania
- rozwijanie aktywności ruchowej, muzycznej, artystycznej
- kształcenie umiejętności wspólnej zabawy, tworzenie atmosfery życzliwości, współpracy oraz pozytywnych relacji w grupie

Formy:
indywidualna, grupowa, zespołowa

Metody:
aktywizujące, zabawowe

Miejsce:
sala gimnastyczna

Czas:
4 godziny zegarowe

Dekoracja:
napis "W karnawale jest zabawa na 102", ilustracje przedstawiające klowna, czarownicę i pingwiny bawiące się na balu, kolorowe balony, serpentyny.

Środki dydaktyczne:
kotyliony, balony, gazety, cytryny, herbatniki, soczki, nagrody dla uczestników, korony dla króla i królowej balu,

PRZEBIEG IMPREZY:


1. Powitanie uczestników balu:
- rozdanie kotylionów

2. Tańce, piosenki, zabawy i konkursy prowadzone przez nauczycieli:

- Taniec w parach wg zabawy Ludzie do ludzi. Wszyscy tańczą w parach. Na hasło np. "plecy do pleców" - wszyscy tańczą, opierając się plecami - "dłonie do dłoni", "łokcie do łokci", "ucho do kolana" itp. Na polecenie "ludzie do ludzi" wszyscy zmieniają partnerów. Zabawa zaczyna się od nowa.

- Taniec w parach z balonami.
Losujemy 5 par. Każda para otrzymuje balon, który należy trzymać różnymi częściami ciała. W czasie tańca balon nie może spaść na ziemię, gdy urywa się muzyka balon umieszcza się w miejscu podanym przez nauczyciela. Partnerzy trzymają balon rękami, plecami, czołami, jednym paluszkiem.

- Gąsienica. Losujemy dwa 6-osobowe zespoły. Uczestnicy siadają na podłodze jeden za drugim w dwóch szeregach. Każdy siada między rozłożonymi nogami osoby, którą ma za plecami. Osoba na początku każdej "gąsienicy" trzyma balon i na sygnał przekazuje nad głową osobie siedzącej za nią. Gdy ostatnia osoba otrzyma balon musi szybko wstać i pobiec na początek szeregu, żeby "gąsienica" poruszyła się do przodu. Wygrywa zespół, który pierwszy dotrze do drugiego końca sali.

- Taniec na gazecie
. Losujemy 5 par. Zadaniem każdej z par jest taniec na gazecie. Co pewien czas zmniejszamy rozmiar gazety. Para, która tańcząc zejdzie z gazety odpada z konkursu. Wygrywa para, która najdłużej tańczyła na najmniejszym kawałku gazety.

- Wyścig z piłeczką.
Losujemy 5 osób. Wszyscy stoją w jednym końcu sali, trzymając w ustach łyżkę, na którą położono piłeczkę. Na drugim końcu sali ustawiamy krzesła. Na komendę wszyscy zaczynają iść, starając się, żeby piłeczka nie spadła z łyżki. Jeśli jajko spadnie trzeba zatrzymać się i położyć je z powrotem. Zwycięża osoba, której udało się przejść dookoła krzesła i wrócić na linię startu.

- Autobus.
Wybieramy dwie 5-osobowe drużyny. Każda z drużyn siada na krzesłach tworząc autobus. Zadaniem ostatniej 5-osoby jest zjeść plasterek cytryny. 4 - osoba śpiewa piosenkę Wlazł kotek na płotek. 3 - osoba ma za zadanie wypić szklankę soku, 2 - obiegnąć całą salę dookoła. Zadaniem 1 osoby jest zjeść herbatnik i zagwizdać. Wygrywa drużyna, która jako pierwsza wykona zadanie.

- Wyścig z cytryną,
. Losujemy 5 par. Zawodnicy stoją w parach w jednym końcu sali, trzymając cytrynę między czołami. Wszystkie pary muszą dotrzeć do drugiego końca sali, starając się nie upuścić cytryny. Wygrywa para, która pierwsza wykona zadanie.

- Ołówek w butelce. W grze uczestniczy 5 zawodników. Butelkę kładziemy na podłodze. Uczestnicy zabawy przywiązują sobie sznurek z długopisem w pasie na plecach, tak aby długopis zwisał na wysokości kolan. Na dany sygnał dziecko ma włożyć ołówek do butelki bez używania rąk.

- Lot na balonie.
Nauczyciel zaprasza 5 chętnych uczestników do lotu w kosmos. Dzieci siadają na balonie w taki sposób, aby pękł z hukiem.

- Król-królowa.
Wybieramy dwa 6-osobowe zespoły. Każdemu uczniowie z poszczególnej roli przydzielamy rolę poszczególnych członków rodziny królewskiej: królowa, król, królewna, królewicz, dobra wróżka, czarownik. Zespoły stoją naprzeciwko siebie. Sędziowie liczą punkty poszczególnej drużyny. Nauczyciel rozpoczyna opowiadanie. Kiedy wymienia bajkową postać, reprezentujący ją uczestnik wstaje, obiega swój zespół i wraca na miejsce.
Królowa była bardzo smutna. Król wyjechał na polowanie i nie wracał 4 dni. Wezwała na pomoc czarownika, ten przykazał, by młody królewicz wyruszył na poszukiwanie króla na wschodni kraniec królestwa. Gdy królewicz wyjechał, w zamku zrobiło się jeszcze bardziej smutno. Królewna nie miała ochoty na zabawy i śpiewy, ciągle myślała o królu i o swoim królewiczu. Mijały kolejne dni, w swojej komnacie królowa cichutko płakała. Wreszcie w zamku pojawiła się dobra wróżka. - Nie martwcie się - powiedziała do królewny i królowej. Wasi najbliżsi żyją, zabłądzili tylko w lesie. Razem z czarodziejem pomożemy wam ich odnaleźć. Czarodziej przygotował zaczarowane buty dla królewny i wyruszyła ona z dobrą wróżką na poszukiwanie króla i królewicza. Królowa została sama w zamku. Czekała długo, aż pewnego dnia zobaczyła ich wszystkich - król, królewicz, królewna, wróżka i czarownik wyszli z lasu. Radości nie było końca.
- Muzyczne krzesła. W zabawie uczestniczy 10 osób. Ustawiamy krzesła w kole, tak aby mogły usiąść osoby chodzące wokół nich. Gdy muzyka zaczyna grać, wszyscy chodzą wokół krzeseł w rytm muzyki. Gdy tylko muzyka przestaje grać, każdy stara się usiąść na krześle. Osoba, której nie udało się odpada z gry.

- Wybór króla i królowej balu.

- Tańce swobodne przy znanej muzyce młodzieżowej.

- Pomiędzy konkursami wspólne tańce: Woogi-boogi, Lambada, Kaczuszki, Jedzie pociąg, My jesteśmy krasnoludki itp.


3. Wspólny poczęstunek przygotowany przez Radę Rodziców.

4. Taniec pożegnalny - dzieci tańczą indywidualnie i żegnają się ze sobą uściskiem dłoni.

5. Podziękowanie za wspólną zabawę.

 

Opracowanie: Katarzyna Tomas

Wyświetleń: 14082


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.