Awans Informacje Forum Dla nauczyciela Dla ucznia Korepetycje Sklep
  [ Zaloguj się ]   [ Załóż konto ]
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Katarzyna Tomas
Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Scenariusz balu karnawałowego

- n +

Scenariusz balu karnawałowego przeprowadzonego w klasach I - III

Cele:
- zapoznanie dzieci z tradycją zabawy karnawałowej i zachęcenie do jej kultywowania
- rozwijanie aktywności ruchowej, muzycznej, artystycznej
- kształcenie umiejętności wspólnej zabawy, tworzenie atmosfery życzliwości, współpracy oraz pozytywnych relacji w grupie

Formy:
indywidualna, grupowa, zespołowa

Metody:
aktywizujące, zabawowe

Miejsce:
sala gimnastyczna

Czas:
4 godziny zegarowe

Dekoracja:
napis "W karnawale jest zabawa na 102", ilustracje przedstawiające klowna, czarownicę i pingwiny bawiące się na balu, kolorowe balony, serpentyny.

Środki dydaktyczne:
kotyliony, balony, gazety, cytryny, herbatniki, soczki, nagrody dla uczestników, korony dla króla i królowej balu,

PRZEBIEG IMPREZY:


1. Powitanie uczestników balu:
- rozdanie kotylionów

2. Tańce, piosenki, zabawy i konkursy prowadzone przez nauczycieli:

- Taniec w parach wg zabawy Ludzie do ludzi. Wszyscy tańczą w parach. Na hasło np. "plecy do pleców" - wszyscy tańczą, opierając się plecami - "dłonie do dłoni", "łokcie do łokci", "ucho do kolana" itp. Na polecenie "ludzie do ludzi" wszyscy zmieniają partnerów. Zabawa zaczyna się od nowa.

- Taniec w parach z balonami.
Losujemy 5 par. Każda para otrzymuje balon, który należy trzymać różnymi częściami ciała. W czasie tańca balon nie może spaść na ziemię, gdy urywa się muzyka balon umieszcza się w miejscu podanym przez nauczyciela. Partnerzy trzymają balon rękami, plecami, czołami, jednym paluszkiem.

- Gąsienica. Losujemy dwa 6-osobowe zespoły. Uczestnicy siadają na podłodze jeden za drugim w dwóch szeregach. Każdy siada między rozłożonymi nogami osoby, którą ma za plecami. Osoba na początku każdej "gąsienicy" trzyma balon i na sygnał przekazuje nad głową osobie siedzącej za nią. Gdy ostatnia osoba otrzyma balon musi szybko wstać i pobiec na początek szeregu, żeby "gąsienica" poruszyła się do przodu. Wygrywa zespół, który pierwszy dotrze do drugiego końca sali.

- Taniec na gazecie
. Losujemy 5 par. Zadaniem każdej z par jest taniec na gazecie. Co pewien czas zmniejszamy rozmiar gazety. Para, która tańcząc zejdzie z gazety odpada z konkursu. Wygrywa para, która najdłużej tańczyła na najmniejszym kawałku gazety.

- Wyścig z piłeczką.
Losujemy 5 osób. Wszyscy stoją w jednym końcu sali, trzymając w ustach łyżkę, na którą położono piłeczkę. Na drugim końcu sali ustawiamy krzesła. Na komendę wszyscy zaczynają iść, starając się, żeby piłeczka nie spadła z łyżki. Jeśli jajko spadnie trzeba zatrzymać się i położyć je z powrotem. Zwycięża osoba, której udało się przejść dookoła krzesła i wrócić na linię startu.

- Autobus.
Wybieramy dwie 5-osobowe drużyny. Każda z drużyn siada na krzesłach tworząc autobus. Zadaniem ostatniej 5-osoby jest zjeść plasterek cytryny. 4 - osoba śpiewa piosenkę Wlazł kotek na płotek. 3 - osoba ma za zadanie wypić szklankę soku, 2 - obiegnąć całą salę dookoła. Zadaniem 1 osoby jest zjeść herbatnik i zagwizdać. Wygrywa drużyna, która jako pierwsza wykona zadanie.

- Wyścig z cytryną,
. Losujemy 5 par. Zawodnicy stoją w parach w jednym końcu sali, trzymając cytrynę między czołami. Wszystkie pary muszą dotrzeć do drugiego końca sali, starając się nie upuścić cytryny. Wygrywa para, która pierwsza wykona zadanie.

- Ołówek w butelce. W grze uczestniczy 5 zawodników. Butelkę kładziemy na podłodze. Uczestnicy zabawy przywiązują sobie sznurek z długopisem w pasie na plecach, tak aby długopis zwisał na wysokości kolan. Na dany sygnał dziecko ma włożyć ołówek do butelki bez używania rąk.

- Lot na balonie.
Nauczyciel zaprasza 5 chętnych uczestników do lotu w kosmos. Dzieci siadają na balonie w taki sposób, aby pękł z hukiem.

- Król-królowa.
Wybieramy dwa 6-osobowe zespoły. Każdemu uczniowie z poszczególnej roli przydzielamy rolę poszczególnych członków rodziny królewskiej: królowa, król, królewna, królewicz, dobra wróżka, czarownik. Zespoły stoją naprzeciwko siebie. Sędziowie liczą punkty poszczególnej drużyny. Nauczyciel rozpoczyna opowiadanie. Kiedy wymienia bajkową postać, reprezentujący ją uczestnik wstaje, obiega swój zespół i wraca na miejsce.
Królowa była bardzo smutna. Król wyjechał na polowanie i nie wracał 4 dni. Wezwała na pomoc czarownika, ten przykazał, by młody królewicz wyruszył na poszukiwanie króla na wschodni kraniec królestwa. Gdy królewicz wyjechał, w zamku zrobiło się jeszcze bardziej smutno. Królewna nie miała ochoty na zabawy i śpiewy, ciągle myślała o królu i o swoim królewiczu. Mijały kolejne dni, w swojej komnacie królowa cichutko płakała. Wreszcie w zamku pojawiła się dobra wróżka. - Nie martwcie się - powiedziała do królewny i królowej. Wasi najbliżsi żyją, zabłądzili tylko w lesie. Razem z czarodziejem pomożemy wam ich odnaleźć. Czarodziej przygotował zaczarowane buty dla królewny i wyruszyła ona z dobrą wróżką na poszukiwanie króla i królewicza. Królowa została sama w zamku. Czekała długo, aż pewnego dnia zobaczyła ich wszystkich - król, królewicz, królewna, wróżka i czarownik wyszli z lasu. Radości nie było końca.
- Muzyczne krzesła. W zabawie uczestniczy 10 osób. Ustawiamy krzesła w kole, tak aby mogły usiąść osoby chodzące wokół nich. Gdy muzyka zaczyna grać, wszyscy chodzą wokół krzeseł w rytm muzyki. Gdy tylko muzyka przestaje grać, każdy stara się usiąść na krześle. Osoba, której nie udało się odpada z gry.

- Wybór króla i królowej balu.

- Tańce swobodne przy znanej muzyce młodzieżowej.

- Pomiędzy konkursami wspólne tańce: Woogi-boogi, Lambada, Kaczuszki, Jedzie pociąg, My jesteśmy krasnoludki itp.


3. Wspólny poczęstunek przygotowany przez Radę Rodziców.

4. Taniec pożegnalny - dzieci tańczą indywidualnie i żegnają się ze sobą uściskiem dłoni.

5. Podziękowanie za wspólną zabawę.

 

Opracowanie: Katarzyna Tomas

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 6994
 
   Komentarze
Jeszcze nie ma żadnych komentarzy, Twój może być pierwszy!

Dodaj komentarz
  Barometr
1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0
  Publikacje

Nowe zasady publikacji
Szukaj autora i tytuł
Ostatnio dodane materiały
Ranking publikacji 
Najczęściej zadawane pytania
  Twoje konto
Zaloguj się
Załóż konto
Zapomniałem hasła
  Forum
Nauczyciel - awans zawodowy
Matura
Korepetycje
Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam


O Profesorze - Napisz do Nas - Reklama - Polityka prywatności - Najczęściej zadawane pytania - Zgłoś błąd

2000-2014