Katalog Barbara Harasim Zajęcia zintegrowane, Sprawdziany i testy Testy sprawdzajace umiejętność czytania ze zrozumieniem kl. I - IIITesty sprawdzajace umiejętność czytania ze zrozumieniem kL. I - IIITEST IPrzeczytaj uważnie tekst. Słoneczny poranek. Magda zrywa się z łóżka i szeroko otwiera okno. Ale ruch na tym podwórzu! Ptactwo biega, dziobie, gdacze... Tylko kotu się nie spieszy. Ostrożnie idzie po płocie. Przystanął. Wyprężył grzbiet, potem wyciągnął szyję i ... - Kukurykuuuu! - zabrzmiało donośnie. Magda zaśmiała się. - Zaczarowane podwórko! Jeśli koty tu pieją, to koguty miauczą. Wróble ryczą, a krowy ćwierkają. Pies gęga, a gęsi szczekają. Dobrze, że zwierzęta nie wiedzą, jakie mi głupstwa przychodzą do głowy. Mój pies Bej to nawet mógłby się obrazić za to gęganie... O, a tu zza płotu kogut wychodzi... i wydało się wszystko. fragment "Magda, Paweł i ty." Krystyna Kleniewska - Kowaliszyn. I. Podkreśl prawidłową odpowiedź. 1. Bohaterka opowiadania ma na imię: a) Ania b) Magda c) Zosia 2. Akcja opowiadania toczy się: a) na wsi b) w mieście c) w lesie 3. Poranek był: a) pochmurny b) mglisty c) słoneczny 4. Bej to: a) kot b) pies c) gęś II. Na podstawie tekstu dopisz nazwy czynności jakie wykonują zwierzęta na "zaczarowanym podwórku". koty............................ koguty...................................... wróble......................... krowy...................................... pies............................. gęsi.......................................... TEST II Przeczytaj uważnie fragment wiersza, następnie odpowiedz na pytania.
........................................................................................... Gdzie i po co wybrał się? ........................................................................................... Kiedy (jaka to pora dnia) wyszedł z domu? ........................................................................................... Komu i z jakiej okazji Janek chce zrobić niespodziankę? ........................................................................................... Dlaczego chłopiec założył czerwony kapelusik? ........................................................................................... 1. Napisz trzy pary wyrazów rymujących się.
........................................................................................... ........................................................................................... 3. Ułóż i zapisz dwa pytania do Janka. ........................................................................................... ........................................................................................... TEST III Przeczytaj uważnie tekst. (...) W tej samej chwili kwiat z wielkim łoskotem otworzył się i w środku, na zielonym dnie kielicha, stała sobie prześliczna dziewczynka. Nazwali ją Odrobinka. Kobieta wzięła zaraz łupinkę orzecha, ażeby w niej urządzić kolebkę dla swego dzieciątka. Fiołkowe płatki posłużyły za sienniczek, a jeden płatek róży- za kołderkę. W nocy Odrobinka spała wybornie, a w dzień bawiła się na stole. Kobieta postawiła na nim talerz z woda, otoczony wiankiem kwiatów, których łodyżki były zanurzone w wodzie. Listek tulipana stanowił łódkę, dwa pręciki kwiatowe stanowiły wiosła i Odrobinka pływała sobie od jednego brzegu do drugiego. fragment "Dziecię Elfów" H. Ch. Andersen. I. Podkreśl właściwą odpowiedź 1. Gdzie pojawiła się malutka dziewczynka? a) na drzewie b) w kwiatku c) na listku 2. Jak nazwano dziewczynkę? a) Odrobinka b) Okruszynka c) Mała 3.Jak dziewczynka spędzała czas? a) spacerowała po ogrodzie b) pływała po talerzu c) bawiła się lalkami 4. Z czego kobieta urządziła kolebkę dla swego dzieciątka? a) z wikliny b) z pudełka c) z łupiny orzech II. Uzupełnij zdania wyrazami z tekstu. Fiołkowe płatki posłużyły za..................................................., a jeden płatek róży - za...................................... Listek tulipana stanowił..........................., dwa pręciki kwiatowe stanowiły............................................. TEST IV Przeczytaj uważnie tekst. Na dworze panował mróz. Cały dzień padał śnieg. Wieczór okropnie się dłużył. Rodzice nie wrócili jeszcze z pracy. Babcia szykowała kolację w kuchni. Karol odrobił już lekcje, chciał pobawić się żołnierzykami, ale młodsza siostra wciąż mu przeszkadzała, namawiając do wspólnej zabawy. Chłopiec postanowił pooglądać telewizję, ale dobranocka była nudna. Karol dał się w końcu namówić siostrze na zabawę. Okazało się, że dzięki temu czas minął im bardzo szybko. I. W podanych zdaniach skreśl niewłaściwe wyrazy. Cały dzień podał śnieg deszcz. Chłopiec ma na imię Jacek Karol. Karol ma brata siostrę. Bajka w telewizji była nudna wesoła. W domu oprócz dzieci była babcia ciocia. Chłopiec chciał pobawić się żołnierzykami klockami. II. Uzupełnij zdania wyrazami z tekstu. Wieczór okropnie się....................... Babcia szykowała........................ w kuchni. Chłopiec postanowił pooglądać........................... Karol dał się w końcu.......................... młodszej siostrze na................... zabawę.
Opracowanie: Barbara Harasim Wyświetleń: 17961
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |